Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Wkręcanie się obrotów na luzie

sowa - 7 Sie 2009, 19:52
Temat postu: [MK3] Wkręcanie się obrotów na luzie
Help Pomocy....czy jakoś tak się tutaj tematy zaczynało :-)

Szklarnia chora, więc potrzeba konsylium lekarskiego.
Od jakiegoś czasu zaczęła dziwnie jeździć wg mojego małża, aż końcu się przejechałam... i zgłupiałam.
Auto ogólnie jeździ płynnie, nie szarpie, płynnie się wkręca na obroty. na wolnych nie falują.
Ale co jakis czas ma głupie zagrania:
Przy staniu na luzie od momentu wciśnięcia sprzęgła przy wypięciu biegu wkręca się do dokładnie 3,5 tys obr/min (miny kierowców na skrzyżowaniu na widok wyjacej kosiarki- bezcenne) i po ok 10sek schodzi płynnie do normalnych 900-1000. Żeby było ciekawiej dzieje się tak co jakiś czas, czyli w skrócie nie na kazdych światłach.
Można wyczuć kiedy będzie miała swoje głupie zagrywki, bo juz w momencie chwilowego wciśnięcia sprzęgła przy zmianie biegów w trakcie jazdy podjeżdżają jej obroty.

Wrażenie jest jakby ktos/cos blokowało linkę gazu, tyle ze nie za każdym razem. PRzy uwalonym krokowcu powinny chyba jej fisiować obroty non stop i na zasadzie falowania a nie podkrecania i trzymania?
Pytanko gdzie szukac, na co obstawiacie (Nic jeszcze nie sprawdzałam, bo dopiero jutro się do niej dobiore.)

Szkoda silnika, szkoda sprzęgła więc w skrócie HELP

kuba87 - 7 Sie 2009, 20:00

zlapała focha pewnie odłacz akumulator na 10 minut
Freeman - 7 Sie 2009, 21:00

To by wskazywało na CCP, ale taka regularność?
Lokmen - 7 Sie 2009, 21:32

czujnik prędkości VSS sie skończył
sowa - 7 Sie 2009, 21:49

moj blad -niepotrzebnie pisałam o zacinaniu linki gazu bo przy zacięciu by nie wkręcał tylko trzymal.
Więc chyba czujnik predkosci odpada...
Poki co wychodzi na cpp



w pon zobaczymy w Anjkowni co komp wymruga... <8> Dam znać zeby dla potomnych cos zostało jesli znajdziemy przyczyne oczywiscie <8>

Freeman - 7 Sie 2009, 21:59

sowa napisał/a:
moj blad -niepotrzebnie pisałam o zacinaniu linki gazu bo przy zacięciu by nie wkręcał tylko trzymal.
Więc chyba czujnik predkosci odpada...
w sumie to VSS jest bardzo możliwy, a on z linką gazu ma niewiele wspólnego.
sowa - 8 Sie 2009, 22:47

dzisiaj jednak sie dorwałam do szklarni.... korkowiec przeczyszczony w zasadzie byl w dobrym stanie, zaśniedziałe styki na wtyczkach od niego i cpp... w jednej nawet martwa mucha :-)

zresetowalam jednak kompa i wystroiłam po podpięciu aku....na jazdę próbną juz nie starczylo potencjalnych kierowcow pub2

zobaczymy jutro czy to cos dalo :9: poki co wolne stoją na 1900 ;-|

essien - 9 Sie 2009, 13:44

u mnie jest podobnie, czasami wolne po prostu wskoczą na 2k :/ CPP mam nowiutkie za 150pln, ma raptem 3 miesiące. Przy wymianie CPP, wyszorowany został krokowiec. Może mieć coś wspólnego z tymi obrotami czujnik temperatury, ten przy termostacie? w HCS'ach zielony

VSS to ten co w skrzyni siedzi?

JoeMix - 9 Sie 2009, 16:46

essien napisał/a:
Może mieć coś wspólnego z tymi obrotami czujnik temperatury, ten przy termostacie? w HCS'ach zielony
Nie może, możesz zdjąć z niego wtyczkę całkiem, i jedynie co to wskaźnik na desce przestanie Ci chodzić,,,
Freeman - 9 Sie 2009, 19:51

essien napisał/a:
VSS to ten co w skrzyni siedzi?
Tak
Fordon - 9 Sie 2009, 21:05

Jesli samoczynnie wchodzil na obroty to TPS nawalil nie tyle on co jego kabeli a jeszcze dokladniej to ich izolacja, zachowuje sie to dokladnie jak by bylo poprostu kruche a za razem sypie sie co za tym idzie zaczynaja sie przbicia miedzy kablami, VSS odlaczalem od auta i nic sie nie dzialo nawet podczas jazdy nic nie marudzilo auto... vechicle speed sensor jak sama nazwa wskazuje odpowiada za predkosc pojazdu w km/h a za razem za odczyt predkosci obrotowej zeby ECU moglo podac sygnal do krokowca... TPS czyli Throl position sensor odpowiada za odczyt polozenia przepustnicy w danym momencie, w razie uszkodzenia w skrajnym przypadku auto zaczyna odcinac paliwo na 4k rpm, poprpstu ma odciecie paliwa czasem wyzej a czasem nizej kwestia tego jaki ma "dzien"...
sowa - 9 Sie 2009, 21:57

TPS po naszemu to CPP z tego co zrozumialam??
Po czyszczeniu poki co nie podkrecilo ani razu obrotow..... wolne w trakcie jazdy stoją 1500-1800. Zobaczymy jak sie jutro w trakcie normalnej codziennej jazdy bedzie zachowywac.
Ale..... musze sprawdzic czy prawidlowo przykrecilam CPP bo mozliwe ze ten rygielek jest w zlym polozeniu..... nie zwrocilam na to przy skrecaniu uwagi, dopiero Anjko przez tel mi to uzmysłowił :ups: no coooo..... kazdy sie kiedys uczyl <8>

Fordon - 9 Sie 2009, 22:05

sowa, tak dobrze myslisz ze TPS to CPP po naszemu... :) a w/w przykreca sie na styk z wypustem na mono wtrysku zeby TPS mial prawidlowy odczyt, bo jesli zle sie go umiesci moze byc wlasnie taki objaw jak opisalas :)
sowa - 9 Sie 2009, 22:13

oki dzieki.... jutro znowu srubokret w ruch <8>
essien - 10 Sie 2009, 16:03

też wyczyszcze krokowca jeszcze raz ale wątpie, że to to to ;]
Piter - 10 Sie 2009, 23:22

Ale CPP włazi tylko w jednym położeniu. Właśnie tak aby aby ta dźwigienka oparła się, leżała na mono wtrysku.
W innym położeniu on wogóle nie będzie działał. I cholernie łatwo jest go uszkodzić w czasie izolowania wrrrr
Spróbuj go wogóle wypiąć, co się będzie działo.

Fordon - 11 Sie 2009, 21:33

wchodzi w innych polozeniach o ile ta blaszka ktora go dociska ma stale otwory to o tyle sam TPS ma "fasolki" ktorymi mozna go skubanca wlasnie doregulowac...
kuba87 - 11 Sie 2009, 22:47

jak sie odepnie CPP to przyodpaleniu obroty wchodza na 3500 rpm i sa obnizane przez krokowca skokowo co 500 obrotow az do normalnych 900 rpm
sowa - 14 Sie 2009, 08:40

Piter napisał/a:
Ale CPP włazi tylko w jednym położeniu. Właśnie tak aby aby ta dźwigienka oparła się, leżała na mono wtrysku.
W innym położeniu on wogóle nie będzie działał. I cholernie łatwo jest go uszkodzić w czasie izolowania wrrrr
Spróbuj go wogóle wypiąć, co się będzie działo.


i nie prawda... niezawodny Anjko znowu miał racje. :zalamka:
Da sie tak załozyc CPP by dzwigienka lezała bezwładnie. Tzn mi sie udało :-) Wczoraj rozkrecilam wszystko jeszcze raz... tzn nie odkrecalam juz calego krokowca tylko sam cpp i załozylam go poprawnie z dźwigienką zahaczoną o taki dzyndzelek wystający z obudowy przepustnicy. Nawet bez adaptacji po pierwszym odpaleniu wkręcił sie tylko do 1k obr/min.

szklarnia śmiga juz bez fisiowania <8> dzisiaj jeszcze regulacja zaworów ale to juz Anjko zrobi włąsnoręcznie nie przez telefon :-)

bidżej - 14 Sie 2009, 12:56

sowa napisał/a:
Da sie tak załozyc CPP by dzwigienka lezała bezwładnie
:zalamka:

zasada nr 1 przy rozbieraniu czegokolwiek: najpierw popatrz jak to działa i jak jest złożone :-P

Piter - 14 Sie 2009, 13:34

oj sowa, no o to mi właśnie chodziło, że jest jedno poprawne położenie + ten minimalny ruch dzięki owalnym otworom w CPP o których wspomniał Fordon,
A że kobieta zawsze znajdzie jeszcze inną opcję i tak właśnie zrobi to ehhhhh wiemy :-P

sowa - 14 Sie 2009, 13:40

Piter Przepióreczko najdroższa, żebym ci ja nie powyrywala niczego :-)
Jakbym dobrze skrecila to byscie pewnie nie wiedzieli ze w ogóle mozna inaczej.... faceci... ograniczeni gy

Ale ok koniec spamu. Następnym razem zanim cos rozbiorę, porobię sobie foty .. choc znajac zycie i tak zabraknie ta nich tej jednej malej srutututu, ktora pozniej bedzie problemem :-)

Jutro w Poznaniu kolega daje mi swoje TDi do podłubania więc sprawdzimy w praniu jak się to obroni <8> Foty sobie sam zrobi. Na pamiątke

JoeMix - 14 Sie 2009, 17:38

sowa napisał/a:
kolega daje mi swoje TDi do podłubania
wyjdzie z tego jakie hdi
Piter - 19 Sie 2009, 09:49

JoeMix napisał/a:
sowa napisał/a:
kolega daje mi swoje TDi do podłubania
wyjdzie z tego jakie hdi

Niestety wyszło sdi :9: :hahaha:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group