Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;(

mateusz999 - 19 Wrz 2009, 21:42
Temat postu: [MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;(
A więc tak od początku w aucie ciekła pompa wody zabierałem sie za to od tygodnia ale się nie zabrałem. Dzisiaj odpalam jade ze znajomą do sklepu wchodze na rondzie w zakret nagle słysze taki lekki trzask zapalily sie kontrolki mysle pewno cos tam sobie puklo ma prawo "swój wiek" mysle zgasł wbijam 2 gaz a tu nic przekulal sie tak rozpędzony jakies 80m i stanol. chce go odpalic a on nic kreci ale nic sie nie dzieje. otwieram maske patrze niby wszystko ok. Odgiełem osłone rozrządu patrze a tam pasek przeciety ;/ znajomy zacholował mnie do domu jakies 2km silnik nie wydawal zadych odglosow. I tu moje pytanei czy wystarczy wymienić rozrząd i będzie wszystko ok czy mogło sie coś wiecej rozleciec i jak tak to jak to sprawdzic? podobno te silniki są bezawaryjne.
Puff - 19 Wrz 2009, 22:00

1) uzupełnij info, bo masz wpisane "inne auto" i oczekujesz, że chyba z fusów ktoś wywróży czym jeździsz...

2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.

Do tego dorzucę swoje 2 uwagi:

1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...

2) Rozumiem, że można olać np. niedziałające radio albo spaloną żarówkę w lampce wnętrza, ale nie rozrząd! Litości! Pomyślałeś co mogłoby się stać, jakby go szlag trafił przy wyprzedzaniu?

mateusz999 - 19 Wrz 2009, 22:11

wybacz kupiłem auto pare tygodni temu i facet mówił że śmiało 20tys można zrobić.. i jak idiota w to uwierzyłem zakręciłem silnikiem bo myślałem ze zgasł ;/ ale tylko 2 krótkie próby i odpuściłem a auto to mk3 90rok 1,4
Laskosz - 19 Wrz 2009, 22:48

Pufcio napisał/a:
2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.

niestety nie jest :)

Pufcio napisał/a:
1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...

ja dla zabawy tak robię ;)

Puff - 19 Wrz 2009, 23:41

Laskosz napisał/a:
niestety nie jest :)

Na bank? Swoją drogą - przydałby się na forum wykaz silników i czy są kolizyjne czy nie, bo pęknięte paski się zdarzają raz a czas i linkowanie do takiego tematu upraszczałoby niejednokrotnie sprawę.

Laskosz napisał/a:
ja dla zabawy tak robię ;)

Boję się spytać co robiłeś w piaskownicy jak byłeś mały :D

xr2fun - 20 Wrz 2009, 06:44

Mnie poszły zęby na pasku i silnik zgasł na wolnych obrotach. Kilka prób odpalenia z rozrusznika (bo nie wiadomo było co się dokładnie stało) zdjęcie pokrywy paska, diagnoza i ....... wymiana paska na nowy.
Silnik hula czyli zawory są ok.
A czy jest kolizyjny czy nie tego do końca nie wiem a chętnie się dowiem :-P

mateusz999 - 20 Wrz 2009, 10:58

wymienie u siebie rozrząd i bedziemy mieli kolejny dowod czy kolizyjny czy nie
MARIUSZ.B - 20 Wrz 2009, 12:44

http://www.fiestaklubpols...ghlight=#418295
diodalodz - 23 Wrz 2009, 01:39

hm ta głowica jest na hydraulice więc jak są zużyte szklanki zerwie się pasek to się rozleją i są szanse że zawory przeżyją . Można to łatwo sprawdzić albo założyć pasek i odpalić albo wyciągnąć dźwigienki zaworowe i pomierzyć odległości od głowicy do trzonka zaworu . jak któryś dostał w ryja to będzie tam krótszy trzonek .
mateusz999 - 23 Wrz 2009, 16:54

No to powiem tak nowa pompa nowy pasek założone silnik odpalil i chodzi ale 1 sprawa mnie niepokoi a mianowicie ma 1100 obrotow jak juz zejdzie z ssania a przed zerwaniem ladnie trzymal 950/1000 obrotow w czym moze byc problem?
MARIUSZ.B - 23 Wrz 2009, 17:29

Może odłączył Ci się jakiś przewód podciśnieniowy.
JoeMix - 3 Lis 2010, 20:42

Nieraz się krzyczy na młodych co pytają na forum a nie szukają, ale faktycznie, u nas coś znaleźć to koszmar,,, niby jest info, wszystko ładnie pięknie, i nagle link do innego wątku a tam sprawa odwrócona o 180 stopni,,,

1,4 CVH z Mk2 czyli na gaźniku,,, kolizyjny czy nie, bo mnie dziś gaz do podłogi wpadł jak to się mówi i koniec jazdy,,, do tego wyleciało wszystka woda z silnika czyli pompa padła,,,


Stunt_Man - 3 Lis 2010, 21:06

Joe - myśle że paseczek, pompa i rolki i bedzie śmigać :)
diodalodz - 3 Lis 2010, 22:00

zadzwoń to ci powiem jak sprawdzić bez rozbierania głowicy czy jest ok
mathew11192 - 29 Lis 2010, 17:09

Witam wszystkich. Mam ten sam problem. Pasek odszedł i się zastanawiam czy silnik razem z nim. Silnik mojej fiesty jest bezkolizyjny czy nie? Prosze o pomoc...
JoeMix - 29 Lis 2010, 17:14

Niestety 1,4 jest kolizyjny, przynajmniej mój (gaźnik z 87) rozwalił mi zawory na wewnętrznych cylindrach :sad:
mathew11192 - 29 Lis 2010, 17:41

u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92

[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 17:43 ]
u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92. A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy?

MARIUSZ.B - 29 Lis 2010, 18:05

mathew11192 napisał/a:
A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy?

Założyć pasek, odpalić, zmierzyć kompresje inaczej chyba się nie dowiesz.

mathew11192 - 29 Lis 2010, 18:11

Dzięki wielkie. Jutro lecę po pasek. A jeśli jednak jest coś nie tak to kręceniem silnikiem po założeniu paska większych szkód sobie nie narobię? Sorry za takie banalne pytania ale jeśli chodzi o rozrząd jestem zielony :ups:
JoeMix - 29 Lis 2010, 18:39

Dlaczego Ci strzelił pasek? Może pompa się zatrzymała (jak chcesz robić ten silnik to potrzebujesz nowy pasek, pompę, rolkę) - wymieniasz pompę i rolkę, ustawiasz znaki, zakładasz pasek - jak dobrze ustawisz znaki to większej szkody nie zrobisz - albo zapali i będzie dobrze, albo zapali i będzie strzelać, albo nie zapali,,,

Ja się dowiadywałem u siebie uszczelki i cała reszta śmieci potrzebna po zwalaniu głowicy to około 150 złotych, prawie drugie tyle (160 jak pamiętam) dałem za pasek, pompę i rolkę,,, dlatego założyłem rozrząd i na beszczela odpaliłem (chodzi na 2 z 4 cylindrów), dlatego ze za naprawę wołają mi około tysiąca,,, a to już zastanawiające jest czy warto,,,

mathew11192 - 29 Lis 2010, 19:29

dokładnie przez pompe... przy odpaleniu złapała usłyszałem krótkie harczenie i zgasł. wyszedłem zagladam pod maskę a pasek wystaje spod osłony. Powinienem dac rade swobodnie obrócić kółkiem od pompy czy nie bardzo?
Puff - 29 Lis 2010, 19:36

JoeMix - to jest powszechne rozwiązanie, że pompa chodzi na pasku rozrządu?
Mikuś - 29 Lis 2010, 21:28

Pufcio, jeśli chodzi o forda to raczej tak, bo inne typy takie jak VW 1z mają osobno,

a zaś 1,0-1,6 naciąg pompą wody

Stunt_Man - 29 Lis 2010, 22:08

no ogólnie najpopularniejsze jest właśnie napędzanie pompy po rozrządzie
JoeMix - 30 Lis 2010, 10:00

Pufcio napisał/a:
JoeMix - to jest powszechne rozwiązanie, że pompa chodzi na pasku rozrządu?
Nie wiem, nigdy się nie interesowałem tym, ale dla mnie to głupota jest, ale ktoś tak wymyślił i już,,, gdyby chociaż byłą napędzana od tej gładkiej strony, to nie, przez zęby,,, i tak co wymianę rozrządu pompę wypadało by wymienić, bo nigdy nie wiadomo kiedy się zatrzyma :(
mathew11192 - 30 Lis 2010, 16:50

właśnie nie wiadomo kiedy się zatrzyma... tak jak to było w moim przypadku. Jeszcze nie wiem co się tam u mnie dzieje bo klucze mi do rąk przymarzają taki ciepły mam garaż. Pasek pompa leżą w domu, chęci też są ale nie idzie wytrzymac.

[ Dodano: Wto Lis 30, 2010 18:35 ]
Panowie powiecie mi gdzie jest znacznik na kole od wału? nie mogę go znależć :9:

[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 22:08 ]
Dzięki panowie za podpowiedzi... wymieniłem pasek, pompę, rolkę ustawiłem rozrząd i fiestka śmiga lepiej niż przedtem. Wcześniej potrafiła tracić obroty i gasnąć a teraz lux :jupi: I faktycznie silnik 1.4 na monowtrysku jest bezkolizyjny. Dzięki wam :jupi:

mdab90 - 20 Mar 2011, 10:28

WItam
Podepnę się pod temat...
Jaki pasek rozrządu i rolke napinającą potrzebuję do mojej fiesty.
Rok 1991, 1,4 71KM
Pasek 19,8mm czy 21,6mm
Pozdrawiam

kuba87 - 20 Mar 2011, 10:32

taki sam jak do 1.6 CVH
idziesz IC albo FOTY i mowisz jaki masz silnik i dostajesz

Rebel - 20 Mar 2011, 11:15

mdab90 katalog Foty mówi, że do 03.1992 19,8mm od 04.1992 21,6mm
mdab90 - 20 Mar 2011, 11:49

THX i wszysko już jasne
Pozdro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group