|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - [MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1 
						
												 nice-wawa - 28 Sty 2010,  21:07 Temat postu: [MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1 Witam 
 
Szukałem na forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Fiesta 1,1 93 rok na wtrysku 
 
Poprawiałem izolacje na przewodach  od CPP , po tym zabiegu brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa. 
 
Powiem że to autko rodziców i dopiero w przyszłym tygodniu będę przy fieście ,więc nie będę mógł na bieżąco sprawdzać waszych podpowiedzi czy są trafne. 
 
Buzer już kupiłem więc diagnostykę  na pewno wykonam ale może już któryś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem .
 
Komputer resetowałem , sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są ok , przekaźników nie sprawdzałem dopiero po przeczytaniu na forum dowiedziałem się gdzie są . 
 
Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.
 
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi . 
 
Proszę o wyrozumiałość modów że mój pierwszy post dotyczy może rzeczy oczywistych ale z fiestą mam styczność od niedawna.
												 kuba87 - 28 Sty 2010,  21:22
  podmien czujnik połozenia wału korbowego pompa jest nim taktowana i zapłon tez
												 bidżej - 28 Sty 2010,  21:45
  kuba87 co ma czujnik położenia wału do pompy paliwa?
 
 
nice-wawa, zajrzałbym jeszcze właśnie do przekaźników. masz immo?
												 nice-wawa - 28 Sty 2010,  21:48
  Raczej nie mam imo ... 
 
Ale po czym moge rozróżnić czy mam imo. na  kluczyku
												 bidżej - 28 Sty 2010,  21:49
  jeśli w aucie jest immo, to w kluczyku jest czerwona (pomarańczowa?) pastylka. poza tym w samochodzie w zegarku jest czerwona dioda.
												 nice-wawa - 28 Sty 2010,  21:52
  To u mnie brak imo.
												 dżolero - 29 Sty 2010,  14:11
  miałem tak. neima tego bzz przy zapłonie. byłem u elektryka skasował 100zł jakis bezpiecznik taka puszka byłą spalona... od sterowania jakiegoś tam nie pamietam..
												 JoeMix - 29 Sty 2010,  17:17
 
  	  | nice-wawa napisał/a: | 	 		  | Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.  | 	  Czyli prawidłowo,,, prawdopodobnie na świecach jest iskra problemem jest brak paliwa,,,
 
 
nice-wawa, sprawdzałeś wyłącznik awaryjny (uderzeniowy) pompy paliwa?
												 szogoon - 29 Sty 2010,  17:43
  JoeMix, a ten wyłacznik nie był od mk3,5 ?
												 JoeMix - 29 Sty 2010,  17:49
  szogoon, może i był, nie wiem, nie śledze tego aż tak dokładnie, jak go w mk3 nie było to w takim razie na pierwszy ogień przekaźnik pompy paliwa,,, czy cyka a jak nie to zapałka go włączyć, jak zabucy pompa to zobaczyć czy odpali,,,
												 nice-wawa - 29 Sty 2010,  23:21
  Na pewno jest  brak iskry , sprawdzałem 2 nowymi świecami na zmianę .Włącznika uderzeniowego nie sprawdzałem dopiero nie dawno doczytałem się że jest w słupku od kierowcy .
 
Nim poprawiłem przewody od CPP autko stało pod chmurką przez dłuższy czas i odpalało . 
 
Po wprowadzeniu do garażu i po zaizolowaniu przewodów autko nie odpala (autko nie było odpalane parę dni) , przed izolacją też nie była odpalana.
												 diodalodz - 30 Sty 2010,  03:46
  Pytanie nr 1
 
czy pompa albo przekaźnik odzywa się po przekręceniu stacyjki . pracuje ok 2 sek i się wyłącza .
 
Zobacz czy na 8 pinie Edisa(moduł zapłonowy na ścianie grodziowej masz zasilanie po włączeniu stacyjki . Jeśli nie będzie atakuj zielony przekaźnik w skrzynce .
												 dżolero - 30 Sty 2010,  10:26
  własnie pompa ani przekaznik sie nie odzywają...
												 diodalodz - 30 Sty 2010,  13:21
  zielony przekaźnik musisz rozebrać i zobaczyć czy coś się nie urwało w środku .
												 Ciapek - 2 Lut 2010,  20:21
  Ja mogę z mojego doświadczenia doradzić, że za 10 zł wymieniłem ze szrotu dwa przekaźniki i problem z pompą zniknął...
												 Pawełos666 - 3 Lut 2010,  08:01
  przekazniki czujnik i piny w kompe to nie wszystko, istnieje jeszcze prawdopodobienstwo przetarcia przewodu, np wisi "na 1 nitce" (na jednym wloknie miedzianym) wtedy za nic pompa nie ruszy
												 nice-wawa - 4 Lut 2010,  21:41
  Witam dziś troszkę posprawdzałem.
 
Na EDIS napięcie jest tylko na 1 i 3 pinie patrząc od lewej strony samochodu.(2 pin jest pusty)
 
Przekaźnik zielony cisza , nie daje żadnych znaków życia po przekręceniu zapłonu.(po zdjęciu obudowy wszystko wygląda dobrze w środku )
 
Po przekręceniu odzywa się tylko żółty mały przekaźnik (wg. schematu nr 5 czyli od wyłącznika zapłonu)
 
Chciałem zrobić diagnostykę ale buzzer  cały czas pikał nawet po przekręceniu stacyjki żadnych zmian . (wszystko wykonane wg. opisu ABLA).
 
Na środkowym pinie cewki zapłonowej jest napięcie . 
 
Wyłącznik uderzeniowy ok .
 
Moje podejrzenia kieruje na uszkodzenie zielonego przekaźnika lub kostkę stacyjki .
 
Mam pytanie czy za rozrusznikiem patrząc od przodu samochodu znajduję się czujnik położenia wału? Na 2 pinach brak napięcia ale oporu nie sprawdziłem .
 
Może jakieś pomysły ?
												 diodalodz - 4 Lut 2010,  22:40
  kieruj uwagę na skrzynkę . tam jest lipa . a kostkę stacyjki wyeliminujesz robiąc mostki kawałkiem drutu wszystkie połączenia są dostępne na kostce .
												 JoeMix - 5 Lut 2010,  07:39
 
  	  | nice-wawa napisał/a: | 	 		  | czujnik położenia wału | 	  Jak by był uszkodzony nawet to po włączeniu zapłonu na chwile by się odpaliła pompa i podniosła ciśnienie w układzie,,,
												 Pawełos666 - 5 Lut 2010,  08:24
  Czujnikiem na wale sie nie przejmuj, sprawdz tylko jaka jest jego reyzstancja w ohm'ach i napisz, sprawdz czy pin 8 modulu ma przejscie z jednym ze stykow na wyjsciu przekaznika glownego, sprawdz tez czy cewka przekaznika pompy paliwa ma przejscie z 22 pinem w kompie, a tak na marginesie, sprawdzales pompe na krotko? druga sprawa to posprawdzaj wszystkie przekazniki, wyjmij podlaczaj pod akumulator i sprawdz czy cykaja i czy po zasileniu zwieraja im sie styki, sprawdz tez czy pojawiaja sie napiecia zasilajace przekaniki i czy na pewno wszedzie, wyslalem Ci konkretny schemat moze to pomoze
												 nice-wawa - 5 Lut 2010,  08:55
  Mi się wydaje że poszedł jakiś przekaźnik lub sterownik .
 
Iskry brak na świecach  ,pompa też cisza.
 
Na krótko nie odpalałem pompy bo nie mam ochoty odkręcać zbiornika. 
 
Na edis napisałem że napięcie jest  tylko na 1 i 3 pinie do lewej  strony samochodu(2 wolny pin ).
 
Tester(wg przepisu ABLA) cały czas mi pikał jednostajnie  , po przekręceniu stacyjki nic się nie zmieniało. (mam wrażenie że nawet nie zaczął się test)
 
Może macie nr.  zielonego przekaźnika bo chcę kupić na podmiankę a z samochodu nie mogę spisać . (za daleko znajduje się ode mnie ).
 
Może wiecie gdzie można tanio kupić ten przekaźnik
												 Pawełos666 - 5 Lut 2010,  09:12
  obojetnie jaki zwykly przekaznik oby na ten sam prad i obys go umial podlaczyc zamiast oryginalnego
												 diodalodz - 5 Lut 2010,  09:24
 
  	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | obojetnie jaki zwykly przekaznik oby na ten sam prad i obys go umial podlaczyc zamiast oryginalnego | 	  
 
zelony jest przekaźnikiem specjalizowanym . nie można go zastąpić niczym innym
												 Pawełos666 - 5 Lut 2010,  09:31
  nie pamietam co to za typ przekaznika byl i ktory to zielony, kojarze tam jakis, gdybys chcial kupic to mam niepotrzebne wiec mozesz odrazu sie ze mna dogadac mi sie nie przyda, wysle Ci zdjecia i zobaczysz czy to ten, chodzi o kwadratowy przekaznik nr 5 od zaplonu?
 
 
[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 09:38 ]
 
chodzi o cos takiego? ile tam bylo zielonych przekaznikow w 1.1i?
 
 
 
postaram sie znalesc lepszejsza fotke
												 nice-wawa - 5 Lut 2010,  10:01
  U mnie jest tylko 1 zielony  - na pierwszy rzut oka to taki sam . 
 
Na pw odezwę się .
												 Ciapek - 5 Lut 2010,  10:53 Temat postu: [MK3] Zdjęcia przekaźników
  	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | postaram sie znalesc lepszejsza fotke | 	  
 
 
Dzień dobry.
 
 
Tutaj są lepsze: [Mk3] Stacyjka wyłączona, kluczyków nie ma, a kontrolka swie.
												 nice-wawa - 6 Lut 2010,  20:16
  Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc a szczególnie diodalodz którego podpowiedzi okazały się trafne  . 
 
Po wymianie zielonego przekaźnika wszystko wróciło do normy. 
 
Pozdrawiam 
 
 
Temat do zamknięcia .
												 diodalodz - 6 Lut 2010,  21:01
 
  	  | nice-wawa napisał/a: | 	 		  | wymianie zielonego przekaźnika wszystko wróciło do normy | 	  
 
tylko poco go wymieniać jak można go naprawić w 20 sekund za 1 zł .
												 
					 | 
				 
			 
		 |