Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Przyśpieszenie

karolM625 - 14 Gru 2009, 17:48
Temat postu: [MK3] Przyśpieszenie
Cześć wszystkim
mam takie pytanie dla was co morze sią dziać z moją fiestą bo ja nie wiem jest coś takiego :
gdy ruszam na 1 i osiągnie nie takie duże obroty gdzieś 3-3,5 tys to zaczyna mmi przerywać i podobnie się dzieje jak jade na 5 i tak przy 120km/h tak jak by mu brakło paliwa i schodzi mi z obrotów za odpowiedzi z góry dziękuje
fiesta 96
mk3
1.1i kat
:fox:

puan - 14 Gru 2009, 19:57

podłączam się pod pytanie. Mi się to dzieje tylko na zimnym silniku i rok temu zimą działo mi sie też tak, latem problemu nie ma. Rok temu wymieniałem świece i przewody, nic nie pomogło
kuba87 - 14 Gru 2009, 20:17

mi tez sie tak działo
nie szukaj nie warto samo przejdzie

karolM625 - 14 Gru 2009, 21:08

znajomi mi powidzieli ze to jes podobno wina gażnika albo silniczka kroczkowego bo mi sięwydaje że za dużo pali
:fox:

JoeMix - 14 Gru 2009, 22:35

karolM625, Trzeba by sprawdzić ciśnienie podawanego paliwo bo faktycznie może brakować,,,
puan, Kto normalny tak piłuje zimny silnik :(
karolM625, Jak masz silnik krokowy to nie masz gaźnika, druga sprawa silnik krokowy ma niewielki wpływ na spalanie bo ustala spoczynkowe położenie przepustnicy jedynie jak pedał gazu jest zwolniony.

karolM625 - 15 Gru 2009, 12:22

no dobrze nie wiem dokładnie bo nie jestam mechanikiem
a morzesz mi powiedzieć jak sprawdzić to ciśnienie i jak je poprawić .
ale powiem też że sporo mi pali jak na ten silnik.
i co trzeba by było zrobić żeby mu poprawić spalanie żeby mniej palił

szogoon - 15 Gru 2009, 13:22

karolM625, używaj więcej znaków interpunkcyjnych bo ciężko się czyta Twoje wypowiedzi

karolM625 napisał/a:
ale powiem też że sporo mi pali jak na ten silnik
sporo, tzn ile ? jakiś konkret podaj
JoeMix - 15 Gru 2009, 15:34

karolM625 napisał/a:
jak sprawdzić to ciśnienie i jak je poprawić
Więc jak masz monowtrysk to popraw w profilu na 1,1i, ciśnienie się sprawdza u mechanika no chyba ze się ma przyrząd, podłącza się to pod wtryskiwacz (jest tam taki zaworek) za ciśnienie odpowiada regulator... nie pamiętam czy jest jakoś nastawny, czi trzeba wymienić na sprawny jak ciśnienie jest złe,,,
karolM625 - 15 Gru 2009, 17:35

no powiem że tak około 11 litrów na 100.
ale tera wyjołem filter paliwa i był już zabity.
A jak jest filter zapchany to będzie więcej paljł ?
:fox:

JoeMix - 15 Gru 2009, 17:44

Niekoniecznie, bardziej jak filtr powietrza,,,
Szymonnn - 15 Gru 2009, 17:49

karolM625 napisał/a:
ale tera wyjołem filter paliwa i był już zabity.
A jak jest filter zapchany to będzie więcej paljł


Zwracaj gościu trochę uwagę na ortografię bo to jakoś nie miło się czyta.
karolM625 napisał/a:
nie takie duże obroty gdzieś 3-3,5 tys


Jak dla Ciebie to nie są tak duże obroty i tak dociskasz na każdym biegu to spalanie 11l/100km jest jak najbardziej na miejscu.

To nie jest silnik, który ma wgniatać w fotel, nie jest przystosowany do takiej drapieżnej jazdy, dlatego na większych obrotach spalanie będzie kosmiczne.

karolM625 - 15 Gru 2009, 18:17

No dobrze to powiedz mi dlaczego tak się dzieje że jak dodam gazu to schodzi mi z obrotów , tak jak mówiłem ok 3 tys
:fox:

kazio-n - 15 Gru 2009, 18:26

W jakim stanie masz silnik, chodzi mi o przebieg.
karolM625 - 15 Gru 2009, 18:53

no więc tak ok 220 tys
ale jakiś tydzien temu wraz z znajomym mechanikiem wymieniliśmy pierścienie , uszcelke pod głowicą(była przerwana między 2 a 3 ) i olej
:fox:

BerciQ - 15 Gru 2009, 19:10

karolM625, w jaki sposób zmierzyłeś spalanie ?

nalałeś 10 l i przejechałeś 80 km ? Czy zatankowałeś za 50zł i przejechałeś 200km?

albo tak jak powinno sie mierzyć spalanie?
piszesz, że około 11l / 100 km, ale około to może ci palić i 9L i 15L

wymiana pierścieni i uszczelki pod głowicą to żaden remont. Może zmniejszysz spalanie oleju. Także trzymaj się dalej tych 220 kkm

pablon - 15 Gru 2009, 22:31

jaka masz temperature silnika?. jak jest za niska to moze wiecej palic.
Hinuś - 16 Gru 2009, 01:33

Na moje to pierwsze co powinieneś zrobić, to wyjąć CCP/TPS i sprawdzić czy rezystancja wzrasta liniowo. Jeśli będą jakieś przerwy to będzie się tak działo, będzie dużo palić, falowanie obrotów (CCP i krokowy - chociaż krokowy może nie bo u mnie tylko CCP nawaliło i objawy takie same), ciężkie zapalanie. Przerywanie to może być również wina cewki zapłonowej lub kabli. Fiesta ma cewkę w takim miejscu, że tego konstruktora to bym za jaja powiesił, jakby mało było miejsca pod maską. Jeśli będziesz miał wysłużone kable, to fajki nie są już szczelne i wystarczy odrobina wilgoci i już nie pojedziesz. A o wjechaniu w kałuże w ogóle nie wspomnę, u mnie wjazd w kałuże kończył się dalszą droga do pracy z kapcia. Ja się męczyłem pół roku ze spalaniem 12l/100km przy jeździe z piórkiem na gazie i szarpaniem przy wilgotnej pogodzie. Wymieniłem CCP, cewkę, założyłem ją na nadkolu pod maską po stronie pasażera. Tam jej woda nie zalewa, zmieniłem kable WN i teraz w mieście pali 7l/100km a na trasie nawet nie całe 6l/100km. Auto stało się czulsze na gaz, szybciej wchodzi na obroty i w ogóle 100% poprawa. A i dodam że ja mam 1.3i, ale te silniki są identyczne, różnią się tylko pojemnością i sterownikiem.
karolM625 - 16 Gru 2009, 12:40

a powidz mi co to jest( CCP/TPS)
:fox:

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 12:41 ]
i gdzie to moźna znaleść

bidżej - 16 Gru 2009, 12:47

nie ma takiego czegoś jak CCP (ewentualnie CCCP - to jest po rusku ZSRR :yyy: )
w fieście natomiast jest CPP (Czujnik Położenia Przepustnicy) czyli z angielska TPS (Throttle Position Sensor).
karolM635 napisał/a:
i gdzie to moźna znaleść
można to znaleźć na forum, jest o tym nawet podwieszony temat :fox:
Hinuś - 16 Gru 2009, 19:33

No chodziło mi o CPP.... przejęzyczenie, ale napisałem TPS więc wiadomo o co chodzi.

karolM635, poszukaj na forum, jest o tym sporo.....

Gdzie to jest, z prawej strony przepustnicy, zaraz przy silniczku krokowym. Taki potencjometr z trzema kabelkami. (czarny, jeśli był wymieniany, brązowy jeśli jest stary)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group