|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK6] Przyśpieszenie Fiesty do 100km/h - 20 sekund..!!! ??
jarsek - 4 Lis 2009, 13:33 Temat postu: [MK6] Przyśpieszenie Fiesty do 100km/h - 20 sekund..!!! ?? Witam wszystkich na tym forum.Niedawno zakupiłem Fiestę 1.3 /70KM i problem w tym że wydaje mi się mułowata.Spalanie na trasie w granicach 6 l/100 ale wyprzedzić Tira to tym nie można...Samochód jest z 2006 roku z przebiegiem 40000 tys.km,Od czasu do czasu zapala się kontrolka silnika .Byłem na komputerze i powiedzieli że to katalizator...czy możliwe żeby przy takim przebiegu padł kat ???Auto chodzi bardo cicho,zapala ładnie,nie szarpie i wszystko byłoby OK gdyby nie przyśpieszenie do 100 - 20 sekund !!!?? - to muł bagienny jakich mało !!Mierzyłem ze trzy razy -jedynka -dwójka -trójka i do setki ...wyciągając na biegach.Czy Wasze auta z tym silnikiem też mają takie osiągi ?
Roman Hanc - 4 Lis 2009, 15:09
Cześć
Nie mam takiego silnika jak Twój , jeszcze słabszy bo 1,8 diesel 44KW ale przyspiesza do 100 poniżej 20 s.
Kup sobie lornetkę jak wyprzedzasz ( żart )
Może masz zapchany katalizator?
ElGrey - 4 Lis 2009, 16:23
Troche dziwne ze kat juz zasyfiony, ale objaw sie zgadza, ponadto ten silnik... no coz to padaka, za malo do tego auta katalogowo przyspieszenie do 100 to 17,3 od 50 do 100 to 20 s. wiec tu nie ma nad czym dumac
cradleoffilth - 4 Lis 2009, 18:45
Porownaj w ten sposob.... To jest 70KM a samochod z 2006 roku a wraz z pojawieniem sie kazdej nowej generacji, samochody przybieraja na wadze. U mnie w dieslu z 1994 roku jest 60KM i idzie do setki okolo 15-16 sekund (w rzeczywstosci i zgodnie z katalogiem). A 12 lat roznicy w dacie pordukcji ma ogromny wplyw na ciezar auta. Uszkodzony katalizator moze zamulac samochod (po wycieciu go z mojej fiesty samochod stal sie zwawszy), ale nie spodziewaj sie cudow po takim wspolczynniku KM do masy samochodu.
Parzych - 4 Lis 2009, 18:50
cradleoffilth napisał/a: | wraz z pojawieniem sie kazdej nowej generacji, samochody przybieraja na wadze. | I tu się mylisz... MK7 jest od MK6 lżejsza o około 100kg... jarsek, niestety silniki n1,3 i 1,25 są do naszej generacji zbyt słabe, ciesz się że w trasie poli Ci tylko ok 6l, bo mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5l, a średnio w trasie żre od 7,5l do nawet 10l z hakiem... Z przyspieszeniem też raczej nic nie zrobisz...
Puff - 4 Lis 2009, 19:14
Parzych napisał/a: | I tu się mylisz... MK7 jest od MK6 lżejsza o około 100kg... |
Zapomniałeś dodać, że to wyjątek od reguły
Pele - 4 Lis 2009, 19:29
Pufcio napisał/a: | Parzych napisał/a:
I tu się mylisz... MK7 jest od MK6 lżejsza o około 100kg...
Zapomniałeś dodać, że to wyjątek od reguły |
Więcej plastików zamiast blachy
bukolek - 4 Lis 2009, 19:38
pewnie nie masz pewnosci, ze przejechal 40kkm, co??
Parzych - 4 Lis 2009, 19:43
bukolek napisał/a: | pewnie nie masz pewnosci, ze przejechal 40kkm, co?? | Ale jest to możliwe, ja mam przejechane 48kkm i ten sam rocznik... Jednak z tym katem rzeczywiście coś nie halo...
jarsek - 4 Lis 2009, 19:46
Jestem załamany.Przed kupnem tej benzyny jeździłem na próbe 1.4 Dieslem / 70Km i chodził dosyć żwawo,o niebo lepiej niż ta moja benzyna.Kiedyś miałem Skode Favorit też z benzynką i na gaźniku i śmigała aż miło.Katalizatora chyba nie będę ruszał.Jest do niego trudny dostęp.Chyba go sprzedam.
lesiokro - 4 Lis 2009, 20:09
Ja jak kupiłem MK3 miałem w kacie 3 otworki fi4, przez które coś ulatywało w czasie pracy silnika, może też miałem już go do dupy i poprzedni właściciel ją podrasował w ten sposób
smyr - 5 Lis 2009, 10:32
Parzych napisał/a: | ciesz się że w trasie poli Ci tylko ok 6l, bo mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5l, a średnio w trasie żre od 7,5l do nawet 10l z hakiem... |
To masz "ciężką nogę" U mnie na trasie udało się zejść do 5,5l (sprawdzane na trasie z Gdyni do Zakopanego: pełny bak -> rezerwa -> pełny bak), a średnia na co dzień to 6,5l (właściwie katalogowo)...
ECOdriving
kamil wolski - 5 Lis 2009, 11:37
Sprawa prosta, chcesz szybkie auto to kup szybkie auto a nie miejske z jednym z najmniejszych dostepnych silnikow nie sprawdziwszy najpierw danych katalogowych chociazby.
Miły - 5 Lis 2009, 12:56
1.3 nie przyspieszy ci bardziej... na zlocie w ułęży po 20 sek ja miałem 100 na liczniku (wyścig na 1/4 mili) a 1.3 przegrało z dieslem (MK3, i 2 x MK4) więc tak ten silnik ma...
jurek - 18 Lis 2009, 21:35
Parzych napisał/a: | cradleoffilth napisał/a: | wraz z pojawieniem sie kazdej nowej generacji, samochody przybieraja na wadze. | I tu się mylisz... MK7 jest od MK6 lżejsza o około 100kg... jarsek, niestety silniki n1,3 i 1,25 są do naszej generacji zbyt słabe, ciesz się że w trasie poli Ci tylko ok 6l, bo mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5l, a średnio w trasie żre od 7,5l do nawet 10l z hakiem... Z przyspieszeniem też raczej nic nie zrobisz... |
Te silniki lubią wysokie obroty(szczególnie 1,25 16v) i w tym jest pies pogrzebany, gdyż wtedy palą więcej. Ja nie narzekam na przyspieszenie, bo jak na autko bardziej miejskie lub średniodystansowe - jest super. Swoje kopiłem z gazem sekwencyjny, zamontowanym u makaroniarzy(wygląda na fabryczną instalację, jednak nie jestem pewien tego)
Pracownik ASO sprawdzając VIN stwierdził, iż brak wpisu na ten temat, jednak dodał że Włosi i Holendrzy montowali gaz w nowych samochodach oczywiście na życzenie klienta. Obalało by to mit, o zaprzestaniu gwarancji z chwilą założenia instalacji gazu, może to dotyczyć tylko tych krajów.
Co do przyspieszenia(a jeździłem tez szybkimi samochodami) to naprawdę nosem nie kręcę i ze skrzyżowania ruszam całkiem... całkiem,, Na autostradzie ile fabryka dała, też jechałem-(LPG- spalanie od 7,5 do 8,5l-nie przekraczając obrotów 4 tyś )
Przyznam, że na benzynie nie testowałem.
Przepraszam, ze przy okazji wtrącę inny temat:
Czy ktoś może spotkał się z książką- Naprawa Ford Fiesta mk6 (w języku polskim)
|
|