Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Silnik 1.3 a 1.3 Endura

Quler - 19 Sty 2010, 15:03
Temat postu: [MK3] Silnik 1.3 a 1.3 Endura
Witajcie.

Kiedyś już zakładałem taki temat, ale wsiąkł... Mianowicie. Chce przerobić 1.3 CFI na 1.3 Endura... Z tego co widzę i z tego co czytałem to jest inny komp, kolektor dolotowy i wydechowy. Co jeszcze będzie potrzebne ? Aha... nie ma to być wypas tuning, tylko przeróbka dla większej kultury pracy, elastyczności itd...

Ps. Jeśli ktoś ma na sprzedaż części potrzebne do przeróbki to proszę o info na priv :)

bidżej - 19 Sty 2010, 15:12

odezwij się do użytkownika Mara - on sobie przerobił endurę na CFI, powinien wiedzieć o co kaman w temacie :)
Quler - 19 Sty 2010, 15:22

Już do niego napisałem... Hmm skoro wiązka od 1.1 podeszła do Endury z tym że z kolektorem z 1.1 CFI. to myślę że po drobnych zmianach z 1.3 CFI podeszła by do 1.3 Endury. Chyba kwestia dołożenia jakiegoś sterownika od wtrysków ?
Qniu - 19 Sty 2010, 18:05

Na moje oko, jeśli chcesz mieć 1.3 na EFI to musisz przełożyć całego kompa z wiązką... Mara wrzucił goły silnik 1.3 Endura pod wiązkę z 1.1 CFI
Mara - 19 Sty 2010, 21:32

Do kolektora ssącego idzie jedna wiązka z komputera( silnik endura) i tam jest kostka do podłączenia wtrysków... reszta czujników ma takie same wtyczki wiec jesli chcesz przerobić sobie z CFI na EFI to potrzebujesz:
- Kolektor ssacy z Efi ( kompletny)
- Kolektor wydechowy z sonda lambda( sama sonda nie pasuje na gwint do starego kolektora)
- Komputer z wiązka... nic trudnego i strasznego... wykładamy stara wiązkę z komputerem i wkładamy nowa ..podpinamy i jest OK... wszystko pasuje

Jest tez jeszcze taka możliwość: Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo

bidżej - 19 Sty 2010, 21:36

a propos sondy to tak się zastanawiam - w mk4 nie było jeszcze 2 sond? bo w takim wypadku potrzeba wydechu z efi z miejscem na 2 sondy, inaczej sterownik będzie się pluł.

Mara napisał/a:
Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo
po czym zalewa nam silnik przy przegazowaniu albo przynajmniej żłopie wachę jak czołg ;-))
Mara - 19 Sty 2010, 21:49

Wcale ze nie.... jeśli zawór jest zamknięty to paliwo nie dostaje się do komory spalania.... Ludzie w Kadettach przerabiają je na MPI( pełen wtrysk) i tak właśnie robią jeśli nie zmieniają wiązki.

Co do sondy... ja mam na jedna i to na samej gorze

bidżej - 19 Sty 2010, 21:51

ok, ale wachę ciągnie. koniec końców zamiast jednego (albo dwóch?) masz w tym samym czasie 4 wtryski benzyny
Mara - 19 Sty 2010, 21:53

Dobra :2xf:
.... Lepiej kupić wiązkę i komputer bez modzenia :twisted:

bidżej - 19 Sty 2010, 21:54

tak mi się właśnie wydaje gy
Quler - 19 Sty 2010, 22:24

A z podciśnieniami itp itd nie będzie problemu ? Jak się ma taka przeróbka do zasilania gazem ? (Gaz 2gen - nowy reduktor, elektronika i osprzęt). Bo słyszałem że te plastikowe kolektory nie wytrzymują zbytnio wybuchów... Można coś zaradzić ? Aha i czy potrzebny jest przepływomierz ?
Mara - 19 Sty 2010, 23:49

Przepływomierza ten silnik niema... korzysta z map sensora ?
Quler - 19 Sty 2010, 23:51

Hmmm w esach 1.3 niektórych widziałem przepływkę... Hmm a jak sprawa wygląda z MAPem i innymi dziwactwami ? Mogą zostać od mono ?
Mara - 20 Sty 2010, 00:01

Ja bym zostawił od mono.... ja miałem Endure bez przepływki ...
JoeMix - 20 Sty 2010, 10:43

Mara napisał/a:
Jest tez jeszcze taka możliwość: Zostawiamy stara wiązkę i podpinamy wtryskiwacze szeregowo
To jaki sens kilku wtryskiwaczy, które będą się otwierać razem, zamiast wtedy kiedy na wtryskiwaczu jest zaciąg powietrza.?
anjko - 21 Sty 2010, 19:40

A co z pompą paliwa tez może zostać od CFI ??
Quler - 21 Sty 2010, 20:12

Hmm ja w sumie pompy paliwa nie wymieniam... miałem wcześniej 1.4 CVH na monowtrysku, więc taką pompe zostawiam. Myślę że będzie ok.
anjko - 21 Sty 2010, 21:00

Z tego co się orientuję to w wielopunktech są inne pompy. Np w XR-kach jest inna niż w 1.1 1.3 .14 na jednopunkcie.
Żółwik Tuptuś - 21 Sty 2010, 21:26

anjko, - pompy są inne . Inny wydatek i ciśnienie ( wiem to o fordach , łoplach , renówkach , szmelcwagenach i paru innych ) .
Czy to będzie działać? - najprawdopodobniej tak ( sam takie hybrydy uskuteczniałem )
Regulator ciśnienia nieco sprawę ogarnie , a to że silnik może nie mieć dobrej mieszanki w całym zakrezie , skracamy życie regulatora i pompy to druga sprawa .

Czyli taka trochę jazda jak po imprezie z TZ w niedziele rano na rowerze jednokołowym - da się - tylko siakoś tak dziwnie wychodzi :ok:

anjko - 21 Sty 2010, 21:53

Żółwik Tuptuś napisał/a:
anjko, - pompy są inne . Inny wydatek i ciśnienie ( wiem to o fordach , łoplach , renówkach , szmelcwagenach i paru innych ) .

Wiem że są inne nie chciałem się wymądrzać :-P

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Czyli taka trochę jazda jak po imprezie z TZ w niedziele rano na rowerze jednokołowym - da się - tylko siakoś tak dziwnie wychodzi


Nie dość że dziwnie to w dodatku tylko do tyłu :hahaha:

Quler - 21 Sty 2010, 22:02

Co do pompy to ja spróbuje z tą co mam, nie wydoli to kupię od 1.3 efi. Ok dalej... EDIS i EEC IV chyba jednak musi być od EFI... bo wydaje mi się że od CFI są inne... tzn program się różni... no bo w sumie tam są 3 wtryski więcej jakby nie było... no tak na logikę myślę...
anjko - 21 Sty 2010, 22:12

Tzn komp jest na pewno inny od EFI a wydaje mi się że mk4 mają edisa na pokładzie komputera.
Quler - 21 Sty 2010, 22:25

Kompa od EFI będę miał. Ogólnie to przeróbka nie zachodzi w Fieście... o tym chyba nie wspomniałem. Tylko w escorcie MKV. Ale to raczej jedno i to samo. Graty będę miał z Essa MKVII z 97 roku. Aha.. może wiecie... co jest potrzebne do założenia oryginalnego immo ? W kompie jest jakiś moduł czy coś ? Bo mam kompa, kluczyk i przystawkę. Tylko nie wiem jak to podłączyć i czy czegoś nie brakuje.
Fordon - 21 Sty 2010, 22:29

Zegarka brakuje ;) tam jest PATS... da sie to obejsc ale to sam chyba dasz rade po schemacie.
Jak masz MK5 to czemu nie dasz czegosc konkretniejszego pod maske, przeciez 1.3 to tam nawet nie chce dobrze ruszyc.... jechalem mk7 z 1.3 ale to bylo cos co z 126p moge tylko porownac...

Quler - 21 Sty 2010, 22:38

hehe opłaty mnie przerażają. 1.3 + gaz wystarczy. Po wakacjach się pomyśli o czymś innym... mocniejszym... w sumie miało być 2.0 ale plan ucichł bo koszta by mnie zabiły. a tak to w 1000 się zmieszczę i będę miał igiełkę silnik palący nikłe ilości gazu i benki :ok: A co do zegarka to też zdobędę :)
Fordon - 21 Sty 2010, 23:04

Jakie oplaty?? stary wsadzasz silnik i jezdzisz na papierze 1.3, od co... piszac 2.0 masz na mysli N7a czy zetec?? to powiem ci odrazu szukaj instalacji z essiego mk6 1.6 lub 1.8 kpl bez immo. Heble z RS2k itp... 1.3 w tej budzie to tylko zeby sie przemieszczac ale nic wiecej nie oczekuj... a gaz to jak juz to sekwencje :)
Quler - 21 Sty 2010, 23:48

pisząc 2.0 mam na myśli N7A.. w zeteca bym sie nie bawił... jakoś mnie on przeraża... cóż... taka prawda... po silniku 1.3 oczekuję tylko aby się przemieszczać z A do B... Decyzja podjęta... będzie 1.3 bo taki silnik już mam... chyba że mi ktoś nagra komplet na swapa 2.0 to taniości :P
Fordon - 22 Sty 2010, 09:48

Jedz do Darasa, bedziesz mial najblizej, ma dobry dostep do czesci i opanuje ci swapa czy to na N7a czy tez zetec-a... ja przekladalem 2.0 zetec-a do essiego mk6 i zapierdziela to to...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group