|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] big problem-siwucha, dziwny dzwięk, bierze za dużo ole
Dzejkob - 10 Sie 2009, 15:17 Temat postu: [MK3] big problem-siwucha, dziwny dzwięk, bierze za dużo ole Proszę o pomoc. Mam fiestę mk3 z silniczkiem 1.3 ben+gaz z 96. Wracałem ostatnio do domu i zaliczyłem korek po drodze(nie wiem czy to ma związek)no i pewnym momencie zauważyłem dziwny odgłos tak jakby coś gdzieś pod maska tarło nie wiem coś w silniku albo w jego okolicach to zjechałem na chwile z drogi zaglądam płyn chłodniczy mi się zagotował i temperatura tez mi podskoczyła bardzo na jakieś 3/4 albo i lepiej wysokości na tej wskazówce, jest tez jakiś problem z olejem bo go zaczął tez ostano pobierać za dużo, no i tez siwy dym leci z niego tez chyba od wczoraj. Mam nadzieje, że moja Fiestunia będzie jeszcze żyła.
Qniu - 11 Sie 2009, 14:34
Skoro Ci się płyn zagotował to przegrzałeś silnik i poszły Ci pierścienie na tłokach, stąd bierze olej i kopci. Sprawdź kompresję.
borgolot - 11 Sie 2009, 22:31
uszczelka pod głowicą.
wyjdzie przy sprawdzaniu kompresji.
Dzejkob - 11 Sie 2009, 22:42
a jak sprawdzic ta kompresje?? silnik nie byl katowany nie wiem jak go moglem przegrzac
borgolot - 11 Sie 2009, 22:56
Jedź do jakiegoś warsztatu, i tam wkręcą ci manometr zamiast świecy i będą kręcić silnikiem.
Lepiej po mojemu wkręcać kompresor w odpowiednie cylindry, taki z manometrem i sprawdzać spadek ciśnienia. W ten sposób łatwo będzie zobaczyć czy wychlapuje olej, czy bulka w zbiorniczku wyrównawczym, czy wieje przez odpowietrzenie skrzyni korbowej ( albo wywala bagnet) i wogóle gdzie są przeciągi. Koszt sprawdzania niski
kamil wolski - 12 Sie 2009, 11:03
Dzejkob napisał/a: | a jak sprawdzic ta kompresje?? silnik nie byl katowany nie wiem jak go moglem przegrzac |
Wystarczy że w te upały w korku zapomniał ci się włączyć cooler.
Qniu - 13 Sie 2009, 00:45
borgolot napisał/a: | uszczelka pod głowicą. |
Hmmm jakby to była uszczelka to by jeszcze olej wyrzygał zdaje mi się...
borgolot - 13 Sie 2009, 10:17
Qniu napisał/a: | Hmmm jakby to była uszczelka to by jeszcze olej wyrzygał zdaje mi się... |
Uszczelka pod głowicą rozdziela między sobą także kanały olejowe, chłodzące te z popychaczami zaworów i oczywiście cylindry. Prawie nie przytrafia się, żeby przegwizdało uszczelkę w pole. Najczęściej przepały i uszkodzenia powstają między wyżej wymienionymi. Widziałeś kiedyś taką uszczelkę? Powierzchnie między wycięciami wewnątrz są mniejsze niż zewnętrzna "obwódka".
Może być tak jak mówisz, nie przeczę, ale może być i uszczelka.
Jak Dzejkob nie sprawdzi to się nie dowie, Jak napisze co wyszło to dowiemy się i my.
Szklanej kuli nikt z nas nie ma.
|
|