Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach... help

marianciu1 - 6 Lis 2009, 13:46
Temat postu: [MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach... help
Witam
Jestem po wymianie i czyszczeniu trzech krokowców. Ostatni pochodzil mi 3 tygodnie i znowu to samo. Na zimnym silniku jest ok auto nie gasnie ale po rozgrzaniu jest klapa. Sporadycznie zdarza mi sie ze zostaje na wysokich obrotach kiedy staje na skrzyzowaniu ale na 1 i 2 biegu bez dodawania gazu jedzie be zproblemu. wymienilem filtr paliwa, swiece. nie wymienialem ccp. prosze o pomoc bo mnie juz trafia. dzieki pozdrawiam :g³ow±wmur: :g³ow±wmur: :g³ow±wmur:

[ Dodano: Pi± Lis 06, 2009 13:51 ]
HELP

bid¿ej - 6 Lis 2009, 13:57

a CPP pomierzy³e¶?
Pawe³os666 - 6 Lis 2009, 14:04

proponuje sprawdzic czujnik po³o¿enia przepustnicy (3 piny) oraz czujnik temp powietrza (2 piny)

(kod silnika zapodaj (jesli wiesz wogole jaki masz):
(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4C <------------- np.

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4J

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4L

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4Q

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4R

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4T

44

60

1299

8

Hatchback

essien - 6 Lis 2009, 14:13

U mnie by³o odwrotnie, dopóki silnik zimny nie by³o jazdy. Wymieñ czujnik temperatury wody. Roboty na 10 minut a koszt 18z³. Do Twojego silnika jest zielony. Mi wszyscy mówili, ¿e to nie ma nic wspólnego, niech mówi± dalej, wa¿ne, ¿e dzia³a ;)

tu masz opis jak to zrobiæ: http://www.piciu.republik...lchlodzenia.htm

je¿eli to nie pomo¿e to wtedy raczej na pewno CPP

Pawe³os666 - 6 Lis 2009, 14:16

zielony zielony, ten co idzie na zegary, i uwazasz ze Ci to pomoglo? powodzenia...
essien - 6 Lis 2009, 14:25

nie wiem jak w mk4 ale w mk3 ten zielony, ktory siedzi w bloku nie jest od zegarow.
Pawe³os666 - 6 Lis 2009, 14:31

tak tak, ten sam taki sam kod, na klucz 13 i gwint M5
JoeMix - 6 Lis 2009, 15:21

essien napisa³/a:
nie wiem jak w mk4 ale w mk3 ten zielony, ktory siedzi w bloku nie jest od zegarow.
Ju¿ przerabiali¶my temat,,, kolega nadal swoje :) do czego kolega ma prawo, nie podwa¿am i¿ po wymianie czujnika problem móg³ ust±piæ, ale nie zmienia to faktu ¿e czujnik ten magiczny jest od wska¼nika na desce i równie dobrze w jego miejsce mo¿e byæ wkrêcona ¶ruba - bez najmniejszego wp³ywu na prace silnika. (tak przynajmniej jest teoria i tak wychodzi ze schematów)
Pawe³os666 - 6 Lis 2009, 15:39

ten czujnik nie ma zadnego udzialu przy dawkowaniu paliwa, jesli ma jakis wplyw na prace silnika to dajcie mi znac... (¿art), zaden czujnik bioracy temp z wody nie ma wplywu na prace silnika
essien - 6 Lis 2009, 18:29

jak ju¿ mówi³em. Przy nowym CPP i sprawnym krokowcu po wymianie czujnika bol±czka ust±pi³a. Nie musze tego udowadniaæ, wystarczy mi, ¿e Fiesta dzia³a i ma siê dobrze.
marianciu1 - 6 Lis 2009, 19:53

Dziêki za wszystkie podpowiedzi. Dzi¶ by³em na szrocie i zmieni³em krokowca i ccp. Na razie nie ga¶nie ale silnik dalej nierówno pracuje. Nie robi³em restarta kompaale ponoæ nie trzeba. Mój stary ccp mia³ lekko wytarty tor. Pojezd¿ê troche i napisze co dalej siê dzia³o. A co do kodu silnika to nie mam pojecia gdzie to sprawdziæ. czujnik tem wody wymieni³em ale czerwony. Termostat tez jest nowy. Ale temp podczas jazdy na trasie jest chyba ok - wskazówka jest tuz przed literka N. Co do wymiany zielonego tez nie wiem gdzie jest w moim silniku Endura efi 97 r.

Dzieki jeszcze raz za info

lordkaramba - 5 Sie 2011, 20:09
Temat postu: [MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach.. PRZYCZYNY





Przyczyna 1.

Niesprawny krokowiec. (zaznaczony na zdjêciu)

- Odkrêciæ 2 ¶ruby wymieniæ na nowy.

Przyczyna 2.

Zapchany wlot z filtra powietrza silnika do wê¿yka.

- wyci±gn±æ filtr powietrza (jak jest filtr w z³ym stanie wymieniæ), przeczy¶ciæ odkurzaczem wlot pozbyæ siê zanieczyszczenia.

Przyczyna 3.

Zapchany wê¿yk, zaci¶niêty (zgiêty w którym¶ miejscu).

- wyj±æ wê¿yk z korka oleju, zaznaczony na niebiesko zapaliæ silnik zatkaæ wlot wê¿yka pare razy przegazowaæ.

- odszukaæ miejsca gdzie jest wê¿yk zgiêty, wyprostowaæ.

- (zaznaczony na ¿ó³to) Wymieniæ korek oleju lub przeczy¶ciæ benzyn± ekstrakcyjn±

(korek jest nierozbieralny ) W ¶rodku korka jest taka siatka, która jest zanieczyszczona ( pewnie masz tak zasyfion± ¿e wygl±da jak g±bka ). "We¼ ca³± t± czê¶æ wyci±gnij nalej do jakiego¶ pojemnika tej benzyny ekstrakcyjnej i niech to sobie tak pole¿y. Ca³y ten syf powinien odej¶æ.

Je¶li chcesz mieæ pewno¶æ ¿e to w³a¶nie ten element jest przyczyn± niskich obrotów to zanim zaczniesz j± czy¶ciæ mo¿esz od³±czyæ te wê¿yki od tego i w³±czyæ silnik, przy odpiêtych wê¿ach silnik automatycznie powinien pracowaæ normalnie i to jest potwierdzeniem tego, ¿e wystarczy przeczy¶ciæ omawian± siateczkê.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group