Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1

nice-wawa - 28 Sty 2010, 21:07
Temat postu: [MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1
Witam
Szukałem na forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Fiesta 1,1 93 rok na wtrysku
Poprawiałem izolacje na przewodach od CPP , po tym zabiegu brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa.
Powiem że to autko rodziców i dopiero w przyszłym tygodniu będę przy fieście ,więc nie będę mógł na bieżąco sprawdzać waszych podpowiedzi czy są trafne.
Buzer już kupiłem więc diagnostykę na pewno wykonam ale może już któryś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem .
Komputer resetowałem , sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są ok , przekaźników nie sprawdzałem dopiero po przeczytaniu na forum dowiedziałem się gdzie są .
Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi .
Proszę o wyrozumiałość modów że mój pierwszy post dotyczy może rzeczy oczywistych ale z fiestą mam styczność od niedawna.

kuba87 - 28 Sty 2010, 21:22

podmien czujnik połozenia wału korbowego pompa jest nim taktowana i zapłon tez
bidżej - 28 Sty 2010, 21:45

kuba87 co ma czujnik położenia wału do pompy paliwa?

nice-wawa, zajrzałbym jeszcze właśnie do przekaźników. masz immo?

nice-wawa - 28 Sty 2010, 21:48

Raczej nie mam imo ...
Ale po czym moge rozróżnić czy mam imo. na kluczyku

bidżej - 28 Sty 2010, 21:49

jeśli w aucie jest immo, to w kluczyku jest czerwona (pomarańczowa?) pastylka. poza tym w samochodzie w zegarku jest czerwona dioda.
nice-wawa - 28 Sty 2010, 21:52

To u mnie brak imo.
dżolero - 29 Sty 2010, 14:11

miałem tak. neima tego bzz przy zapłonie. byłem u elektryka skasował 100zł jakis bezpiecznik taka puszka byłą spalona... od sterowania jakiegoś tam nie pamietam..
JoeMix - 29 Sty 2010, 17:17

nice-wawa napisał/a:
Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.
Czyli prawidłowo,,, prawdopodobnie na świecach jest iskra problemem jest brak paliwa,,,

nice-wawa, sprawdzałeś wyłącznik awaryjny (uderzeniowy) pompy paliwa?

szogoon - 29 Sty 2010, 17:43

JoeMix, a ten wyłacznik nie był od mk3,5 ?
JoeMix - 29 Sty 2010, 17:49

szogoon, może i był, nie wiem, nie śledze tego aż tak dokładnie, jak go w mk3 nie było to w takim razie na pierwszy ogień przekaźnik pompy paliwa,,, czy cyka a jak nie to zapałka go włączyć, jak zabucy pompa to zobaczyć czy odpali,,,
nice-wawa - 29 Sty 2010, 23:21

Na pewno jest brak iskry , sprawdzałem 2 nowymi świecami na zmianę .Włącznika uderzeniowego nie sprawdzałem dopiero nie dawno doczytałem się że jest w słupku od kierowcy .
Nim poprawiłem przewody od CPP autko stało pod chmurką przez dłuższy czas i odpalało .
Po wprowadzeniu do garażu i po zaizolowaniu przewodów autko nie odpala (autko nie było odpalane parę dni) , przed izolacją też nie była odpalana.

diodalodz - 30 Sty 2010, 03:46

Pytanie nr 1
czy pompa albo przekaźnik odzywa się po przekręceniu stacyjki . pracuje ok 2 sek i się wyłącza .
Zobacz czy na 8 pinie Edisa(moduł zapłonowy na ścianie grodziowej masz zasilanie po włączeniu stacyjki . Jeśli nie będzie atakuj zielony przekaźnik w skrzynce .

dżolero - 30 Sty 2010, 10:26

własnie pompa ani przekaznik sie nie odzywają...
diodalodz - 30 Sty 2010, 13:21

zielony przekaźnik musisz rozebrać i zobaczyć czy coś się nie urwało w środku .
Ciapek - 2 Lut 2010, 20:21

Ja mogę z mojego doświadczenia doradzić, że za 10 zł wymieniłem ze szrotu dwa przekaźniki i problem z pompą zniknął...
Pawełos666 - 3 Lut 2010, 08:01

przekazniki czujnik i piny w kompe to nie wszystko, istnieje jeszcze prawdopodobienstwo przetarcia przewodu, np wisi "na 1 nitce" (na jednym wloknie miedzianym) wtedy za nic pompa nie ruszy
nice-wawa - 4 Lut 2010, 21:41

Witam dziś troszkę posprawdzałem.
Na EDIS napięcie jest tylko na 1 i 3 pinie patrząc od lewej strony samochodu.(2 pin jest pusty)
Przekaźnik zielony cisza , nie daje żadnych znaków życia po przekręceniu zapłonu.(po zdjęciu obudowy wszystko wygląda dobrze w środku )
Po przekręceniu odzywa się tylko żółty mały przekaźnik (wg. schematu nr 5 czyli od wyłącznika zapłonu)
Chciałem zrobić diagnostykę ale buzzer cały czas pikał nawet po przekręceniu stacyjki żadnych zmian . (wszystko wykonane wg. opisu ABLA).
Na środkowym pinie cewki zapłonowej jest napięcie .
Wyłącznik uderzeniowy ok .
Moje podejrzenia kieruje na uszkodzenie zielonego przekaźnika lub kostkę stacyjki .
Mam pytanie czy za rozrusznikiem patrząc od przodu samochodu znajduję się czujnik położenia wału? Na 2 pinach brak napięcia ale oporu nie sprawdziłem .
Może jakieś pomysły ?

diodalodz - 4 Lut 2010, 22:40

kieruj uwagę na skrzynkę . tam jest lipa . a kostkę stacyjki wyeliminujesz robiąc mostki kawałkiem drutu wszystkie połączenia są dostępne na kostce .
JoeMix - 5 Lut 2010, 07:39

nice-wawa napisał/a:
czujnik położenia wału
Jak by był uszkodzony nawet to po włączeniu zapłonu na chwile by się odpaliła pompa i podniosła ciśnienie w układzie,,,
Pawełos666 - 5 Lut 2010, 08:24

Czujnikiem na wale sie nie przejmuj, sprawdz tylko jaka jest jego reyzstancja w ohm'ach i napisz, sprawdz czy pin 8 modulu ma przejscie z jednym ze stykow na wyjsciu przekaznika glownego, sprawdz tez czy cewka przekaznika pompy paliwa ma przejscie z 22 pinem w kompie, a tak na marginesie, sprawdzales pompe na krotko? druga sprawa to posprawdzaj wszystkie przekazniki, wyjmij podlaczaj pod akumulator i sprawdz czy cykaja i czy po zasileniu zwieraja im sie styki, sprawdz tez czy pojawiaja sie napiecia zasilajace przekaniki i czy na pewno wszedzie, wyslalem Ci konkretny schemat moze to pomoze
nice-wawa - 5 Lut 2010, 08:55

Mi się wydaje że poszedł jakiś przekaźnik lub sterownik .
Iskry brak na świecach ,pompa też cisza.
Na krótko nie odpalałem pompy bo nie mam ochoty odkręcać zbiornika.
Na edis napisałem że napięcie jest tylko na 1 i 3 pinie do lewej strony samochodu(2 wolny pin ).
Tester(wg przepisu ABLA) cały czas mi pikał jednostajnie , po przekręceniu stacyjki nic się nie zmieniało. (mam wrażenie że nawet nie zaczął się test)
Może macie nr. zielonego przekaźnika bo chcę kupić na podmiankę a z samochodu nie mogę spisać . (za daleko znajduje się ode mnie ).
Może wiecie gdzie można tanio kupić ten przekaźnik

Pawełos666 - 5 Lut 2010, 09:12

obojetnie jaki zwykly przekaznik oby na ten sam prad i obys go umial podlaczyc zamiast oryginalnego
diodalodz - 5 Lut 2010, 09:24

Pawełos666 napisał/a:
obojetnie jaki zwykly przekaznik oby na ten sam prad i obys go umial podlaczyc zamiast oryginalnego

zelony jest przekaźnikiem specjalizowanym . nie można go zastąpić niczym innym

Pawełos666 - 5 Lut 2010, 09:31

nie pamietam co to za typ przekaznika byl i ktory to zielony, kojarze tam jakis, gdybys chcial kupic to mam niepotrzebne wiec mozesz odrazu sie ze mna dogadac mi sie nie przyda, wysle Ci zdjecia i zobaczysz czy to ten, chodzi o kwadratowy przekaznik nr 5 od zaplonu?

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 09:38 ]
chodzi o cos takiego? ile tam bylo zielonych przekaznikow w 1.1i?

postaram sie znalesc lepszejsza fotke

nice-wawa - 5 Lut 2010, 10:01

U mnie jest tylko 1 zielony - na pierwszy rzut oka to taki sam .
Na pw odezwę się .

Ciapek - 5 Lut 2010, 10:53
Temat postu: [MK3] Zdjęcia przekaźników
Pawełos666 napisał/a:
postaram sie znalesc lepszejsza fotke


Dzień dobry.

Tutaj są lepsze: [Mk3] Stacyjka wyłączona, kluczyków nie ma, a kontrolka swie.

nice-wawa - 6 Lut 2010, 20:16

Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc a szczególnie diodalodz którego podpowiedzi okazały się trafne .
Po wymianie zielonego przekaźnika wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam

Temat do zamknięcia .

diodalodz - 6 Lut 2010, 21:01

nice-wawa napisał/a:
wymianie zielonego przekaźnika wszystko wróciło do normy

tylko poco go wymieniać jak można go naprawić w 20 sekund za 1 zł .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group