|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Dławienie się silnika
kazi - 19 Paź 2009, 10:23 Temat postu: [MK3] Dławienie się silnika Mam mały problem, który przewija się przez całe wakacje aż do teraz. Silnik troche pochodzi i po ok 2-4 dniach zaczyna sie sajgon tzn. zaczyna szarpać, spada moc silnika, swiece są 1 - normalna 2 - mokra 3- okopcona do granic mozliwosci 4- okopcona
Co może być tego powodem? wkurzylem się tym ciągłym czyszczeniem świec a są nowe więc jak bede tak dalej je czyscic co 4 dni to z nich nic nie zostanie.
Pomyślałem sobie w końcu że może jest to wina sondy lambda i ją odłączyłem, wyczysciłem świece i jakos samochód jezdzi - tylko pytanie czy tak można i ile spala bo się już w tym pogubiłem.
Problem zaczął się pojawiać odkąd wymieniłem starą sondę na drugą. Może mi sie pomyliły kolory przewodów masowych i dlatego taki jest problem bo sam juz nie wiem która to masa kompa a która silnika bo kolory z tego co pamiętam jak łączyłem się zgadzały a masy względem silnika już nie - czy to może mieć wpływ na działanie sondy?
mlotek
JoeMix - 19 Paź 2009, 22:54
Z tego co pamiętam to sonda nie ma masy, są 2 przewody do zaczytywania sygnału i 2 przewody do grzania sondy.
kazi - 22 Paź 2009, 16:53
Jak nie ma masy? przeciez jest masa do zasilania grzalki oraz plus a tak swoja droga moze bezp mi wywalilo i nie zauwazylem i moze stad problemy. Jedno wiem odkad odlaczylem sondę to jezdzi ok tyle ze pewnie sporo pali. Ja sie tym spalaniem jak narazie nie przejmuje bo do pracy jezdzic musze i nie mam wyjscia bo nie ma jak dojechac innym srodkiem transportu. Gdyby ona paliła tak jak to bylo wczesniej czyli ok 7l w miescie by bylo ok tu taki ciach.
A co do przewodow może ktos zerknąć jak przechodza kolory z wtyczki na wtyczke sondy? oraz ew gdzie jakie sygnaly powinny byc.
Ps. zastanawiam sie nad zezlomowaniem tego samochodu bo mam dosc ciaglego naprawiania jego
JoeMix - 22 Paź 2009, 21:50
Mogę się mylić, ale coś mi po głowie chodzi że nie ma masy 2- przewody to grzałka, a 2 przewody to sygnał,,, sonda nie korzysta z masy pojazdu, choć jest wkręcona w wydech i masa tam jest dostępna - ma oczywiście minus zasilania, ale na przewodzie, i to chyba takim poprowadzonym ze sterownika a nie z masy pojazdu gdzieś.
|
|