|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK3] 1.8 diesel - mocno klepie / potrzebuję informacji
RAFIkSierra - 29 Sty 2010, 20:19 Temat postu: [MK3] 1.8 diesel - mocno klepie / potrzebuję informacji Witam.
Silnik jak w temacie. Odpalam auto na zimnym silniku. Odpala i klepie strasznie. Nie miałem okazji ustalić z którego miejsca, bo auto z początkiem zimy zajęło stanowisko parkingowe do wiosny i na razie nie jest uruchamiane. Wracając do klepania .... Odpala; zimny silnik; klepie strasznie. Słychać to na całej dzielnicy. Po czym w miarę jak się nagrzewa klepanie .... może nie zanika ... ale traci na sile. Jak auto się nagrzeje całkiem, to powiedzmy, że klepanie jest takie, że da się z tym żyć. Kolega ujeżdżający kiedyś Fiestę sugeruje, że może to być problem regulacji luzu zaworów.
Z uwagi na to, że panicznie boje się , bo nie znam, silników diesla chciałbym zapytać:
1. co sądzicie ntt.? czy może być przyczyną słabnącego stukotu nieprawidłowy luz zaworów?
2. jeśli tak, to czy ktoś mógłby step by step, jak dla lamy totalnej w dieslu, napisać jak zmierzyć luzy w tym silniku? ale tak poważnie ... krok po kroku. Tzn. opuszczając część, że trzeba auto podnieść, żeby móc kręcić kołem, i że trzeba dekiel zdjąć na klawiaturze ... ale co dalej? Który zawór na być otwarty, i który można wtedy mierzyć? Które są ssące, a które wydechowe? I jaki powinien być luz? I jak się reguluje w tym silniku?
Za wszelkie informacje ntt. będę szczerze zobowiązany.
Z góry dziękuję.
pzdr
MARIUSZ.B - 29 Sty 2010, 21:27
Diesel to chyba jest na hydraulice więc nic się tam nie ustawia.
Z tego co pamiętam to każdy diesel klepie
piotrek1289 - 29 Sty 2010, 21:30
Radziłbym sprawdzić wtryski. Najprawdopodobniej one leja tzn. mieszanka zamiast zostac rozpylona dostaje sie do cylindrow w stanie plynnym. Jak leja wtryski to odglos jest taki jakbys mlotkiem tlukl po wale, silnik ma taki twardy dziwny dzwiek. Takze mowie sprawdz te wtryski bo po mojemu to na 90% jest ich wina.
MARIUSZ.B - 29 Sty 2010, 21:41
MARIUSZ.B napisał/a: | Diesel to chyba jest na hydraulice więc nic się tam nie ustawia.
|
Poprawiam się, regulacja płytkowa
dolotowe od 0,30 do 0,40
wylotowe od 0,45 do 0,55
RAFIkSierra - 29 Sty 2010, 23:38
piotrek1289 napisał/a: | Radziłbym sprawdzić wtryski. Najprawdopodobniej one leja tzn. mieszanka zamiast zostac rozpylona dostaje sie do cylindrow w stanie plynnym. Jak leja wtryski to odglos jest taki jakbys mlotkiem tlukl po wale, silnik ma taki twardy dziwny dzwiek. Takze mowie sprawdz te wtryski bo po mojemu to na 90% jest ich wina. |
Dobra .. pytanie od lamy ... jak sprawdzić wtryski? Dźwięk jest faktycznie taki jakby ktoś na twardo w metal okładał.
diodalodz - 30 Sty 2010, 03:36
wykręcić i postawić na próbniku . innej metody niema . Starzy wyjadacze poznają po wibracjach na rurkach . A wtrysk nie lejący tylko zatarty , który się wiesza .
RAFIkSierra - 30 Sty 2010, 16:42
diodalodz napisał/a: | wykręcić i postawić na próbniku . innej metody niema . |
dobra .... w związku z powyższym pytanie ... czy trzeba się w coś zaopatrzyć, co jest potrzebne podczas składania wtrysku z powrotem do silnika? nie wiem ... jakieś uszczelnienia , czy coś, co powinno się wymienić na nowe podczas wyjmowania i montażu wtrysku na powrót na miejsce? jak już mam wyjmować to chciałbym się zaopatrzyć zawczasu.
swallow - 30 Sty 2010, 18:45
Sam nic nie zrobisz, musisz jechać do mechanika który zajmuje się dieslami i on Ci wszystko powie co da się z tym zrobić - naprawa albo wymiana. Koszt takiej diagnostyki (przynajmniej u mnie) koło 50 zł. Napisz jeszcze czy po odpaleniu auto bardzo kopci?
SebeG - 30 Sty 2010, 19:46
A może zły kąt wtrysku ? Miałem kiedyś podobnie, jak był zimny i klepał, to miał kopyto. Ale kiedy mechanik mi zrobił pompę wtryskową (uszczelnił bo ciekła), wyregulował, klepanie nadal jest (szczególnie w mrozy tuż po odpaleniu chodzi jak ursus), ale uspokaja się po kilku chwilach (rownież obroty spadają). A co do kopyta, to mam chyba odwrotnie. Jak jadę chwile po odpaleniu to ryczy jak głupi i nie jedzie Dlatego czekam kilka minut, aż się uspokoi i dopiero ruszam.
RAFIkSierra - 30 Sty 2010, 20:03
swallow napisał/a: | Sam nic nie zrobisz, musisz jechać do mechanika który zajmuje się dieslami i on Ci wszystko powie co da się z tym zrobić - naprawa albo wymiana. Koszt takiej diagnostyki (przynajmniej u mnie) koło 50 zł. |
Tu drobny problem. Mechaników w okolicy mam takich, że swojego DOHC'a w Sierra'rze nauczyłem się obsługiwać sam, bo się boję go oddać komuś w ręce. Od punktu takiego, że nie miałem zielonego pojęcia nt. silnika w ogóle, doszedłem do momentu gdzie sam własnymi rękoma wykonuję wymiany rozrządów DOHC'a i tego typu rzeczy. Także jak tak samo wygląda sprawa z obsługą diesli w moim mieście to mam chyba problem. Druga rzecz, że przyjadę do typa i powiem, że chcę żeby mi zrobił to czy tamto. Gość może G. wielkie zrobić i powiedzieć mi, że zrobił, i mnie skasować, bo w dieslu to nie będę miał o czym z nim rozmawiać. Może mi wcisnąć wszystko nt. tego silnika. I to jest taki urok mojego miejsca zamieszkania.
EDYTA:
... dlatego staram się dowiedzieć jak najwięcej, żeby określić mniej więcej co jestem w stanie sam zrobić / zdiagnozować przy tym silniku. Resztę będę musiał powierzyć mechanikowi od diesli, więc chciałbym wiedzieć jak najwięcej ntt. żeby wiedzieć jak z Panem rozmawiać i o czym.
swallow napisał/a: | Napisz jeszcze czy po odpaleniu auto bardzo kopci? |
Auto kopci w momencie odpalenia tylko. Strzał z rury dymem tylko przy rozruchu i zaraz jest czysto. Z tego co czytałem to normalny stan rzeczy ponoć.
Tak OT jak już jadę .... ale odnośnie tego samego silnika....
....paląc auto w zimie , teraz, zauważyłem, że spod gwintu / połaczenia rurka doprowadzająca <-> wtryskiwacz, na czwartym cylindrze, cieknie sobie ropka. Pytanie: czy tam jest jakieś uszczelnienie? czy coś? Czy to się po prostu gwint rozkręca na połaczeniu rurki zasilającej z wtryskiwaczem? czy to normalne (w sensie częściej występującej tego typu usterki) zjawisko ....nie wiem... z wiekiem, czy z kilometrami, że puszcza połaczenie w tych miejscach? I co zrobić? To się tylko dokręca? Czy wymienia się tam coś? Jakiś uszczelniacz? Czy o-ring? Zaznaczam, że omawiane klepanie było już wcześniej, zanim zaczęło to ciec... proszę nie wiązać raczej tych awarii ze sobą.
kuba87 - 30 Sty 2010, 20:26
mozesz sam sprawdzic wtryski ale potrzebujesz drugiej osoby i przewod wtryskiwacz pompa
odkrecasz wtryski i podłaczasz jeden przewod do obojetnie ktorego wyjscia na pompie (wyjsciae na wtryski) druga osoba kreci a ty patrzysz czy twozy taka delikatna mgiełke czy leje ciurkiem jak leje ciurkiem (kropelki) to do naprawy a te wyciek to sproduj mocniej dociagnac nakretke bo to jest samouszczelniajacy przewod
RAFIkSierra - 31 Sty 2010, 01:10
jasne. dziękuję.
komo - 2 Lut 2010, 19:33
Pytanko klekocik zawsze tak stuka od kiedy go masz czy po prostu któregoś dnia zaczął tak klekotać ??? robiłeś w nim rozrząd ??
RAFIkSierra - 4 Lut 2010, 06:19
nie robiłem rozrządu. poprzedni właściciel twierdził, że rozrząd ma dopiero 30kkm. fofia tak klepie od początku jak ją mam. teraz w zimie po prostu jakby bardziej (mocniej)
komar50 - 4 Lut 2010, 06:35
A zaraz po odpaleniu jak wciśniesz sprzęgło to dalej klepie?? Ja w mojej miałem taką właśnie przypadłość i po wciśnięciu sprzęgła uspokajał się całkowicie..
RAFIkSierra - 4 Lut 2010, 07:21
sprzęgło nie robi róznicy
komo - 4 Lut 2010, 19:02
kąt wtrysku na 90% trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu wymagana blokady !!!
kamil wolski - 14 Lut 2010, 12:08
Klepać może zarówno od luzów zaworowych, zużytych wtryskiwaczy lub zbyt wczesnego kąta wtrysku. Ten dymek zaraz przy odpaleniu to jaki ma kolor?
RAFIkSierra - 14 Lut 2010, 13:49
kamil wolski napisał/a: | Klepać może zarówno od luzów zaworowych, zużytych wtryskiwaczy lub zbyt wczesnego kąta wtrysku. Ten dymek zaraz przy odpaleniu to jaki ma kolor? |
czarny lub jak się mocno przyjrzeć to czarno-siwy
Fordon - 14 Lut 2010, 19:45
Kat wtrysku masz za bardzo przyspieszony...
RAFIkSierra - 14 Lut 2010, 20:37
Dobra .... to jak dla debila teraz.... jak sprawdzić kąt wtrysku i jak wyregulować kąt wtrysku, zakładając, że nie mam warsztatu a garaż pod domem , i nie mam spec narzędzi do diesla, bo na co dzień obsługuję benzynę. Pliz.
Fordon - 14 Lut 2010, 20:46
Tylko zaklad ktory dieslami sie zajmuje... bo tak to mozesz troche namieszac tam... a szkoda to jeszcze pogorszyc...
RAFIkSierra - 15 Lut 2010, 18:07
[quote="Fordon"]Tylko zaklad ktory dieslami sie zajmuje... [/quote]
i tu zaczynają się schody ....
Fordon - 15 Lut 2010, 18:35
Dobra to podbij na PW albo na GG do mnie jak bede to moze uda mi sie wytlumaczyc ci co i jak jesli bedziesz mial odpowiednie klucze.
|
|