Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] kończące sie sprzegło

zimmerman - 28 Gru 2009, 06:55
Temat postu: [MK3] kończące sie sprzegło
hejka czy ktos mi moze powiedziec czym sie objawia zuzyte sprzeglo a mianowicie zuzyte tarcze sprzegla?

tym ze sie slizga czy nie rozlacza do konca?

bo jak wrzuce jedynke to zaczyna auto ruszac dopiero od polowy sprzegla

JoeMix - 28 Gru 2009, 07:23

:9: A od ilu ma ruszać? Jak zdejmiesz nogę z pedału i bidze słabo ciągła to wtedy się ślizga jak jest w połowie to dla mnie ok, osobiście mi to nie przeszkadza, a jak tobie źle to albo regulacja albo wymiana,,,
moci - 28 Gru 2009, 10:20

tez może być jak mu depniesz a obroty wzrosną a auto nie będzie zwiększać prędkości tez oznaki ślizgającego się sprzęgła
kazio-n - 28 Gru 2009, 11:41

Innym zjawiskiem jest też brak, niemożliwość ruszenia ze zrywu :yes: Chodzi mi o taki porządny, co najmniej na pół metra
zimmerman - 28 Gru 2009, 20:07

kazio-n napisał/a:
Innym zjawiskiem jest też brak, niemożliwość ruszenia ze zrywu :yes: Chodzi mi o taki porządny, co najmniej na pół metra


tego to nieda sie zrobic fiestka z 1,1i nawet przy sprawnym sprzegle :rotfl:

Maki - 28 Gru 2009, 20:11

Cytat:
tego to nieda sie zrobic fiestka z 1,1i nawet przy sprawnym sprzegle

Da się da nawet więcej niż pół metra.

pablon - 28 Gru 2009, 20:37

A co jeśli sprzeglo sie nie slizga a czasami szarpie podczas zmiany biegow?
Przemas107 - 28 Gru 2009, 20:56

pablon napisał/a:
A co jeśli sprzeglo sie nie slizga a czasami szarpie podczas zmiany biegow?

Eeee a może zwyczajnie zbyt energicznie puszczasz sprzęgło przy zmianie biegu?

mechcom - 28 Gru 2009, 21:05

świece, kable patrzałeś? :-P

JoeMix napisał/a:
a jak tobie źle to albo regulacja


jak w mk3 regulować sprzęgło :9: jak linki nie podciąga sie :-) :-)

JoeMix - 28 Gru 2009, 21:21

mechcom, po pierwsze łapę na skrzyni masz na wielowypuście czy coś i zawsze można założyć inaczej niż jest (oficjalnie książka o tym nie wspomina) po drugie samoregulator na pedale można ręcznie przestawić o 2-3 ząbki lub ześrubować na stałe w dowolnej pozycji (o tym tez nie wspomina książka)
Andrzej_1 - 2 Sty 2010, 00:22

Witam.Czy mógłbyś wyjaśnić bardziej jasno jak podciągnąć tę linkę przy pedale sprzęgła? :głowąwmur:
Siedziałem dziś godzinę w samochodzie a właściwie leżałem prawie przy pedale sprzęgła i jedynym moim spostrzeżeniem są jakby dwie zębatki.Czy to je należy przesunąć?No jeżeli o to chodzi w jaki sposób za cholerę nie idzie,na razie nabawiłem się przeziębienia i jak dobrze pójdzie to mnie coś trafi.Naprawdę opisz jak to najłatwiej zrobić .Wiem że jest kilka tematów już o tej nieszczęsnej lince ale żaden mi nie wyjaśnił tego do końce.Z góry dzięki. :-)

JoeMix - 2 Sty 2010, 08:59

Szczerze mówiąc nie chce mi się pisać po raz setny tego samego,,,

[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 09:10 ]
Trzeba unieść pedał do góry - wtedy zębatki sie odzębiają i można tę duża przekręcić palcami, jak ją "pchniesz" w kierunku silnika to linka się stanie luźna, przy kolejnym -2-3 krotnym naciśnięciu na pedał nastąpi jej ponowne naciągnięcie do wartości teoretycznie optymalnej,,, jak rekom naciśniesz pedał w dół a drugą przytrzymasz zębatkę to puszczając pedał a trzymając zębatkę będzie słychać strzelanie, będą przeskakiwać ząbki i linka będzie bardziej napięta niż na automacie, nie zalecam podciągania więcej jak o 5 ząbków,,, takie ręczne podciągnięcie linki i tak z czasem zostanie zerowane do optimum, i będzie więcej ząbków naciągnięte tum szybciej się wyzeruje,,, jak ręczne naciągnięcie linki pomaga, to zazwyczaj jest to znaj jej końca i wymian an na nowa często bardzo pomaga,,,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group