Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Rozładowywanie akumulator po montażu radia

edious - 2 Lis 2009, 21:37
Temat postu: [MK3] Rozładowywanie akumulator po montażu radia
Witam

mój pierwszy post na tym forum, pomimo że rozwiązałem z nim wiele problemów :)

opisze co mej fieścinie dolega:

fiesta mk3 13, kat 5d +lpg

wymieniane jakies 3 -4 mies temu szczotki alternatora oraz caly rozrusznik. - ok do dziś...

zakupiłem radio Lg cd+mp3 50w itp...
wszystko było git, jednak po zamontowaniu i jeździe z nawiewem okazało się że po jakichś 15 do 30 km akumulator siada i już nie da się odpalić autka ;/

a) sprawdziłem już 3 akumulatory -> na wszystkich to samo
b) ładowanie z alternatora - 14,1v średnio czyli ok
c) obciązenie z włączonymi swiatłami radiem na i bez odpalonego silnika nieznaczne - w normie
d) przy włączonym dodatkowo nawiewie ogrzewania - siada aku drastycznie do wyładowania (w zależności od poziomu naładowania aku momentalnie lub po chwili jazdy)

rozwiązanie:

a) odłączyłęm nawiew - nadal to samo po jakimś czasie
b) 3 rózne aumulatory - to samo


uwagi:

po odłączeniu klemy na odpalonym silniku od akumulatora - alternator nadal podtrzymuje samochód przy zyciu, jednak światła pulsują strasznie (tak samo się działo jak padał deszcz i pasek się ślizgał, jednak to wyeliminowałem)


ok, jesli nie radio i nie feralny nawiew i nie problem z łądowaniem oraz aku to co?

stawiam jak narazie na:

a) diody prostownicze, regulator napięcia?
b) radio ma skoki i czasem bierze za dużo mocy przez co po włączeniu nawiewu juz altek nie jest w stanie doladować aku?
c) gdy silnik staje się już ciepły robi się gdzieś zwarcie?


ps. na naładowanym aku, grającym radiu, bez nawiewu jezdziłem bez problemu, jednak nawiew na zime to raczej niezbędność

(może opis nie jest super, jednak liczę że ktoś z was będzie miał jakieś pomysły)

Cytat:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów i
i dokładniejszym tytułowaniu wątków.
- trzeci

JoeMix - 2 Lis 2009, 22:47

Zacznij od wywalenia tego co dołożyłeś ostatnio i się zaczęły cyrki - czyli radia - jak sytuacja się uspokoi to masz winowajcę,,,
Pawełos666 - 3 Lis 2009, 08:59

po pierwsze prad sie pobiera a moc sie wydziela na tym co go pobiera, po dwa, co do dmuchawy wydaje mi sie ze panikujesz, ale jesli twierdzisz ze to jej wina to trzeba by zrobic pomiary spadku napiecia na aku po wlaczeniu tylko samego nawiewu na 1 oraz 3 oraz napiecia przed wlaczaniem na 1 oraz 3. jesli to dmuchawa to co? to tylko tylko jej silnik... np zatarty itp (ciezko mu), druga sprawa, zrobic pomiar poboru pradu na postoju (amperomierz), po trzecie jak podlaczyles radio? wiesz ze radio jest zasilane (memory radia) stalym plusem i plusem po stacyjce samo radio? pod co podpiete te oba plusy?po 4 okresl sie czy nawiew ma jednak wplyw czy nie ma, bo piszesz ze odlaczyles nawiew i dalej to samo... tak wiec ja nie wiem, dokladnie opisuj, zrob tez pomiar napiecia na akumulatorze po wlaczeniu wszystkiego co masz w czasie jazdy, napisz tu te napiecia
edious - 3 Lis 2009, 11:31

więc wykonałem pare testów, a własciwie próbnych jazd. napięcia nie zmierzyłem, musze ponownie pozyczyć miernik.

sytuacja teraz wygląda tak:

jazda bez dmuchawy - po kilku kilometrach na światłach i z muzyką, nagle wszystko przygasa, radio się wyłacza i włącza, światła żażą się jak na samym alternatorze (po dojechaniu na miejsce fakt, akumulator jest padnięty niemal do zera, aby dojechać do garażu, wyłączam wszystko prócz świateł)

więc przechodzimy do radia:

LG lac 3800r - plus radia i podtrzymywanie na jednym kablu plusowym (z ominięciem stacyjki - zaznaczam że wyjmuję panel na postoju i wszystko jest ok, nie czerpie aku)

- Test na dwóch akumulatorach, wynik taki sam

Co może być przyczyną tak nagłego, wyładowania akumulatora?
Radio w innym aucie chodzi bez zarzutów.
Instalacja w moim feralnym aucie wykonana poprawnie, inne radio (fakt że starsze) działa bezproblemowo.

Pawełos666 - 3 Lis 2009, 13:42

czyli to nie wina dmuchawy, bede uparty i przyczepie sie radia, plus radia nie moze byc do stalego plusa podpiety, bo bedzie zarlo na postoju zawsze cos, musi byc np pod podswietlenie zegarka plus a podtrzymanie pod staly plus, pod zaplon nie proponuje podlaczac plusa radia, gdyz sluchac by go mozna bylo tylko po wlaczeniu zaplonu, a wlaczenie zaplonu to grzanie cewki zaplonowej, co mija sie z celem, bez pomiarow nic wiecej nie powiem, podlaczalem kilka radii do mk3 (alpine) tak jak Ty pod staly plus podtrzymanie radia i zasilanie i rozladowywalo akumulator, wyszedl spory pobor pradu na postoju
edious - 3 Lis 2009, 19:37

więc pomiar napięcia:

akumulator 55Ah, przy odpalonym silniku

brak uruchomionych odbiorników = 14V (norma?)

uruchomione:

- radio
- światała

= wynik 12,7 - 13V

uruchomione:

- światła
- radio
- nawiew ogrzewania

= w rezultacie średnio: 11,3V

(najwięcej żre nawiew - sprawdzone dwa nawiewy - oba takie same wyniki


Przyczyna? niewydolny akumulator czy alternator?

polo1976 - 3 Lis 2009, 20:03

edious napisał/a:
więc pomiar napięcia:

akumulator 55Ah, przy odpalonym silniku

brak uruchomionych odbiorników = 14V (norma?)

uruchomione:

- radio
- światała

= wynik 12,7 - 13V

uruchomione:

- światła
- radio
- nawiew ogrzewania

= w rezultacie średnio: 11,3V

(najwięcej żre nawiew - sprawdzone dwa nawiewy - oba takie same wyniki


Przyczyna? niewydolny akumulator czy alternator?


Wynik 14V jest OK norma (różnie rożni ludzie podają 13,7-14,4V)W mojej fofi miałem 13,9V przy włączonych odbiornikach. Pomiar przy światłach i radiu jest za niski. Ładowanie na poziomie 13V i poniżej nie jest wystarczające do jednoczesnego podtrzymania włączonych odbiorników i ładowania akumulatora. Ostatni wynik porażający poniżej napięcia samego akumulatora więc z niego ciągnie prąd. Jak dla mnie do wymiany regulator napięcia.

Pawełos666 - 3 Lis 2009, 20:16

radia sie nie czepiamy narazie to nie radio, na wlaczonym silniku po przygazowywaniu bez wlaczonych odbiornikow oraz z wlaczonymi odbiornikami prosze podaj pomiary napiecia na akumulatorze jeszcze dla tych dwoch opcji i jeszcze 3 pomiar napiecia dla samego akumulatora przed odpaleniem auta bez odbiornikow kluczyki wsadz sobie do kieszeni <8> , poprzebijane diody w mostku moga byc przyczyna poboru pradu przez akumulator i nie wyrabiania altka wiec trzeba by zmierzyc jeszcze pobor pradu (ampery) na postoju, jesli bylby to regulator to napiecie po gazowaniu skakaloby do powiedzmy na oko do w chwili gazowania ~17V trzeba to bedzie wyeliminowac upewnic sie ze tak nie jest, jesli bylby nie sprawny regulator to tak by sie dzialo jesli diody w mostku byly by jeszcze sprawne... pozwalaly by na takie ladowanie <8> coz jesli masz altka boscha to regulator u mnie kosztuje 30zl jak coś, daj znac co tam wymodziles
edious - 3 Lis 2009, 21:18

altek bosh'a :) fakt.

Przeczyściłem styki, dokręciłem klemy (po poprzednich zmianach aku), wymieniłem ten element altka z regulatorem (na szczęście na podwórku stoi fiescina do złomowania kolegi, więc części pod ręką :) ) naciągnąłem porządnie pasek i wynik:

aku bez odpalonego silnika świeżo po odłączeniu od prostownika kolo 13v (coś jakoś tak, nie pamiętam już) Akumulator też już nie nowy więc pewnie wymiana jak najszybciej

odpalamy:

napięcie ładowania bez obciążenia:

14,2v

włączone światła, radio - 13,8 - 13,9v

włączona dodatkowo dmuchawa (poziom III) - 13,2 -13,4

przy dłuższym pomiarze tendencja wzrostowa, prądu nie ubywa jak w poprzednim przypadku

Na wyłączonym silniku oczywiście dmuchawy nie włącze bo aku zaraz siądzie, przy radiu nie jest drastycznie.

Co do postojów np przez noc nie mam problemów z rozładowywaniem jest pare urzadzeń włączonych ciągle: zegar, centralny i radio (tylko podtrzymywanie), jeżdzę codziennie i nie mam problemó z odpaleniem.


Jutro ruszam w trase, zobaczymy, myślę że powinno być ok choć nie idealnie

Pawełos666 - 4 Lis 2009, 10:13

byla gdzies przerwa w obwodzie ladowania (pominiety) lub na samym akumulatorze (odlaczony od instalacji), jesli bylby padniety regulator to napiecie wychylaloby sie za 14V, mysle ze na starym jesli dobrze szczotki kontaktuja bedzie tak samo, wybierz ten ktory jest w lepszym stanie (dluzsze szczotki), na starym nie sprawdzales? <8> powinno tez byc OK, jesli mial jeszcze dobry "styk" (w porzadku szczotki) i lampka po przekreceniu zaplonu sie palila jasno, za kazdym razem przy odpalaniu, a napiecie przy gazowaniu nie skakalo do ~17V
JoeMix - 4 Lis 2009, 11:27

Ty kup se nowy regulator bo to koszt 20 zeta,,, i po problemie,,,
edious - 4 Lis 2009, 14:41

Wszystko ok, odpaliłem dojechałem do pracy, teraz jak będe wracał sprawdzę jescze raz, porządnie wszystko i w domku już napiszę wynik :) Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 20:43 ]
i wszystko śmiga :) dziś droga powrotna na światłach radiu ogrzewaniu na full i wycieraczkach. Działa bez problemu. Myślę że przyczyną były jednak jakieś styki w alternatorze (po zmianie kopułki z regulatorem ponownie na mój wszystko działa tak jaki na na tym od kolegi)

pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem zwłaszcza dla Pawełos666

Temat zamknięty


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group