|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Wyrywa kierownice.
Kadzax - 4 Lut 2010, 19:53 Temat postu: [MK4] Wyrywa kierownice. Witam panowie.
Mam nowy problem, a mianowicie ''buja'' mi kierownicą na boki.
Ponadto kierownica chodzi jakby skokowo(nie wiem jak to opisać).
''Buja'' przy każdej praktycznie prędkości, a najbardziej od ok 35-65km/h.
Przestaje ''bujać'' jedynie jak jadąc kręcę w ostrym dość zakręcie w prawo.
Jak trzymam ją sztywno to buja cało gablotą-ale to akurat oczywiste.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Kod: | Na przyszłość proszę tagować tematy.
- trzeci |
kamil wolski - 4 Lut 2010, 20:02
Nie do końca rozumiem to "bujanie". Ale pierwsza sprawa to krzyżak do sprawdzenia, jak nie to to może jakieś gumki w zawiasie poszły, sworzeń wahacza, może nie masz powietrza w kole. Z tego postu niewiele jesteśmy wstanie wywnioskować..
irekff - 4 Lut 2010, 20:20
Sprawdź opony bo może na którejś wyskoczył guz(na bieżniku!)
Kadzax - 4 Lut 2010, 20:37
Zawieszenie sprawdzone:
-Wahacze, sworznie wahaczy itd bez luzów-żadnych stuków w zawieszenie,
-Amorki nówki(sprawność 94 % L, 93% P)-Także wszystko w porządku,
-Ciśnienie w oponkach 2.1 obie-i tu kolejne pytanko fabrycznie mój Ford ma nisko-profilówki, wyglądają jak nowe, brak bąbli itd.(bodajże 185/55/R14)- czy mogę założyć zwykłe balony typu 185/75R14? Czy nie będą ocierały, oraz jak to się ma do wskazania licznika?
Jak sprawdzić tą przekładnie bez odwiedzania stacji diagnostycznej-(jestem tam ostatnio częstym gościem)
kamil wolski - 4 Lut 2010, 21:00
Wpisz w google "kalkulator opon". By nie było przekłamań, średnica koła (felga plus opona) musi zostać zachowana, czyli zwiększenie z 185/55/14 na 185/75/14 będzie wiązało się z przekłamaniami.
cypis290 - 4 Lut 2010, 21:32
Kadzax napisał/a: | Ponadto kierownica chodzi jakby skokowo(nie wiem jak to opisać). |
Proponuje sprawdzić czy nie ma wycieków na maglownicy, nie ubywa Ci płynu od wspomagania?
elmek13 - 4 Lut 2010, 22:00
A koła masz dokręcone?
Kadzax - 4 Lut 2010, 22:16
Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem dokręcenie kół-Dowalone na maxa.
Kurcze stało się to wczoraj jak na foczce zrobiła się mega zaspa(odkopywałem i czyściłem ze śniegu z pół godz.)
Płynu nie ubywa, a ponadto na postoju wspomaganie chodzi rewelacyjnie(bez tych objawów skoków)
kamil wolski - 4 Lut 2010, 22:37
Nie pozostaje Ci nic innego jak udać się do warsztatu/stacji celem sprawdzenia. W chwili obecnej to wróżenie z fusów i raczej każdą niesprawność układu można by tu wypisać a tak czy siak sprawdzić będziesz musiał wszystko po kolei.
Kadzax - 4 Lut 2010, 22:40
W tym problem, że już to zrobiłem
Nikt nie wie od czego to...niby wszystko sprawne:(
Czeski film:P
Pocieszam się tym, że samo przyszło samo pójdzie-żart oczywiście.
Jutro przejże wszystko jeszcze raz.
No panowie i problem się sam rozwiązał:)
Wystrzeliła opona.
Na zapasówce problem ustąpił.
Dziwi mnie tylko, że nie miała ani guzów, ani żadnych niepokojących objawów podczas oględzin u wulkanizatora.
Żeby nie zakładać nowego postu zapytam tu:
wejdą mi oponki z większym balonem (mam fabrycznie niski profil)
Co prawda w każdej Fieście mk4 w mieście mają gumy z balonem 75.
Tylko są to auta z silnikami 1.3, i nie wiem jak to się ma do mojej?
|
|