|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Jakie macie wskazanie temperatury?
miszka - 29 Sty 2010, 09:56 Temat postu: [MK3] Jakie macie wskazanie temperatury? Podczas normalnej jazdy po osiągnięciu temperatury roboczej jakie macie wskazanie temperatury na wskaźniku? Pytam, ponieważ od roku jeżdżę moim autem i wskazówka nigdy nie wyszła poza białą strefę. Jednak wczoraj zauważyłem, że wskaźnik nie reagował i okazało się, że przewód od czujnika był ułamany. Po ponownym połączeniu teraz wskaźnik dochodzi do pierwszej litery. Jak jest u Was?
KAMIL82 - 29 Sty 2010, 10:48
Ja mam fiestke 1.1i dwa lata czy lato czy zima po rozgrzaniu mam dokładnie na połowe skali "norm'
bidżej - 29 Sty 2010, 11:11
miszka napisał/a: | Po ponownym połączeniu teraz wskaźnik dochodzi do pierwszej litery. | prawdopodobnie uwalony termostat
u mnie w 1.1i przed otwarciem termostatu wskazówka podchodzi pod N, potem spada na sam środek i zostaje. przy ostatnich mrozach czasem schodziło do połowy R.
adrian0088 - 29 Sty 2010, 11:14
Ja już mam 3 latka i jest tak samo jak u KAMIL82
Maher - 29 Sty 2010, 12:30
Ja swoja mam juz ponad roczek i po rozgrzaniu silnika wskazowka jest w 1/3 skali, nawet przy najwiekszych mrozach.
Miły - 29 Sty 2010, 14:08
u mnie jak normalnie jadę to max do połowy przeważnie też 1 litera... w korkach wyżej...
ogólnie Diesla strasznie ciężko zagotować...
daro_zory - 1 Lut 2010, 18:44
U mnie w lato, przy normalnej jeździe jest M, w zimie podobnie, ale jak ostatnio zasłoniłem prawie całą chłlodnicę kartonem, to przy temperaturach rzędu -5 stopni, mam połowę skali i jest fajnie bo jest cieplej Sorki za mały offtopic, ale jak działa czujnik temperatury ? Tzn. jaka rezystancja na zimnym silniku, jaka na ciepłym i czy jeśli zastąpię czujnik potencjometrem, to będę mógł na ciepłym silniku uzyskać efekt "ssania" ?
bidżej - 1 Lut 2010, 18:49
1. czujnik temp na deskę jest oddzielny niż na komputer
2. po co Ci taka regulacja?
daro_zory - 1 Lut 2010, 18:52
bidżej napisał/a: | 2. po co Ci taka regulacja? | Powiedzmy, że po to, żeby mieć A tak na poważnie to nie wiem czy zależy to od temperatury podawanej komputerowi czy od rzeczywistej temperatury silnika, ale mam wrażenie że na zimnym lepiej się zbiera. Być może odniosłem takie wrażenie dlatego, że silnik dostaje więcej paliwa, ale skoro daje to efekt to czasem by mi się to przydało
JoeMix - 1 Lut 2010, 19:12
Komputer ma swój czujnik, który mierzy temperaturę w zupełnie innym miejscu silnika, jak mu zrobisz przycisk lub potencjometr to będzie sypał błędami bo mu wskazania nie będą pasować do reszty,,, i jak silnik jest zimny to jest silniejszy nie dlatego że dostaje więcej paliwa (po części też) ale właśnie dlatego że jest zimny,,, jak na gorącym silniku włączysz ssanie to się zaleje i zgaśnie.
bidżej - 1 Lut 2010, 19:17
...no właśnie, JoeMix mnie wyprzedził
daro_zory - 1 Lut 2010, 19:18
Aha. No to lipa
marian - 2 Lut 2010, 12:02
u mnie było zawsze na górnej krawędzi M,po wymianie termostatu na ten o wyższej temp. utwarcia dochodzi do górnej krawędzi R.Dodam że mam zasłonięte wloty poweietrza na chłodnice i wentylator chłodnicy jest wyjęty bo sie spalił
SebeG - 2 Lut 2010, 14:12
U mnie wskazówka jest na początku skali NORM. Nieważne czy lato czy zima....Oczywiście w korku rośnie, a wentylator włącza się w połowie skali. Chyba czujnik mi trochu zaniża...
Pawełos666 - 2 Lut 2010, 14:52
daro_zory napisał/a: | Powiedzmy, że po to, żeby mieć A tak na poważnie to nie wiem czy zależy to od temperatury podawanej komputerowi czy od rzeczywistej temperatury silnika, ale mam wrażenie że na zimnym lepiej się zbiera. Być może odniosłem takie wrażenie dlatego, że silnik dostaje więcej paliwa, ale skoro daje to efekt to czasem by mi się to przydało |
jesli bardzo chcesz, kup potencjometr, o zakresie rezystancji ktora podpieta rownolegle do czujnika bedzie odpowiadala zmiennej rezystancji takiej jak na czujniku NTC temperatury silnika (mniej wiecej lub szerszy zakres), musisz wziasc dwa zakresy rezystancji zeby to wyliczyc (zakres NTC i zakres potencjometra) i liczysz rezystancje dla obwodu rownoleglego, podepnij to przez wlacznik, zrob sobie taki test, wlaczasz przycisk i w czasie jazdy ustawiasz okreslona rezystancje tylko musisz dobrze wyliczyc rezystancje, w ten sposob silnik sobie bedzie chodzil jak zawsze z czujnika "seryjnego", a Ty bedziesz mogl modzić ustawieniami wtedy bedziesz mogl podciagnac do gory cala charakterystyke nie zmieniajac jej ksztaltu czy tam opuscic, w zaleznosci od ustwien potencjometru, fajne rozkminy, tylko trzeba potencjometr taki dobrac, to sie nazywa prymitywny tuning lub dostrajanie
[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 15:20 ]
SebeG napisał/a: | U mnie wskazówka jest na początku skali NORM. Nieważne czy lato czy zima....Oczywiście w korku rośnie, a wentylator włącza się w połowie skali. Chyba czujnik mi trochu zaniża... | Napisz moze jaka ma rezystancje zaleznie od temp, zrob pare pomiarow na roznych temp tak na oko po temp wody i miernikiem
jackrzec - 2 Lut 2010, 18:47
Pawełos666 napisał/a: | to sie nazywa prymitywny tuning lub dostrajanie | Dostrajanie czego? Wskaźnika na desce? Zamiast kombinować trzeba iść do sklepu i kupić nowy za 18 zł...
Przecież czujnik o którym tu jest mowa nie ma nic wspólnego z kompem!
Pawełos666 - 2 Lut 2010, 18:56
nie nie, nie tego na desce, o drugim czujniku mowa sa dwa czujniki jeden cieczy na wskaznik drugi do kompa, to chodzilo mi o ten od kompa
jackrzec - 3 Lut 2010, 08:22
Pawełos666 napisał/a: | sa dwa czujniki jeden cieczy na wskaznik drugi do kompa | Ja to wiem! Dlatego to piszę. Bo mowa była o czujnik na deskę a nie kompa! Gościu który się o to pytał nie ma o tym pojęcia i stąd to zamieszanie.
Pawełos666 - 3 Lut 2010, 09:43
pytal czy jak zastapi czujnik potencjometrem to czy zmieni w jakis sposob prace silnika wiec przypuscmy ze sostujac do rezystancji czujnika dodatkowo szerogowo obwod z potencjometrem do np 1000ohm i wlacznikiem wpietym rownolegle z kawalkiem przewodu to bedzie mial regulacje po zalaczeni wlacznika o jakies do ~ +10kohm (lub tak jak pisalem wczesniej tylko rownolegle); jaki potencjometr wsadzic to zalezy jaki samochod jaki czujnik NTC, bedzie mial po prostu zamiast 50kohm na czujniku w danym momencie np + 5kohm czyli 55kohm (zalozmy), cala charakterystyka podniesiona o okreslona wartosc, to tyle
JoeMix - 3 Lut 2010, 09:58
I kij mu z tym wyjdzie, będzie miał duże spalanie i tyle,,,
Pawełos666 - 3 Lut 2010, 10:58
na przycisk (wlacznik); zeby mial tak i tak, jesli obwod potencjometru bedzie rozwarty to rezystancja bedzie brana tylko z NTC, przy roznicy kilku kohm nie bedzie roznicy w spalaniu przeciez czujnik w czasie pracy zmienia wartosc o kilkadziesiat kohm jak go delikatnie dostroisz potencjometrem, to nie bedzie, w kazdym momencie mozesz rozlaczyc obwod i pominac potencjometr, przykladowo jak wezmiesz zamiennik i oryginal jaiegos czujnika ntc to prawie zawsze masz roznice w charakterystyce; ntc o ujemnym współczynniku temperaturowym jak ma zakres np od 10-60kohm (w zime wiecej niz 60), bo tyle to ma przy okolo 10oC, przy okolo 50oC ma 10, wiec powinno hulac, jesli bedzie mialo o +5, +10 lub wiecej do charakterystyki "seryjnej"; ja tak kiedys mialem na stale rezystor po wlaczniku w kabinie
JoeMix - 3 Lut 2010, 12:43
Jeżeli nie będzie różnicy w spalaniu nie przybędzie mocy a koledze o to chodziło,,, więc o kant cała sprawę rozbić,,,
Pawełos666 - 3 Lut 2010, 13:30
fakt nie doczytalem chodzilo mu o cieply silnik z efektem ssania, myslalem ze mu chodzi tylko o ssanie na zimnym silniku zeby troche zwiekszyc efekt i opoznic wylaczenie
|
|