|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - [MK3] Mrozy i spalanie skoczyło o 100%
lukaszliq - 21 Gru 2009, 15:49 Temat postu: [MK3] Mrozy i spalanie skoczyło o 100% Mam ford fiest MK3 silnik 1.1 takie cuś co jedzie wolno i mało pali ostatnią sobote i niedziele spalanie podskoczyło i 100% Opisze sprawe konkretnie prosiłbym o opinie bo sam nie wniem czy jechać do mechanika czy poprostu lać wiecej do baku sprawa wygląda tak:
Przedtem
Codziennie robie autem 40 km
Średnia prędkość W lecie i jesieni to 50-70 km/h
zawsze tankuje za 10 zł
i wystarcza jeszcze coś ta zostaje
Aktualnie
Codziennie 40 km
średni czas przejazdu 30-50 km/h
spala za 22 zł
i coś zostaje
przypuszczam ze przez spadek szybkości jazdy a co za tym idzie wydłużenie czasu jazdy mogło spowodować wzrost spalania ale o 100% ?? jestem zielony z mechaniki a to auto jest moim 1 smochodzem i jeżdrze dotego od czerwca więc umiejętność jazd też ma penie jakiś wpływ prosze o wasze opinie i z góry dziękuje za pomoc
Puff - 21 Gru 2009, 16:31
Może to kwestia padniętego termostatu. Właśnie ten element sprawdziłbym w pierwszej kolejności.
karolM625 - 21 Gru 2009, 16:44
a dołącze siędo pytania ile więcej może spalić samochud jeśli silnik jest nie dogrzany
Puff - 21 Gru 2009, 17:25
Samochód może spalić i -naście litrów na "setkę".
karolM625 - 21 Gru 2009, 17:33
do tego co normalnie powinien palić
MARIUSZ.B - 21 Gru 2009, 17:53
lukaszliq napisał/a: | Aktualnie
Codziennie 140 km
średni czas przejazdu 30-50 km/h
spala za 22 zł
i coś zostaje |
Sorry ale nic z tego nie rozumiem.
Czas przejazdu podajesz w km/h
140km za 22zł to według moich wyliczeń 3,7l/100km chciałbym mieć takie spalanie.
I jeszcze coś Ci zostanie, nic tylko pomarzyć
mateusz999 - 21 Gru 2009, 18:20
MARIUSZ.B Ta 1 to mu doszła w gratisie chyba z klawiatury a czas przejazdu to ze jeździ z prędkością miedzy 30/50kmh tak na moje filozofem nie jestem wiec może nie rozkminilem tego do końca dobrze
A tak co do sprawy to jak jest mega zimno to wsadź sobie przed chłodnice kawal tektury to się 3razy szybciej nagrzeje, a co do termostatu to prosty sposób jak w ciągu 5min od ruszenia w aucie nie zaczyna robić się ciepło to znaczy że jest coś nie tak U mnie przez pierwsze 2km przy -15 ledwo daje rade utrzymać sprzęgło bo mi się tak nogi trzęsą. ale po przejechaniu 4/5km to mogę rozpiąć już kurtke
lukaszliq - 21 Gru 2009, 20:00
ogrzewanie działa luks wskażnik temp silnika również ale ostatnio stał na -18 stopni mrozu może dlatego rano było - 12
patryk-17- - 21 Gru 2009, 20:33
Dołaczam sie do tematu! Mam 1.1 w beznynie i ostatnio na 6 litrach zrobiłem 41 km...
MarcinekWE - 21 Gru 2009, 20:54
termostat - możliwe
w 1.8 już od -10 muszę kartonem zasłonić chłodnice bo się nigdy nie nagrzeje...
(mówię o trasie, nie o staniu w korkach)
-nie licz że w starym 1.1 w zimę będzie małe spalanie
ivanek - 22 Gru 2009, 00:29
A mi auto w zimie pali za każdym razem i - ba ! - spala coraz mniej. Dzisiejszy wynik to 6L/100km (metodą zalać do pełna, wyjeździć, zalać, obliczyć)
lukaszliq - 24 Gru 2009, 14:34
to mam jeszcze jedno pytanie jakie są objawy gdy niedziała choćby 1 świeca. Pozartym zauwarzyłem ze jak silnik jest nie nagrzany a ja dojerzdrzam do stopa to musze na luzie i lekko gazowac bo samuchód gasnie. pozatym zrobił sie muł jeslichdzi o dynmik jazdy. a jak odpake mam wrazenie ze silnikiem bardziej częsie. i prosił bym o info na temat świec dzięki wesołych świąt
Mad_Maxs - 24 Gru 2009, 14:46
z tego co pamiętam, jak chociaż jeden gar Ci nie pali, to odczujesz znaczny spadek mocy i może nim lekko trząść, czyli to co opisałeś chociaż nie równa praca to nie zawsze musi być walnięta świeca
lukaszliq - 24 Gru 2009, 16:54
oo dzięki też tak przypuszczałem zwłaszcza ze na pół gazie zawsze miałem miedzy 80 a 90 a teraz ledwo 60 ciągnie jak byś napisał inne jakieś inne powód takiego zachowanie też bede wdzięczny...
Mad_Maxs - 24 Gru 2009, 20:45
świece mam nówki, kable też, ale po sprawdzeniu ciśnienia sprężania okazało się że pierwszy gar jest trochę bardziej wyeksploatowany i ma niższe ciśnienie, przez co czasami zdarza się że słychać takie lekkie stukanie. Możesz mieć też wywalone poduchy pod silnikiem
Najlepiej zajechać na warsztat jakiegoś złotej rączki, żeby Ci osłuchał ten silnik
pablon - 24 Gru 2009, 22:03
Trzeba zatankowac auto do pełna i wyjezdzic cały bak i znowu zatankować wtedy miozesz mowic ze wiecej pali. podczas mrozów pali wiecej, jesli masz gaznik z recznym ssaniem temperatura nie ma az takiego znaczenia.
|
|