Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Fiesta RS Turbo a XR2i - kwestia komputera

masska13 - 16 Wrz 2009, 17:18
Temat postu: [MK3] Fiesta RS Turbo a XR2i - kwestia komputera
mam pytanie odnośnie tego jak się ma komputer z xr2i 1.6 8v 110KM do tego samego silnika lecz z turbo oryginalnym od fiesty rs turbo? chodzi mi dokładnie czy przy powiedzmy 0.4 bara dany komputer jeszcze byłby wydajny?


Fordon - 16 Wrz 2009, 20:08

Nie bedzie to dzialac poprawnie bo sa inne wiazki inny mapsensor i inna mapa paliwa...
Bez odprezania bedzie bum...

Qniu - 16 Wrz 2009, 22:43

Fordon napisał/a:
Bez odprezania bedzie bum...

Raczej nie będzie, w końcu pisał o doładowaniu rzędu 0,4 bara czyli takie soft turbo... Ale przy wyższych wartościach (powyżej 0,5) już dobrze by było odprężyć...

Co do elektroniki to sam sie nad tym kiedyś zastanawiałem czy komp od CVH 1,6 ogarnąłby takie soft turbo. Z tego co się orientuję to np. w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle, co nie znaczy że we Fieście musi być podobnie. Niech wypowie się ktoś kto ma z tym doświadczenie, a takich na tym forum nie brakuje :)

Mafios - 16 Wrz 2009, 22:55

tak wlasnie fordziu mysle ze pakiet ze 110 CVH ogarnal by to
PumaRST - 17 Wrz 2009, 14:39

nie bedzie to działać i spłynie silnik.

potrzeba elektronike z FRST, wiem bo sie bujałem kilka lat temu z takim problemem.

Qniu - 17 Wrz 2009, 18:56

Musi być koniecznie z FRST, czy wystarczy od Xr2 + świnka do tego?
PumaRST - 17 Wrz 2009, 19:16

troche pomoże świnia
masska13 - 20 Wrz 2009, 14:15

a moglibyści mi powiedzieć co to jest świnka?
Qniu - 20 Wrz 2009, 21:10

Świnka (inaczej piggy-back) to takie urządzonko, które pozwala modyfikować sygnały z niektórych czujników idących do ECU, co powoduje że komputer inaczej steruje pracą silnika. Dzięki temu można np. zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu, skład mieszanki i takie tam pierdoły :P

Jeśli coś pomieszałem to mnie poprawcie :P

masska13 - 23 Wrz 2009, 15:26

teraz mi powiedzcie Prosze jeszcze gdzie ja takie cudo moge dostać?
a1topgear - 23 Wrz 2009, 20:15

no ecu master, smt6, cos w ten desen. A komp jak powyzej, nie bedzie banglac. Z frst bez doladowania da rade, ale nie na odwrot. Pytanie moje jest takie- jak bedzie sterowana mapa paliwa jesli chodzi o poziom doladowania? FRST masz mapsensor, a tu?:>
ps. skad masz ta turbine?

Marcinowaty - 24 Wrz 2009, 00:00

Qniu napisał/a:
w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle


polityka opla co do Vectry byla taka że dawali wiązkę od najlepszej wersji, ale nie koniecznie był samochód wyposażony w bajery. Plusem jest to że zawsze można było dokupić z rozbitka bajery i bez trudu zamontować do naszej ubogiej vectry, minusem jest ta pieprzona plątanina kabli!

Kacper - 24 Wrz 2009, 13:53

Marcinowaty napisał/a:
Qniu napisał/a:
w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle


polityka opla co do Vectry byla taka że dawali wiązkę od najlepszej wersji, ale nie koniecznie był samochód wyposażony w bajery. Plusem jest to że zawsze można było dokupić z rozbitka bajery i bez trudu zamontować do naszej ubogiej vectry, minusem jest ta pieprzona plątanina kabli!


a co to ma wspólnego wiązka do podnośnikow el szyb czy el lusterek z komputerem i turbo pod maską? :kaput:

masska13 - 24 Wrz 2009, 15:16

Turbinka jest oryginalna z RSTurbo(sprowadzona z Angli) razem z kolektorem i Map Sensor z RST również się znalazł w tej fieście.

wczoraj została zamontowana, zmieniony został również kompletny wydech i dorobiona rura do kolektora ssącego ,

W chwili obecnej mam mały problem jak zamontować olej do niej ponieważ ciężko jest dostać sandwich'a pod filtr oleju.


już było po pierwszym odpaleniu silnika, zostawał wkręcany na dość wysokie obroty i ilość dostarczanego paliwa była ok jak i również moc tego silnika, bardzo szybko się wkręcał na obroty przy 0.4 bara według turbo timera.

Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem.

a1topgear - 24 Wrz 2009, 15:19

yy, a adaptor pod dodatkowe czujniki do wskaznikow, kosztujacy jakies 140zl ?? A dwa-> jak rozwiazesz kwestie splywu oleju? Trzy jakie IC?
masska13 - 24 Wrz 2009, 15:24

IC został zapozyczony z fiesty RST i będzie usadowiony nad prawym nadkolem, gdzie w masce będzie wlot, niestety innego wyjścia nie ma. jeżeli chodzi o olej to musze jeszcze pomyśleć nad tym, ale sądze że napewno da się coś wymyślić logicznego.
Daras84 - 24 Wrz 2009, 17:33

wkrecales ta turbine bez podlaczonego oleju ??
PumaRST - 24 Wrz 2009, 17:41

Daras84 napisał/a:
wkrecales ta turbine bez podlaczonego oleju ??


też tak to zrozumiałem :hahaha: :hahaha:


masska13 napisał/a:
Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem.


przy odrobinie szczęścia bez obciążenia ( na wolnych obrotach) wszystko bedzie wyglądac ok, do tego jak dodamy zbieg okoliczności i okaże sie że kupiłeś mapsensor od wersji FRST która jest zbliżona do xr2i 110KM to on też bedzie działał ok i brakuje ci czujnika w kolektor ssący i właściwego kompa od RST, ale jak wyjedziesz tak jak teraz na drogę na drogę to sie zacznie impreza dopiero. Tylko szkoda że tego nie zobacze :| latajace korbowody i płynące tłoki :hahaha:

BTW: jak turbina chodziła bez oleju to mozesz odrazu ją wyjąć i wysałać do regeneracji

Qniu - 24 Wrz 2009, 19:41

masska13 napisał/a:
W chwili obecnej mam mały problem jak zamontować olej do niej ponieważ ciężko jest dostać sandwich'a pod filtr oleju.


już było po pierwszym odpaleniu silnika, zostawał wkręcany na dość wysokie obroty i ilość dostarczanego paliwa była ok jak i również moc tego silnika, bardzo szybko się wkręcał na obroty przy 0.4 bara według turbo timera.

Czekaj, czy ja dobrze zrozumiałem? Wkręcałeś na wysokie obroty turbinę bez oleju? :kaput: Poza tym skąd wiesz że ilość paliwa i moc była ok? Sprawdzałeś na hamowni? Patrzyłeś jakie masz AFR?

masska13 napisał/a:
Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem.

A skąd wiesz że jest wszystko ok? Tak jak napisałem wyżej, jeśli auto nie było sprawdzone to nie wiesz nic poza tym że silnik się uruchamia i wchodzi na obroty... A co do elektroniki to PumaRST pisał że sam miał kiedyś taki problem i skoro uznał że musi być inna mapa to coś w tym jest :fox:

masska13 - 24 Wrz 2009, 20:22

spokojnie olej był w przewodach odpaliłem ją na jakieś 15 sekund. więc napewno z turbiną jest wszystko ok. odnośnie tego czy będzie wszystko ok na drodze tego to nie wiem, ale jak zamontuje przewody z olejem to się przekonam


a1topgear - 24 Wrz 2009, 21:09

Na ta chwile czuje ze cos tu pierd....
PumaRST - 25 Wrz 2009, 08:30

a1topgear napisał/a:
Na ta chwile czuje ze cos tu pierd....


ja też tylko że nie wiadomo co :hahaha: :hahaha:

masska13 - 25 Wrz 2009, 13:54

ale spokojnie jeszcze trzeba wziąść pod uwage to, że nie będzie pompować max'a tylko jakieś 0,3-0,4 bara
Daras84 - 25 Wrz 2009, 14:18

no t odziałaj i zobaczymy jak to bdize "latac" :D
PumaRST - 25 Wrz 2009, 14:25

no dobra, chce mi sie ci odpisać bop mam zły humor to ci popsuje dzień.

różnica w silnikach: xr2i 9,5:1 kompresja a RST 8,0:1, seria dmucha 0,6 bara czyli wychodzi nam +/- 8,6:1 ty chcesz dmuchnąć w 9,5:1 0,4 bara co daje nam 9,9:1. masz zapłon i podanie paliwa jak w silnik N/A hmmmm dla mnie to musi pirdolnąć, tylko nie wiadomo jednej rzeczy..........................kiedy. gdybyś odprężył swój silnik chociaż do 9,0:1 to takie doładowanie było by do przyjęcia ale na serii, troche powątpiewam co na to powiedzą panewki. Oczywiścieże bedzie to żyło jakiś czas, ale nie rokuje długiego. Kiedyś dmuchałem w serie RST 8,0:1 1 bara z większej turbiny i przeżyło to spokojnie ale nadal było 9,0:1 kopresja przy pełnym doładowaniu co jest inną wartością niż seria xr2i. a do tego tak jak mówie masz luki w elektronice i nie nastąpi u ciebie zmiana dawki paliwa oraz zapłonu kiedy pokaże sie doładowanie, to naprawde nie rokuje za dobrze.

Z drugiej strony fajnie że ktoś coś próbuje dłubać (mówie tu o nowych) bo może na starszym pokoleniu nie skończy sie Historia modzfikacji w FKP.

Ja ci życze powodzenia i dużo wytrwałości połączonej z samozaparciem, a wiem o czym mówie bo kilka lat temu składałem PUZZZLEE tak jak ty to teraz robisz i wiem co ciebie czeka bo przeszedłem dokładnie tasamą drogę co ty.

Pozdro

Tommur - 17 Mar 2010, 23:39

Coś w temacie u kolegi się ruszyło? Czy wybuchło i cisza jakiem makiem zasiał :cojest:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group