|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika ogólna - modyfikacja hamulców w mk2 czy ktoś to robił 
						
												 eryk - 27 Sie 2009,  20:28 Temat postu: modyfikacja hamulców w mk2 czy ktoś to robił czy są dostępne jakieś tarcze wentylowane do mk2 Może pasuję od jakiegoś innego modelu?
												 Laskosz - 27 Sie 2009,  20:44
  mk2 xr2
												 mechcom - 27 Sie 2009,  20:45
  tak jak kolegaLaskosz, pisze z xr-ki    
 
wyprzedziłes mnie    
												 eryk - 27 Sie 2009,  20:48
  same tarcze się wymienia czy zaciski też trzeba
												 Laskosz - 27 Sie 2009,  20:51
  tarcze zaciski jarzma i klocki
												 eryk - 27 Sie 2009,  20:54
  Dzięki .teraz już nie będę palił klocków   
												 Laskosz - 27 Sie 2009,  20:55
  spalisz i tak jeśli ostrej pojeździsz    ja po 20 startach w tegorocznym zlocie FKP tarcze hamulcowe miałem fioletowe i zapach klocków też czułem   
												 diodalodz - 27 Sie 2009,  21:02
 
  	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  | zapach klocków też czułem | 	  
 
a adrenaline ?
												 DziDzia - 27 Sie 2009,  21:05
  Adrenalinę poczuł, jak już klocków nie czuł i nie miał czym hamować    
 
 
 
 
pozdro   
												 mechcom - 27 Sie 2009,  21:09
 
  	  | DziDzia napisał/a: | 	 		  Adrenalinę poczuł, jak już klocków nie czuł i nie miał czym hamować    | 	   heheh      to zawsze przeciez reczny zostaje    (zapewne by wtedy była adrenalina fajna jak by jedno koło szybciej złapało np tak przy 120km/h   )
												 Laskosz - 27 Sie 2009,  21:11
 
  	  | mechcom napisał/a: | 	 		  (zapewne by wtedy była adrenalina fajna jak by jedno koło szybciej złapało np tak przy 120km/h    ) | 	  
 
aż tak dobrego ręcznego nie miałem wtedy     
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | a adrenaline ? | 	  
 
adrenalinę to ja czułem ostatni raz jak czekałem na okres pewnej panny    
												 eryk - 27 Sie 2009,  21:14
  na szczęście klocek mi wyleciał w powrocie do domu nie na torze    Jak resztę klocków wyciągnąłem to były całe tylko wszystkie zwęglone i popękane
												 vegetagt - 27 Sie 2009,  21:21
  mhm, a jak z pompą hamulcową? Wydaje mi sie, ze kiedys ktos pisal, ze trzeba tez wymenic na wydajniejszą, ale to chyba prawdopodobnie było przy zmianie hamulców przy 1.1
												 eryk - 27 Sie 2009,  21:29
  bardziej wydajna będzie pewnie lepsza zwłaszcza przy szerszych kapciach.Tylko czy spasuje
												 vegetagt - 27 Sie 2009,  22:11
  pompa z xrki powinna pasowac. Inna sprawa, ze w 1.4 i 1.6 mogła być ta sama. 
 
 
Czekam, aż się przyzna ten, kto wtedy o tej pompie pisał   
												 eryk - 27 Sie 2009,  22:17
  U mnie pompa może byc z 1,1 bo kiedyś spotkałem Marka Kusiaka i mówił że tego quantuma składał na silniku 1,1 a jest 1,4.Pewnie ktoś później założył silnik 1,4
												 JoeMix - 28 Sie 2009,  08:16
 
  	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | mhm, a jak z pompą hamulcową? Wydaje mi sie, ze kiedys ktos pisal, ze trzeba tez wymenic na wydajniejszą, ale to chyba prawdopodobnie było przy zmianie hamulców przy 1.1 | 	  Nie trzeba, ja zostawiłem ori pompę i działa dobrze,
												 vegetagt - 28 Sie 2009,  11:16
  o, znalazlem orginalna wypowiedz   
 
 
 	  | Wojtass napisał/a: | 	 		  Tarcz wentylowanych nie włożysz tak hop siup, musisz mieć też szersze zaciski, a te wymagają wydajniejszej pompy hamulcowej. 
 
 
Ale warto napewno    | 	  
 
 
zrodlo: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24210
												 JoeMix - 28 Sie 2009,  11:54
  Operacja jest plug'n'play Odkręcasz 2 śruby ze zwrotnicy, zdejmujesz cały zacisk, odkręcasz go od układu hamulcowego, odkręcasz tarcze z piasty,,, zakładasz nowa tarcze, przykręcasz nowy zacisk (jest większy, ma większe klocki), podłączasz pod układ, odpowietrzasz. I gwarantuje że auto będzie hamować i to dobrze. Wydajniejsza pompa może mniejszy skok pedału.
												 bidżej - 28 Sie 2009,  13:21
  ja zmieniałem heble na wentylowane w 1.1 (co prawda mk3), ale hamuje jak szatan na standardowej pompie - więc ta w mk2 też powinna dać radę   
												 Rkalitka - 28 Sie 2009,  14:55
  jestem w temacie na bieżąco bo zakładałem nie dawno w mojej jedyneczce z przodu tarcze od mondeo wentylowane 260mm a z tyłu bębny od escorta.
 
 
Hamuje auto dużo lepiej ale pedał hamulca trzeba wciskać prawie do połowy a pompę i serwo mam od fiesty mk2!!    
 
 
nie wiem czy to wina rzeczywiście za mało wydajnej pompy ale podejrzewam, że tak!!
												 diodalodz - 28 Sie 2009,  16:07
 
  	  | Rkalitka napisał/a: | 	 		  | mało wydajnej pompy ale podejrzewam, że tak | 	   albo namieszanego tyłu . Problem jest to wszystko wyosiować .
												 vegetagt - 28 Sie 2009,  20:02
 
  	  | Rkalitka napisał/a: | 	 		  | Hamuje auto dużo lepiej ale pedał hamulca trzeba wciskać prawie do połowy a pompę i serwo mam od fiesty mk2!!  | 	  
 
 
wole do połowy wciskać niż jak w grande punto musnąć pedał i lecieć na przednią szybe    
												 eryk - 28 Sie 2009,  23:41
  Dzięki wszystkim. Teraz już jestem w temacie   
												 AdamB - 29 Sie 2009,  09:30
  To jeszcze tylko dorzucę od siebie, że u mnie jest pompa od 1,1 i nie odczuwam kłopotów. Moim zdaniem wymiana pompy nie jest konieczna, choć jeśli ktoś ma coś takiego pod ręką to czemu by nie zmienić.
												 Rkalitka - 29 Sie 2009,  10:35
  wymiana pompy to prawie zawsze kolejna przeróbka....inna pompa, inne serwo, inne mocowania do ściany grodziowej, inna długość tego śmiesznego pręta z serwa do pedału hamulca......ale patrząc np na angoli to z sukcesami robią takie przeszczepy, więc dlaczego nie my....   
												 van - 29 Sie 2009,  19:29
  zawsze mnie to zastanawiało czy różnią się coś hamulce z mk2 xr2, fiesty mk3, sierry, mondka mk1 i tym podobnych
 
mówimy tu o hamulcach 240mm 
 
Tarcze są takie same ale jak z jarzmami, zaciskami itd ?
												 Rkalitka - 30 Sie 2009,  10:08
  mondeo ma 260 tarcze a sierra chyba ma koło na 5 śrub?? czy na 4??
 
 
Ja zakładając od mondka tarcze musiałem tylko dać dystanse 12 mm i to było wszystko ale mc persony mam z oriona 85-90
												 van - 31 Sie 2009,  01:09
  Sierra ma zawsze na 4 śruby, scorpio mk1i mk2 potocznie zwany przejsiówką lub krokodylem miało 5 śrub
 
mondeo bez abs chyba też miało 240mm tak jak Sierra bo z ABS było 260mm
												 JoeMix - 31 Sie 2009,  08:10
  Mam u siebie przednie zaciski z mk2 xr2 (osobiście zdejmowałem) przy zakupie klocków i tarcz się okazało ze w/g katalogu to samo ma mk3 diesel  :yyy:
												 Rkalitka - 31 Sie 2009,  09:25
  ja miałem tarcze od oriona diesla i były wentylowane 240mm rocznik 85-90
 
 
teraz są z mondeo 1.8td intercooler i są wentylowane 260mm rocznik 94 i to są hamulce bez abs-u
												 
					 | 
				 
			 
		 |