Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK7] kontrolka, kierownica z wykrzyknikiem, nie odpala

kingston21 - 19 Lut 2010, 20:18
Temat postu: [MK7] kontrolka, kierownica z wykrzyknikiem, nie odpala
Witam, mam problem ze swoją fiestą, silnik 1.4 diesel, nowy model 2009.
Problem polega na tym, że świeci się pomarańczowa kontrolka, kierownica z wykrzyknikiem. Po włożeniu kluczyka standardowo zaświecają się kontrolki, po chwili gasną oprócz tej kierownicy i innych standardowych, które świecą normalnie. Zapalam a tu nic, ani drgnie. Wcześniej normalnie paliło, dodam, że auto mogło być zawilgocone, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Od paru dni stoi w ogrzewanym garażu. Po prostu przyjechałem autem, zamknąłem i na drugi dzień nie ruszył. Początkowo myślałem, że coś z kluczykiem immobiliser, zmieniłem kluczyk na zapasowy ale bez efektu, dalej to samo.

Znalazłem podobny przypadek w na forum vectry
http://forum.vectra-unlim...ead.php?t=43654

Może ktoś ma jakieś pomysły albo doświadczenia jak to naprawić, albo chociaż dojść do zepsutej części.

Fordon - 19 Lut 2010, 20:44

Ale auto jest na gwarancji, wiec bierzesz tel w dlon i dzownisz do nich i ciebie to nic nie interesuje... dwa to to iz tylko podpiecie auta pod OBD powie prawde...
Parzych - 19 Lut 2010, 21:27

Fordon napisał/a:
Ale auto jest na gwarancji, wiec bierzesz tel w dlon i dzownisz do nich i ciebie to nic nie interesuje...
kingston21, właśnie... Dzwonisz, przyjeżdżają z lawetą, zabierają na warsztat, naprawiają i dzwonią kiedy masz przyjechać po odbiór sprawnego autka... :yes: Wszystko w temacie...
kingston21 - 19 Lut 2010, 21:44

Wszystko fajnie, tylko zapomniałem dodać, że auto sprowadziłem z Francji i było bite. A w takim wypadku chyba się traci gwarancję. Nawet nie mam tej książki serwisowej.
kuba87 - 19 Lut 2010, 23:27

no to klops cos jest nie tak ze wspomaganiem jesli sie swieci....na servis czas
z odpalaniem takze duzo powie komputer

Fordon - 20 Lut 2010, 17:22

czli tylko jedna opcja, hol do serwisu i podpinasz pod kompa... inaczej to mozemy sobie z fusow wrozyc...
kingston21 - 20 Lut 2010, 18:50

Miałem nadzieję, że ktoś miał podobny przypadek, ale jednak nic z tego. Do serwisu mam 50 kilosów, więc raczej na lawetę trzeba by było go zapakować. Znajomy amatorsko bawi się w podłączanie aut do kompa za pomocą OBDII, ma tam jakieś programy, tylko nie wiem czy nie szkoda na to czasu. Jak myślicie da się zlokalizować usterkę, czy trzeba mieć do tego profesjonalny sprzęt? Bo w serwisie pewnie z dwie stówy zainkasują za takie podpięcie, chyba, że zrobią to za free :-P to wtedy nie ma problem bo lawetę mogę pożyczyć a hak w drugim aucie mam.
Fordon - 20 Lut 2010, 19:07

Jesli ECU wywalil blad i auto nie odpala to i tak i tak bez podpinania pod OBD nic nie rozobisz... Odnosnie gwarancji mozesz zadzwonic do ASO z zapytaniem co i jak...
Takie podlaczanie noweo auta pod amatorskie sprzety czesto jest nie mozliwe bo watpie iz bedzie mial oprogramowanie do niespelna rocznego auta... a jesli nawet to diagnoza nie bedzie tak trafna jak w przypadku sprzetu serwisowego...
Sam ostatnio sprawdzalem Scorpio MK2 pod OBD i programem ogolnym i pozniej pod Stacja FDS2000 Forda... i sorry ale takie zabawki podstawowe sa OK ale do kasowania bledow czy wyszukania jakiejs tam srutututu, jak sie okazalo i tak kod bledu byl nie do konca trafny bo FDS pokazal uszkodzenie obwodu elektryki, i dokladnie pokazal miedzy ktorym a ktorym odcinkiem oraz za co te kable i wtyczki odopowiadaja...

kamil wolski - 20 Lut 2010, 23:53

kingston21 napisał/a:
Bo w serwisie pewnie z dwie stówy zainkasują za takie podpięcie, chyba, że zrobią to za free to wtedy nie ma problem bo lawetę mogę pożyczyć a hak w drugim aucie mam.


To jak masz możliwość załatwić lawetę, auto z hakiem, i praktycznie nowe auto, to jedź do serwisu podpiąć się do porządnego kompa, niech sprawdzą błędy (może wyskoczy coś jeszcze?) i z głowy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group