Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] 1.3i 60KM - alternator większej mocy.

Hinuś - 16 Lis 2009, 00:40
Temat postu: [MK3] 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
Witam, od pewnego czasu nurtuje mnie sprawa wydajności alternatora, w stosunku do dość znaczącej mocy zestawu Car Audio. Dokładniej chodzi mi o to, co dałoby założenie większego alternatora (większej mocy)? Fabryczny alternator fofi 1.3i przy obciążeniu go zestawem audio o poborze prądu ponad 30A, obciąża na wolnych obrotach silnik tak bardzo, że obroty spadają o około 200obr/min. Czyli z jałowych 800, robi się 500, a dodajmy że w czasie jazdy dochodzi około 20A poboru przez inne odbiorniki. Czy założenie alternatora większej mocy rozwiązałoby problem spadających obrotów??Jak to wpłynie na spalanie, moc itp??
I najważniejsze, czy przy takim obciążeniu fabryczny alternator może ulegnąć spaleniu??

Proszę o wytłumaczenie mi tego w miarę możliwości.

Za wszystkie odpowiedzi w tym temacie z góry dziękuję.

bidżej - 16 Lis 2009, 09:17

moim skromnym zdaniem altek większej mocy nie weźmie z kosmosu, tylko z silnika. mocniejszy altek = większe obciążenie silnika = bardziej zauważalny efekt o którym piszesz :fox:
Pawełos666 - 16 Lis 2009, 09:32

alternator stawia silnikowi obciążenie proporcjonalne do pobieranej mocy, jesli mamy dwa altki sprawne w 100% gdzie jeden 90A a drugi 70A to:
90A x 12V = 1080W
70A x 12V = 840W

1080-840=240

Mozna wstawic wiekszy i dla silnika o mocy np 40kW obciazenie 240W to bedzie nic, z tym ze nie mozna wrzucac altka wiekszego niz seryjnie byly montowane jako najwieksze do danej instalacji, jesli chcemy wiekszy to trzeba bedzie przerabiac instalacje, a tak z tym obciazaniem silnika to zadnej przeszkody nie ma, innym rozwiazaniem jest drugi alternator i osobna instalacja dla audio, wsadzenie altka 90 zamiast 70 czy 55 to cienki temat, do dbdragu sa inne altki pare razy mocniejsze np 400A :)

Hinuś - 16 Lis 2009, 10:46
Temat postu: 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
Właściwie to nie wiem jaki mam alternator, w każdym razie przy bardzo mocnym basie delikatnie przygasają światła, więc wnioskuję że jest za słaby.
No to chyba porzucę temat ze zmianą na większy.....Powiedzcie mi czy mogę spalić alternator jeśli go obciążę zbyt dużą mocą???

Pawełos666 - 16 Lis 2009, 11:06

masz 55 lub 70
Hinuś - 16 Lis 2009, 11:18
Temat postu: 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
A gdzie to mogę sprawdzić jaki mam altek?? No i czy go spale jak go przeciążę za dużym prądem.
Pawełos666 - 16 Lis 2009, 11:33

masz wybity numer na alternatorze i tabliczke znamionowa z danymi
Hinuś - 16 Lis 2009, 12:05
Temat postu: 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
A to sprawdzę dziś. Może nawet go wyjmę i zobacze w jakim stanie są szczotki. Dzieki8 za odpowiedź. Dam znać o efektach mojej pracy :)
JoeMix - 16 Lis 2009, 15:25
Temat postu: Re: 1.3i 60KM - alternator większej mocy.
Hinuś napisał/a:
Fabryczny alternator fofi 1.3i przy obciążeniu go zestawem audio o poborze prądu ponad 30A, obciąża na wolnych obrotach silnik tak bardzo, że obroty spadają o około 200obr/min. Czyli z jałowych 800, robi się 500,
Mocniejszy alternator pogłębi problem, bo ten co masz daje z siebie ile może reszta jest z akumulatora, jak dasz mocniejszy to po pierwsze na wolnych niewiele więcej bedzie dawał, po drugie mocniej obciąży silnik jak to bidżej pisał,,,

Hinuś napisał/a:
dodajmy że w czasie jazdy dochodzi około 20A poboru przez inne odbiorniki. Czy założenie alternatora większej mocy rozwiązałoby problem spadających obrotów??Jak to wpłynie na spalanie, moc itp??
Mocniejszy alternator nie rozwiąże problemu spadających obrotów - rozwiąże kwestie rozładowywania się akumulatora (jeśli taka występuje) - mocniejszy alternator = większe spalanie + mniejsza moc silnika

Hinuś napisał/a:
I najważniejsze, czy przy takim obciążeniu fabryczny alternator może ulegnąć spaleniu??
Może. znaczy jeśli będziesz ciągną w granicach maximum lub więcej tego co daje,,,
Pawełos666 - 16 Lis 2009, 15:50

mniejsza moc o cale 200-500W ktore dodatkowo obciaza silnik a to jest jakies 0,5 KM w plecy :)

1kW = 1.359621155KM

JoeMix - 16 Lis 2009, 19:48

No tragedia, przypomnij sobie argumenty co niektórych przeciw jeździe na światłach w dzień to jest jakieś 180W w plecy :-P
Pawełos666 - 16 Lis 2009, 19:54

????

chodzilo mi o:

90A x 12V = 1080W
70A x 12V = 840W
55A x 12V = 660W

roznica pomiedzy 90A a 70A
1080-840=240


roznica pomiedzy 90A a 55A
1080-660=420

JoeMix - 16 Lis 2009, 21:30

Pawełos666, nie chodziło mi o to że coś źle policzyłeś czy coś tylko o to że włączone w dzień oświetlenie zewnętrzne pojazdu to jakieś 180W i to tak strasznie obciąża silnik i zwiększa zużycie paliwa, że jest nieekologiczne i nieopłacalne, auto się robi muł i tak dalej dlatego nie należy jeździć na światłach w dzień :P (w/g co niektórych)
Pawełos666 - 16 Lis 2009, 21:40

no tak jak maja zle obroty poustawiane jalowego to sie nie dziwie jak im zdychaja te silniczki po 37kW, co nie oznacza ze od tego silniki maja zamule nie
Hinuś - 17 Lis 2009, 18:56

Dobra to myślę, że już wszystko wyjaśnione. Dzięki wszystkim za wypowiedzi w tym temacie. Pozdrawiam.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group