Forum FiestaKlubPolska -

Sport w FKP - toyo r888 - opinie ?

Ad@mus - 29 Paź 2009, 19:29
Temat postu: toyo r888 - opinie ?
nie wiedzialem gdzie zapytac wiec pytam tutaj, jakie opinie o tej oponie slyszeliscie, moze ktos na niej jezdezil
czy rozmiar 165/50/15 podejdzie na felge 7j?? podejsc podejdzie ale czy nie bedzie za bardzo rozlazly, i czy po szybkich zakretach bedzie mozna bylo smigac na takiej konfiguracji,
jak jest za duzy naciag to mysle ze opona w jakis tam sposob traci swoje wlasciwosci??

:)

Peedro - 29 Paź 2009, 19:39

Ad@mus napisał/a:
jak jest za duzy naciag to mysle ze opona w jakis tam sposob traci swoje wlasciwosci??


napewno bo opony mają specjalną konstrukcję, boki mają inną wytrzymałość. Lepiej kładź jakieś 195/45 i tyle :-P

Brook - 29 Paź 2009, 19:56

Ja mam Toyo R888 i jak dla mnie jest super. Na suchym klei jak głupia, na mokrym daje radę choć już na kałuże się nie nadaje :)

Nie mam pojęcia co do rozmiarów, ale sugerowałabym szerszą i niższy profil :-P

pP - 29 Paź 2009, 20:00

rósemki na suchy mistrz, ale miękka guma i szybko potrafi wyparować, mokro ale bez kałuż to da się jechać..przy deszczu masakra także na oponę codzienną serdecznie odradzam..
jeżeli chodzi o rozmiar to mi się wydaje, ze w 15 jest tylko jedna szerokosć, a lepiej jej nie rozciągać..ot moje zdanie :)

PumaRST - 29 Paź 2009, 20:07

potwierdzam na mokre kicha, ale 165 na fele 7" to za mało minimum 185 choc jak do warjowania to 195
luki - 29 Paź 2009, 20:09

http://www.tyrestretch.com/index.php zdjęcia naciągów
Fordon - 29 Paź 2009, 20:17

Jesli myslisz o oponie tego typu do jazdy oraz do szalenstw to lepiej zainwestowac w R1R, dobra alternatywa miedzy T1R a R888, chociaz zarowno T1R jak i R888 sa strasznym kiblem na deszcz, za to na suchej ulicy nawet przy 10*C jest zajebista opona... Rozmiar ktory podales to paranoja... Posluchaj Pumy... :yes:
pP - 29 Paź 2009, 20:37

btw jak chcesz r888 lub t1r do wal do mnie na PW..cos tańszego znajdziemy
Ad@mus - 29 Paź 2009, 20:44

ok sprawa taka, na allegro tanio mozna te oponki wytargac 165/50/15 chodza po 200zl za sztuke nowke!! dla mnie rewela

tylko na jakie kolo?? na stalowke to zalozyc?? bez jaj

[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 20:50 ]
http://www.tyrestretch.co...%283%29.jpg.php
http://www.tyrestretch.co...Potenza.jpg.php

wyglada ladnie ale szkoda ze nie bedzie jazdy sportowej na nich ;/

Rkalitka - 29 Paź 2009, 21:35

Ad@mus napisał/a:
wyglada ladnie ale szkoda ze nie bedzie jazdy sportowej na nich


Istnieje duże ryzyko zsunięcia się opony z felgi nawet przy "normalnej" jeździe, a to spowoduje wypadek!

Ad@mus napisał/a:
ok sprawa taka, na allegro tanio mozna te oponki wytargac 165/50/15 chodza po 200zl za sztuke nowke


dlatego tak tanio bo zapewne nikt ich nie chce kupić w takim rozmiarze.

Też będę szukał opon "pseudosportowych" (bo tylko tak można mówić o oponach na których chę się jeździć na coń i na torze) i niestety trzeba zainwestować trochę.....

Daras84 - 29 Paź 2009, 22:30

Rkalitka napisał/a:


Istnieje duże ryzyko zsunięcia się opony z felgi nawet przy "normalnej" jeździe, a to spowoduje wypadek!

.


ja jezdzilem na takiej opnie 165/50/15 na feldze 7,5 cala i opona nie ma prawa sie zsunac, a nie powiem ze nie oszczedzalem auta po zakretach.


co do twojego 2,0 i 165 to odpowiedz sobie sam czy bedzesz mial jaka kolwiek trakcje

pavciio - 30 Paź 2009, 02:11

Trakcje będzie miał... Jeżeli w nocy mu się przyśni... Rozsądne byłoby założenie min. 185 przy takim silniczku... :)
Ad@mus - 30 Paź 2009, 08:24

Cytat:
co do twojego 2,0 i 165 to odpowiedz sobie sam czy bedzesz mial jaka kolwiek trakcje

wiadomo ze szerszy lacz lepsia trakcja, ale generalnie juz dostalem odpowiedz na moje pytanie,
1.165 na 7j nie zakladac!!
2. na 7j min 185
3. r888 jest dobra torowka i dobrze sie klei
4. T1R jest dobra alternatywa miedzu sportem a dniem codziennym

A 165 na 6j wlezie?? ;/

Peedro - 30 Paź 2009, 19:23

Ad@mus napisał/a:
A 165 na 6j wlezie?? ;/


No na 6j już bardziej (fele RS2000?), ale jak już wspomniał Daras, przy 2,0 raczej ciężko będzie z trakcją, po prostu za wąskie to będzie.

tommirs - 30 Paź 2009, 19:30

Ad@mus napisał/a:

wyglada ladnie ale szkoda ze nie bedzie jazdy sportowej na nich ;/


nie rozumiem po co Ci taka wąska "rósemka" w takim razie?...dla szpanu?
W praktyce R888 to opona tylko i wyłącznie do rajdów i wyścigów.

Jak chcesz kupić R888 w rozmiarze 165/50/15 (niby 200zł) to juz lepiej kup T1R 195/50/15 i dostaniejsz ją juz od ok 170zł za sztukę. Będzie szersza, dobrze leżała na feldze, ale ze słabszej mieszanki i wyjdzie na tą samą trakcję i taniej.

trzeci - 30 Paź 2009, 20:36

Hmm, wiecie co ?
Ja to podrzucę do Sportu, chyba tam ten temat najbardziej pasuje ;-)\
Sam chętnie poczytam hehe
Pozdro ...

kamil wolski - 30 Paź 2009, 20:44

A ja słyszałem wiele dobrego o Yoko Parada, że nawet lepsze od Toyo... Ktoś się ustosunkuje? Ma porównanie?
tommirs - 31 Paź 2009, 00:19

Parada to oponka tjuninkowa, co najwyżej porównywalna do T1R, ale nie do R1R, a już do R888 porównanie to żart:)
Tommur - 31 Paź 2009, 07:53

W Szczecinie czołówka jeździ na R1R lub T1R. No chyba że 13'' to A539
Ad@mus - 31 Paź 2009, 09:51

to ja chyba kupie full slick cos typu MKgum, a na tyl jakas dobra szosowa opone,
napalilem sie na r888 ale chyba mi juz przeszlo

wie ktos ile ma fela rs2k szerokosci, bo mi sie zdaje ze 7j...

Daras84 - 31 Paź 2009, 12:26

z rs-a ma 6 j
jak chcesz to moge ci opierdzielic moje markgumy 195/50/15

ps: jak sie ma markgum do R888 :>

Peedro - 31 Paź 2009, 12:28

Jeśli chodzi ci o takie felgi jak ci sprzedałem, to mają one 6 cali szerokości.
Ad@mus - 31 Paź 2009, 14:20

Peedro, ale ja te fele najpierw sprzedalem tobie ale nie chcialo mi sie isc do garazu i sprawdzic ;p
Krawiec - 31 Paź 2009, 16:04

Daras84 napisał/a:
jak sie ma markgum do R888

nie ma porównania. Markgum sie kładzie na boki zwłaszcza jak jest z przodu. Toyo jest sztywna i trzyma sie znacznie lepiej. Jak chcesz miec jakąkolwiek trakcje musisz wziasc najmiekszego markguma...

Daras84 - 31 Paź 2009, 16:13

mam najmiekszego markguma, glownie chodzi mi o trakcje na starcie/prostej
Ad@mus - 31 Paź 2009, 22:19

Krawiec napisał/a:
Markgum sie kładzie na boki

wiec nie wiem po co markgumy zakladaja KJSowe ekipy do autek, pare aut widzialem m.in. na tyskich zawodach, w wodzislawiu na edycji puchar burmistrza miasta i innych okolicznych imprezach KJSowych

ja osobiscie chce miec fajna opone na 1/4 czyli jakis slik, a na codzien szosowke, widzac ceny nowych r888 tak jak napisalem wyzej w rozm 165/50/15 pomyslalem ze bedzie odpowiednia alternatywa na igraszki torowe na kolejnym wiosennym(jesli bedzie :) ) oraz na 1/4

po paru postach moja opinia na temat takiej rozmiarowki sie ustosunkowala do waszych opinii, teraz pytanie czy lepiej wyjde na markgumie :)

sam juz nie wiem-czas pokaze

tommirs - 31 Paź 2009, 22:33

markguma nie miałem, ale wiele znajomków na nim jezdziło zanim pojawiła się Rósemka.
Powiem tak:
1. trakcja na 1/4mili czyli krecha jak najbardziej OK.
2. Na kajtki też nie jest żle, kładzie się trochę ale tragedii nie ma. Lepiej niz T1R, która jest kiepściutka w zakrętach.
Jednak do Markguma mam mieszane odczucia, ze względu na to, że no nalewka...a jaka ona by nie była pozostanie zawsze nalewką.
Często zdaża się, żę wywali bulę na boku i kasa idzie od razu w błoto i lepiej juz wyjdzie od razu kupic R888.
Pommo zapewnień producenta, że bazą do niej jest dobra opona, a nawet słyszałem gdzieś , że nalewają ja tylko na Dunlopie...to jakoś średnio w to wierzę.

Ja wybrałem teraz GY Eagle F1 GSD3,(słyszałem że na KJSy druga po R888 i R1R) mam je w dobrej cenie i zobaczymy jak się sprawdzi i juz niedługo podziele się opinią.

Fordon - 31 Paź 2009, 23:06

GY Eagle F1 GSD3 Ta opona przy rozmiarze 215/40 R16 juz przy 130KM i strzale ze sprzegla z 3k rpm pali sie az milo, trakcji nie mozna zlapac do konca 2 biegu jak jest ciepla opona, na zimnej wole nawet nie sprawdzac... T1R jezdze na takich i powiem ze sa naprawde dobre na suchy asfalt, R1R no to juz przeskok pietro wyzej i zupelnie inna sprawa, R888 bardzo dobra opona ale nie nadaje sie do jazdy na co dzien zwlaszcza na deszczu, z reszta jak wiekszosc Toyo. Pomijam fakt tego ze T1R mam naciagniete na 9"szeroka felge gumke 215/40R16 nadmuchana azotem.
Ogolnikowo, Adam kup T1R bedziesz zadowolony, ale wiedz tez o tym ze kazda opona straci trakcje jesli bedziesz palic glupa, sklad lub jak kto woli mieszanka gumy ma tylko za zadanie ulatwiac zlapanie trakcji, oraz ulatwic szybkie manewry.Nie ma czegos takiego jak opona do wszystkiego, bo jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego...
Chcesz upalac kup zestaw stalowek 14" osadz tam slick, chesz jezdzin na streety osadz T1R... prostrzej metody nie znam...
Yoko Parada Spec II nie jest tylko opona tjuninkowa, jest to semi slick i naprawde bije na glowe T1R w kwesti zachowania trakcji na suchym jak i na mokrym...
Glupie porownanie T1R bierznik jej jest tak zbudowany ze odprowadzanie wody z kanalow bywa utrudnione a co za tym idzie zachowuje sie jak zachowuje, za to Uniroyal RainSport II budowa bierznika wrecz blizniacza z jedna zmiana ze dodatkowo sa odprowadzenia wody w bierzniku opony, co za tym idzie ja na tych Uni lecialem na autostradzie wcale nie malo podczas dosc intensywnego deszczu, czego bal bym sie zrobic na T1R bo wiem co sie dzieje z nimi w takich warunkach...
Ale sie rozpisalem :rotfl:

PumaRST - 1 Lis 2009, 08:44

Adamus jesli chcesz te R888 jako drugi komplet kół do toru i rajdowania to jest to OK pomysł, no chyba że bedzie ulewa, ale w tedy żadna normalna opona trakcji nie poprawi. Natomiats chcesz jeździć tym na codzień to lipa. ja bym nie brał
Ad@mus - 1 Lis 2009, 11:07

na 1/4 za duzo trace przy starcie :yes: ruszanie z 1500rpm to jedyne sensowne rozwiazanie z jakotaka trakcja, oczywiscie od razu na starcie przeciwnik mnie odskakuje ale na dystansie go dopadam (mowa oczywiscie o porownywalnych mocach)
testowalem juz DP spsport(kaszana) conti(kaszana) oczywisciemowa tu o oponach szosowych, dlatego moje rozmyslania zeby w nastepnym sezonie poprubowac troche ze slikami itp
pozatym chce zalozyc wieksze kolo 15" do tej pory 14" mialem. oczywiscie wiem ze wiekszosc z was albo i nawet wszyscy odradza mi ten pomysl bo wieksza srednica=wiekszy mół
odpowiedz jest prosta 14" w "sportowym rozmiarze" czyli 195/45/14 lub 185/50/14 sa strasznie chlernie i przesadnie drogie i za cene 2 nowych takich opon mozna kupic prawie caly komplecik 195/50/15...tym bardziej ze moja koza pali lacze jak szalona

wiec tak wymyslilem, poszukam 2 alu 15" najchetniej rs2000 bo na takich zamierzam teraz jezdzic, na codzien bede mial zalozone szosowe oponki na szosowym 4 x rs2000 a na racing bede mial szose na tyle + 2 x slick na przodzie i wtedy bede sobie mogl operowac gazem jak chce, jak i testowac odpowiednia opone do mojej jazdy

wielkie dzieki chlopaki za opinie i wskazowki, oczywiscie sledzac temat widac jak wiele jest opini na poszczegolne opony, stad tez widac ze kazdy ma inny styl jazdy, kazdy potrzebuje innej opony i kazdy wykozystuje plusy i munusy odpowiedniej mieszanki zeby dostosowac sie pod dana opone...bo jak to mowia trzeba sie wjezdzic w sprzet :) oponowywujac dana opone juz jej nie zmieniamy-mam racje ?? :yes: mam 22lata wiec lat praktyki jeszcze sporo przedemna :)

Laskosz - 1 Lis 2009, 19:58

Ty widziałeś moje oponu w lżejszym od twojego aucie, ze słabszą trakcą bo w ułęży jak sie mokro robiło to i na 4 traciłem trakcję...
ja miałem (bo pod koniec to kolano) bridgestone potenza w rozmiarze 175/50/13 na 7 calowej feldze i jak nie kozaczyłem to nie było mowy o jakimś większym paleniu gumy ze startu a robote sie robiło :) i od Ciebie nie wiele dostałem a wywaliłeś co mogłeś a ja seria Panie :)

Adaś kup coś hmm miękkiego, owszem szybko sie zużywa ale na suchym sie lata a na mokrym uważa :) przynajmniej ja moim pudełkiem nie przekraczam jakoś 70 w deszczu :devil:

Ad@mus - 1 Lis 2009, 21:04

Laskosz napisał/a:
a wywaliłeś co mogłeś a ja seria Panie :)

lolego ale twoja seria jest lzejsza od wypatroszonej moje mk3 :)
czekamy na wiosenny tak?? :D

Laskosz - 1 Lis 2009, 22:31

Ad@mus napisał/a:
czekamy na wiosenny tak?? :D

na łysych tym razem Cię zleję :2xf:

tommirs - 7 Lis 2009, 21:35

Fordon napisał/a:
GY Eagle F1 GSD3 Ta opona przy rozmiarze 215/40 R16 juz przy 130KM i strzale ze sprzegla z 3k rpm pali sie az milo, trakcji nie mozna zlapac do konca 2 biegu jak jest ciepla opona, na zimnej wole nawet nie sprawdzac... T1R jezdze na takich i powiem ze sa naprawde dobre na suchy asfalt,


No po dzisiejszym rajdzie, nie zgodze się z Twoją opinią co do F1 GSD3.

Według moich odczuć, bezdyskusyjnie lepsza od T1R, może przyczepność na starcie podobna ale już trzymanie z zakrętach duzo lepsze, nie kładzie się tak jak Toyo, ma mocniejszy bark, autko nie pływało mi przodem tak jak na T1R.

Obydwie opony porównywałem nówki i w rozmiarze 195/50/15.
Warunki: mokry i suchy asfalt, szuter, beton.

-Do KJSów/rajdów lepsza GY F1
-do 1/4 mili - nie mi oceniać
- do codziennej jazdy - GY F1 (lepiej trzyma na mokrym)

Żółwik Tuptuś - 7 Lis 2009, 21:43

tommirs, - w Toyo miałem spore problemy z "pływaniem" przy za dużym ciśnieniu w kołach - po prostu ta opona nie lubi zbyt wysokiego ciśnienia , może tutaj był problem ?
tommirs - 7 Lis 2009, 21:57

Zółwik- ratowałeś się dobrze, zwiekszając ciśnienie, to pomaga ale nie załatwia problemu. Kombinowałem z różnym ciśnieniem w Toyo, od 2 do 3 bar.
A GY F1 juz przy 2 barach super się trzymał.
Ale fakt , troche mi go dziś zeżarło (bieżnik).
Poza tym nawet oględziny wzrokowe mówia same za siebie:
- po jednym rajdzie Toyo nie posiadało znacznej częsci napisów a w GY sa nie ruszone :)
- moja T1R po 3 rajdach wygląda z boku jak slick:) i powędrowała na tylna oskę.

Qzyn - 7 Lis 2009, 22:43

Co do Toyo to na mokrym jezdzilem na R888 z przodu i przy 2,0 bara bylo super.
Tommur - 7 Lis 2009, 23:06

Znalezione w necie na forum ak.szczecin :-P

http://img199.imageshack.us/img199/1648/t1rr1r.jpg

Na kopny śnieg nawet nieźle daje radę podobno Dębica Frigo (ale tylko na kopny)

KUI3A - 8 Lis 2009, 17:52

888 ok, ale na czystą nawierzchnie, ta opona aż się klei, więc wjazd w jakikolwiek syf, piach itp od razu zmniejsza przyczepność, na mieszane warunki ponoć YOKO A539 nie ma sobie równych, tam za to nie będziesz miał rewelacji na 1/4, gdzie toyo, anawet markgum spiszą się świetnie.
O markgumach, maxsportach, fedimach i tym podobnych nalwekach opinie są raczej niepochlebne jeśli chodzi o ich trzymanie, tzn opona klei się do nawierzchni, ale słabe seryjne boki niweczą wszystko, do slicka opona musi mieć odpowiednio wzmocnioną konstrukcję
Co do innych toyo to tylko R1R, ale one chyba występują od 16 cali w górę, T1R to raczej kicha.
Na deszcz np są świetne opony Uniroyal Rainsport 1, które sam posiadam, ale na suchym już trochę płyną, szybko też się zużywają
Jak zwykle pojawia się problem wyboru i musisz sobie dokładnie odpowiedzieć na pytanie na czym Ci tak na prawdę najbardziej zależy i gdzie będziesz najwięcej korzystał, jeżeli myślisz tylko o jednym komplecie to chyba polecałbym A539 jako najbardziej uniwersalną, przy czym pamiętać należy, że nie będzie to opona wybitna.

Skfarek - 10 Lis 2009, 09:27

r1r w 15ce jest w 205/50 nie ma 195/50 z tego co wiem. A z ciekawości takie wynalazki jak Hankook Z212 albo Falkena Azenisa RT615 (oba niby semi slicki mniej harcorowe w bieżniku niż 888) ktoś testował albo używał? Na kilku forach (zagrabanicznych) wypowiadali isę o nich pozytywnie?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group