|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Cała chłodnica ciepła przy zimnym silniku 
						
												 Mad_Maxs - 13 Lut 2010,  17:40 Temat postu: [MK3] Cała chłodnica ciepła przy zimnym silniku Witam, temat może troche nie jasny, więc śpiesze z wyjaśnieniami. Otóż 4 miesiące temu wymieniałem termostat na nowy i silnik się ładnie grzał i w ogóle. Gdy przyszły te wielkie mrozy (-22 w nocy) silnik zaczął się grzać słabiej, aż przestał całkiem. W chwili obecnej, 10 km jazdy w cyklu miejskim, nie pozwala mu nawet wejść w zakres NORM. Prawdopodobnie znowu padł termostat, widocznie mrozy go przerosły, ale chciałem zapytać o jedną sprawe:
 
 
Czy przy zamkniętym obiegu, (teoretycznie silnik zimny, termostat zamknięty) to normalne że wszystkie węże są lekko ciepłe? Po dłuższej jeździe tak właśnie wygląda to u mnie, każdy wąż dochodzący do chłodnicy jest lekko zagrzany od płynu chłodniczego, co dla mnie oznacza duży obieg i otwarty termostat, ale postanowiłem zapytać mądrzejszych, czyli Was   
												 Maki - 13 Lut 2010,  17:54
  Węże powinny być ciepłe a ten między termostatem a chłodnicą może ale nie musi byc przy samym termostacie lekko ciepły(jak coś co ma temperaturę 15/20 stopni) A gdy termostat się otworzy to wszystkie przewody są tak samo ciepłe. 
 
 
Czyli z tego wychodzi że kupiłeś termostat rodem made is china. Kup leszy motocrafta jak ja i masz spokój.
												 Mad_Maxs - 13 Lut 2010,  18:52
  no to był mój pierwszy tani zakup i na szczescie ostatni    już po tym jak wygladał oceniłem go marnie    teraz postawie na coś markowego, żeby pożyło dłużej    
 
 
[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 18:54 ]
 
Sorry z góry za post pod postem, ale doszedł nowy fakt, mianowicie termostat był w porządku. w układzie chłodniczym było troche za dużo płynu, ale demontaż termostatu skutecznie wyrównał ten stan    Jakieś inne pomysły czemu tak słabo się grzeje?
												 Maki - 16 Lut 2010,  17:51
  A skąd wiesz że termostat jest sprawny.
												 mimik44 - 17 Maj 2010,  15:39
  Witam ja mam następującu problem i nie wiem czy to normalne. No więc po odpaleniu i chwili(ok. 5min) pracy silnika chłodnica tak jak by parowała i okolice parownika. Mam fiste xr2 1.8 16v 130hps. Czy to jest normalne, oczywiście płyn jest.
												 MARIUSZ.B - 17 Maj 2010,  15:48
  Paruje bo mokra, mokra bo prawdopodobnie podcieka. Płyn nie ucieka ?
												 mimik44 - 17 Maj 2010,  15:56
  włanie płyn napewno nie ucieka i raczej nie jest mokra ale jeszcze to sprawdzę, ale narazie nie mam możliwości dopiero jutro
 
Jednak była to wina mokrej chłodnicy
												 
					 | 
				 
			 
		 |