|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK4] Po wymianie siedzeń świeci swię poduszka na desce
Z - 17 Sty 2010, 10:27 Temat postu: [MK4] Po wymianie siedzeń świeci swię poduszka na desce Jak w temacie,przełożyliśmy siedzenia z couriera do couriera i wtedy pojawił się problem.Prowadnice nie pasują w otwory(chociaż były z tego samego rocznika 97),oraz pojawił się problem z migającą poduszką powietrzną na desce,wie ktoś może co może być i czy w czymś to zagraża?.
JoeMix - 17 Sty 2010, 10:30
Świecąca kontrolka oznacza że poduszka nie zadziała w razie wypadku,,, czy czasem przy przekładaniu nie rozłączyliście czasem jakiejś wtyczki?
bidżej - 17 Sty 2010, 10:35
a przypadkiem nie zamieniliście foteli z poduszkami na takie bez?
kaczoro - 17 Sty 2010, 11:39
bidżej napisał/a: | a przypadkiem nie zamieniliście foteli z poduszkami na takie bez? |
W 97 roku nie było jeszcze poduszek w fotelach...
Na 99% winne są niepodpięte wtyczki od napinaczy pasów (takie żółte kabelki)
arecki - 17 Sty 2010, 12:40
Cytat: | Na 99% winne są niepodpięte wtyczki od napinaczy pasów (takie żółte kabelki)
|
dokładnie, też tak miałem jak jednego nie podłączyłem
Z - 18 Sty 2010, 08:20
Pewnie tak będzie,w aucie z którego braliśmy fotele była jedna poduszka,a w tym do którego przełożyliśmy są dwie lecz tylko jedno siedzenie ma wtyczkę (kierowcy),siedzenie pasażera nie jest podpięte.Mam małe pytanie,czy poduszka kierowcy otworzy się w razie kolizji?.
JoeMix - 18 Sty 2010, 11:25
Dlaczego nie jest podpięte,,, czujka jak pamiętam jest w zapince od pasów,,, jak nie to zmotywuj albo załóż sobie od strony pasażera pstryczek,,, to chodzi o to by nie wywaliła poduszka jak masz niezapięte pasy,,,
Z - 18 Sty 2010, 14:37
Na jakiej zasadzie ma działać ten pstryczek,zwykły przełącznik 12v(włączony-wyłączony)?.
JoeMix - 18 Sty 2010, 14:53
To zależy od auta, jeśli w rozłączonej wtyczce są 2 przewody to najczęściej działa to tak że rozłączone - pasy niezapięte, złączone - pasy zapięte,,,
Przemekbalagan - 18 Sty 2010, 16:44
To jest tak;
W rocznikach fiesty (mk4) 96 i w górę, pojawił się nowy system sterowania, który to obejmował w swoim zakresie urządzenie, które wcześniej nie występowało zwane napinaczem pasa bezpieczeństwa. Jest to urządzenie pirotechniczne tak jak i same Air Bagi, które to w momencie zderzenia czołowego zostają uruchomione, na skutek czego człowiek znajdujący się w fotelu zostaje do niego jeszcze bardziej dociśnięty. Na skutek błyskawicznej reakcji powoduje to zablokowanie zwijaków pasa bezwładnościowego.
Napinacze pasów detonują wcześniej od poduszek powietrznych, lecz warunkiem zadziałania jest zapięcie sprzączki pasa. Jeżeli jest nie zapięty pas to napinacz nie detonuje w wypadku, ale poduszki powietrzne tak. Jeżeli auto jest wyposażone tylko w dwie poduszki czołowe to detonują obie na raz jednocześnie, nie ma wydzielonych stref.
Cała instalacja tzw żółta jest instalacją parametryczną, gdzie rozróżniane są cztery stany
- przerwa obwodu, -zwarcie obwodu, - stan czuwania ( normalny), - Stan alarmu (impuls detonacji ładunku pirotechnicznego) działa to jak najprostszy ładunek wybuchowy z domieszką talku by nie poprzecierać skóry na twarzy kierowcy. Instalacja ma być utrzymana w jak najlepszym porządku, a próby manipulacji powinny odbywać się na odłączonym akumulatorze i przez kompetentnych ludzi. Wszystkie nieprawidłowości w instalacji wykrywane są przez sterownik i traktowane jako błąd co w konsekwencji blokuje możliwość eksplozji poduszek ( jednakże życie pokazało w kilku przypadkach jakie potrafi być przewrotne) System uaktywnia się dopiero w momencie pracy samochodu i na załączonej pozycji zapłon.
Jednym słowem jeżeli po przełożeniu foteli zaświeciła się kontrolka Air Bag, to prawdopodobnie napinacz w nowym fotelu jest uszkodzony, może po prostu go tam niema, lub instalacja ma otwarty lub zwarty obwód, lub napinacz jest nie kompatybilny z systemem i mógł nawet uszkodzić sterownik. Usterka sygnalizowana kontrolką informuje że system się nie aktywuje, a co za tym idzie nie ma groźby detonacji poduszek lub napinaczy.
Oczywiście można się poruszać z niesprawnym systemem Air Bag, lecz w trakcie zdarzenia drogowego nie pomogą nam, a takie jest ich zadanie.
JoeMix - 18 Sty 2010, 16:57
I to jest konkretna odpowiedź,,,
Przemekbalagan - 18 Sty 2010, 17:06
Starałem się
anjko - 18 Sty 2010, 18:25
Z napisał/a: | Pewnie tak będzie,w aucie z którego braliśmy fotele była jedna poduszka,a w tym do którego przełożyliśmy są dwie lecz tylko jedno siedzenie ma wtyczkę (kierowcy),siedzenie pasażera nie jest podpięte.Mam małe pytanie,czy poduszka kierowcy otworzy się w razie kolizji?. |
A stare siedzenie pasażera miało wtyczkę czyli napinacz?? Bo jeśli miało to wszystko jasne.
I jeszcze tylko dodam że migająca kontrolka poduszki wymiguje jakiś kod błędu. Trzeba policzyć mignięcia i sprawdzić co oznacza ten kod. Co mu nie pasuje.
Z - 19 Sty 2010, 08:09
Stare siedzenie od pasażera nie miało przewodów(wychodzi na to że będę musiał włożyć poprzednie siedzenie od pasażera).
sowa - 21 Sty 2010, 09:54
Przenosze temat do elektryki bo tam jego miejsce.
Przemekbalagan ,szacun za postaranie się
|
|