|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Czujnik temperatury nowy i nie dziala :/
Drako - 9 Paź 2009, 23:15 Temat postu: [MK3] Czujnik temperatury nowy i nie dziala :/ W mojej fiescie wskazowka temperatury podnosila sie jedynie do kreski przed litera M wiec prawie wogule, postanowilem zmienic czujnik na nowy. Kupilem dzisiaj taki zielony jak mial byc, ale... nie doszedl do konca jak wkrecalem, dluzszy gwint chyba, czy cos... a na dodatek nie widac zadnych zmian :/ jak wskazowka byla na dnie tak pozostala... co moze byc? cos z tym kabelkiem od tego czujnika czy co?
MARIUSZ.B - 9 Paź 2009, 23:38
Termostat masz sprawny ?
Drako - 10 Paź 2009, 00:28
MARIUSZ.B napisał/a: | Termostat masz sprawny ? |
nie wiem, chyba nigdy nie byl wymieniany... jutro jade po termostat. Ale czy jesli nawet bylby zepsuty to czy nie powinien ten czujnik odczytywac dobrze temperatury i pokazywac?
MARIUSZ.B - 10 Paź 2009, 01:00
Pewnie dobrze odczytuje. Być może termostat masz cały czas otwarty i silnik jest nie dogrzany.
JoeMix - 10 Paź 2009, 08:44 Temat postu: Re: Czujnik temperatury nowy i nie dziala :/
Drako napisał/a: | Kupilem dzisiaj taki zielony jak mial byc, ale... nie doszedl do konca jak wkrecalem, dluzszy gwint chyba, czy cos... | Tak ma być, gwint jest stożkowy więc sam się uszczelnia jak go wkręcasz - to samo np. czujnik oleju - też go nie wkręcisz do końca, mam nadziej że nie zrobiłeś tego za mocno i nie uszkodziłeś gniazda bądź czujnika,,,, z drugiej strony, pewny jesteś że popsuł się czujnik a nie np. zegar?
Drako - 10 Paź 2009, 09:38
No o zegarze to nawet nie pomyslalem :/ Nie dziala mi tez wskazowka od poziomu paliwa :/ obie po przekreceniu kluczyka delikatnie sie unusza i stoja w miejscu. Za godzine jade po termostat i na szrota szukac nagrzewnice bo w srodku mi cieknie i bede sie zabieral za montaz nowych elementow...
Ps: musze spuscic caly plyn z ukladu chlodzenia, tak? A ile pozniej wchodzi litrow do calego ukladu chlodzenia? Bańka 3 litrowa wystarczy?
Dzieki i pozdro
puan - 10 Paź 2009, 10:12
ja miałem kiedyś tak jak ty i wymieniłem tą wtyczkę co się podłącza do czujnika temperatury. Wziąłem ze szrotu ją z kawałkiem kabla i przylutowałem i już było ok.
Z paliwem to może być zawieszony pływak, albo coś z kablami. Ja miałem kiedyś tak że mi się w ogóle wskazówka nie dźwigała i elektryk mi musiał masę dorobić przy pompce pod siedzeniem, bo jeden kabel co miał mieć masę jej nie miał.
JoeMix - 10 Paź 2009, 12:10
Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i przymocuj do masy, w kabinie włącz zapłon - wskaźnik od temperatury poleci (powinien) na MAX, jak wyłączysz zapłon to powinien spaść do zera. Przy wymianie termostatu jak się postarasz to nic płynu nie wyleci.
MARIUSZ.B - 10 Paź 2009, 12:18
Ale jak będzie wymieniał nagrzewnicę to trochę płynu ucieknie. Nie pamiętam ile tam wchodziło (sprawdź w tematach podwieszonych) ale coś koło 7l jak układ jest zupełnie pusty.
mechcom - 10 Paź 2009, 12:23
MARIUSZ.B napisał/a: | ale coś koło 7l jak układ jest zupełnie pusty. |
a to bedzie niemozliwe do konca ze zupełnie pusty ja jak wymieniałem płyn to z 5l jeszcze troszke zostało a spuszczałem z hłodnicy i z bloku
MARIUSZ.B - 10 Paź 2009, 12:28
Z tego co pamiętam jak spuszczałem kiedyś z bloku (mk3, 1.3) to brakło mi a miałem 5l płynu.
Drako - 10 Paź 2009, 12:53
JoeMix napisał/a: | Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i przymocuj do masy, w kabinie włącz zapłon - wskaźnik od temperatury poleci (powinien) na MAX, jak wyłączysz zapłon to powinien spaść do zera. Przy wymianie termostatu jak się postarasz to nic płynu nie wyleci. |
Zrobie tak jak mowisz. Wlasnie wrocilem z zakupow, mam termostat i nagrzewnice(ze szrota) przy okazji zatankowalem pierwszy raz benzynki za wieksza kwote(70zl) no i zaczelo sie!!! na kazdym parkowaniu czulem benzyne, jak dojechalem do domu spogladam na dol a tam cieknie benzyna po baku :yyy: :yyy: :yyy:
Noz Ku*** mac!!! Co chwile znajduje jakas nowa wade w tym samochodzie, porazka....
Czy mozna zakleic/spawac Bak od Paliwa???
MARIUSZ.B - 10 Paź 2009, 12:55
Drako napisał/a: | Czy mozna zakleic/spawac Bak od Paliwa??? |
Nie, musisz wymienić.
Drako - 10 Paź 2009, 12:58
szpachel, poxylina czy cos takiego? Nic nie moge wymienic? Dziura jest pewnie gdzies wyzej bo jak bylo malo wachy to nie cieklo, czy to ze jest dziura w baku moze miec jakis wplyw na sposob podawania paliwa? Dostaje sie powietrze do baku? moze przez to gorzej odpalac?
JoeMix - 10 Paź 2009, 13:52
Bak można spawać (lutować?) o ile ma dziurę, trzeba wymontować go z auta, zalać wodą do pełna, i spawać,,, gazowo po elektrycznie popalisz blachę - więc koszta są, chyba lepiej zakręcić się na szczelnym bakiem z innego auta.
|
|