Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Silnik - cykanie, zapach spalin 1.4 TDCi

zegela - 23 Lip 2009, 19:10
Temat postu: [MK6] Silnik - cykanie, zapach spalin 1.4 TDCi
Witam, mam problem z moją fiesta 1.4tdci 2003 rok ,od jakiegos czasu,kiedy dałam mu troche w rure zaczęło coś cykać ,nie umiem okreslić czy jest to metal o metal czy jakis przedmuch ,w sumie nie straciła mocy,i daje do srodka mocny zapach spalin,tak że musze wyłączać nawiewy ale i tak czuć! co robic,może ktoś mi coś poradzi co to może być i ile kosztowałaby naprawa Błagam! poki co jeżdże nia,ale boje sie większej awarii ;-(
Parzych - 23 Lip 2009, 19:31

Mógł się poluzować kolektor wydechowy przy bloku silnika...
koks_z_oliwy - 23 Lip 2009, 19:37

znam te auto i uzytkowniczke auto miesiac i juz dobite :( tak to jest jak sie katuje auta
zegela - 23 Lip 2009, 19:45

koks_z_oliwy napisał/a:
znam te auto i uzytkowniczke auto miesiac i juz dobite :( tak to jest jak sie katuje auta
a ty sie bracki nie wtrącaj,poprostu duzo jeżdże
karool - 29 Lip 2009, 10:43

cześć

pozwolę sobie podłączyć się do tematu.

mam taki sam problem, z tego co poszperałem wydaje mi się ze w moim modelu 1.4tdci 06r. wysypała się uszczelka pod wtryskiem. przy włączonym silniku wydobywają się z tych okolic spaliny.

i teraz mam pytanie jaki rozmiar klucza tam jest żeby odkręcić wtrysk ?

czy może to coś innego, ma ktoś jakiś pomysł ?

objawy mam takie same jak kolega zegela. silny zapach spalin w kabinie przy włączonym nawiewie.

tomekfusion - 13 Wrz 2009, 22:21

No i jak chłopaki, udało się coś zdziałać?
U mnie jest ten sam problem :| Coś syczy, ale nie mam pojęcia co.
Myślałem, że to nieszczelny układ dolotowy. Sprawdziłem i niestety to nie to.
Napiszcie proszę czy sobie poradziliscie.

BoGu - 23 Paź 2009, 16:39

Jesli ktos jest zainteresowany to za wymiane uszczelek pod wtryskami i przy okazji zostala wymieniona uszczelka pod pokrywa zaworow i uszczelki kolektora ssacego zaplacilem dzisiaj 300zl (robocizna 250 wtryski i 50zl uszczelka) oczywiscie wszystkie czesci kupowalem osobiscie
podkladka pod wtrysk 4x6zl w serwisie forda w lodzi
uszczelka pod pokrywe zaworow 35zl (reinz) uszczelka i oringi kupione w sklepie z czesciami do francuza bo w zadnym fordoski nie posiadali od reki
oringi kolektora ssacego 4x 11zl
laczny koszt naprawy wyniosl 403zl

Brak zapachu spalin w kabinie BEZCENNE :luzik:

egdo - 31 Paź 2009, 18:43

niestety jestem w tej samej sytuacji, silnik ma przekulane 190 tyś. Jest posykiwanie, smród spalin w kabinie i do tego silnik jest ulany od wtrysków do miski olejowej :/ Wystarczy zmienić uszczelnienie pod wtryskami, ale przy okazji przy moim przebiegu będą sprawdzone jeszcze wtryski( 20 zł za sztukę) plus ewentualna regeneracja (130-150 zł za sztukę) i 150 robota. Mam nadzieję że zamknę się w 500 stówach.
Pawełos666 - 31 Paź 2009, 20:20

jak przelewy wyszly? daj znac
karool - 31 Paź 2009, 22:10

ja nadal z tym walczę, w serwisie forda w Warszawie zaśpiewali mi za naprawę 1100zł tak więc podziękowałem :yyy: (chcą wymienić pół silnika) w kolejnym 1300zł. ahh ta kochana stolica. :devil:



mam pytanie dotyczące tych oringów czy to jest numer 6L004 pokazany na schemacie, czy coś innego ?

BoGu - 1 Lis 2009, 03:15

karool napisał/a:
ja nadal z tym walczę, w serwisie forda w Warszawie zaśpiewali mi za naprawę 1100zł tak więc podziękowałem :yyy: (chcą wymienić pół silnika) w kolejnym 1300zł. ahh ta kochana stolica. :devil:

[url=http://img257.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

mam pytanie dotyczące tych oringów czy to jest numer 6L004 pokazany na schemacie, czy coś innego ?


Mi w serwisie forda w Łodzi kosztorys wykazal 1600zl za uszczelnienie wtryskiwaczy i zalecane prace podczas takowej naprawy + ewentualnie kolejne 500zl za waz paliwowy.
Poszukaj w W-wa kogos kto zajmuje sie wtryskami i odrazu powiedz ze chodzi Ci o uszczelnienie kompresji wtryskow lub inaczej wymiane podkladek pod wtryskami. Zalecam dokladne wytlumaczenie mechanika ja bylem u 3 wszyscy odsylali gdzie indziej jak uslyszeli ze silnik na pompowtryskiwaczach.


Co do oringow to wydaje mi sie ze to wlasnie sa te w serwisie 17zl szt. na zamowienie. Osobiscie kupowalem w sklepie :devil:

Pawełos666 - 1 Lis 2009, 09:00

ta czesc co pokazales zwie sie 1471 Y 2S6Q 6L004 AA
karool - 3 Lis 2009, 15:23

czesc

wiem ze to tak się dokładnie nazywa.
pytałem tylko czy to ta cześć co podał BoGu ?

jak bee miał dzień wolny zabieram się do tego samemu. z tego co poczytałem nie jest to strasznie skomplikowane.

co o tym sądzicie ?

seba1983 - 11 Lis 2009, 16:09

Pozwolę sobie odnowić temat choć założyłem już osobny, gdzie oprócz Aso w Gdańsku można wymienić te uszczelki objawy dokładnie takie same jak opisała Zegela.
Po otwrciu maski widac wydostajace sie spaliny gdzies pod obudową filtra powietrza.

karool widzę że sam się do tego zabierasz może byś napisał ewentualnie jaki narzedzia potrzebne i jak się do tego zabrać. Będe wdzięczny

[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 20:02 ]
Ludzie poratujcie mnie !!!!
Potwierdziło się że trzeba uszczelninia pod wtryskiwaczami ( typowa usterka tych silników) wymienić a ASO zażadali ok. 1200 zł !!!!!! masakra !!!!!! (a te oringi są po ok. 10 zł za sztuke )
Chcą przy okazji wymienić pół silnika tłumacząc się że tylko wtedy dadzą gwarancję na robotę, są tam ponoć "jednorazowe przewody paliwowe" które trzeba wymienic przy okazji i masa innych uszczelnień.
Z tego co czytałem tutaj to można wymienić tylko same uszczelnienia, jakby ktoś dał namiar gdzie w 3-city to zrobić super by było.

karool - 12 Lis 2009, 22:34

Cześć.

Ok. jak tylko przebrnę przez to opisze co i jak robiłem.
mogę dodatkowo wrzucić z Ford ETIS instrukcje demontażu i montażu poszczególnych elementów, jedyna wada to ze jest w języku angielskim choć załączone są także obrazki.

co do ceny serwisów to jest to trochę niedorzeczne takie kwoty za takie głupoty.
dla mnie także zaproponowano wymianę przewodów itd. nikt nie da mi gwarancji jak zmienia tylko w jednym.
swoją drogą zastanawiałem się nad tym dlaczego Ford nie robi tego jako akcja serwisowa skoro jest to nagminna bolączka TDCI.

ps.
co do potrzebnych narzędzi to jedynym "dziwnym" przyrządem jest klucz dynamometryczny do dokręcenia wtrysków.

unknown20 - 27 Lis 2009, 21:00

BoGu z jakiego warsztatu w łodzi korzystales?

pozdrawiam

portier - 27 Lis 2009, 23:10

seba1983, podobno zaklad ktory zajmuje sie wtryskami jest w Gdyni w dzielnicy Dzialki lesne, ale nie znam dokladnego adresu. Postaram sie jutro zdobyc. chyba ze juz sobie poradziles;]

edit//
ok jak cos to znalazlem, nie moglem sobie przypomniec ulicy:D:
http://www.zumi.pl/103881...ynia,firma.html
http://katalog.pf.pl/Gdyn...P0R10A-m18.html --- tutaj jest jeszcze nr tel do nich, mozna przekrecic i sie zapytac, nie trzeba jechac;]
ale podobno bardzo dobry i stosunkowo niedrogi zaklad;]

BoGu - 4 Gru 2009, 02:44

unknown20, kurcze wypadlo mi z glowy albo przyjacielska albo kowalszczyzna
zegela - 23 Sty 2010, 23:37
Temat postu: karool potrzebne instrukcje
karool napisał/a:
Cześć.

Ok. jak tylko przebrnę przez to opisze co i jak robiłem.
mogę dodatkowo wrzucić z Ford ETIS instrukcje demontażu i montażu poszczególnych elementów, jedyna wada to ze jest w języku angielskim choć załączone są także obrazki.

co do ceny serwisów to jest to trochę niedorzeczne takie kwoty za takie głupoty.
dla mnie także zaproponowano wymianę przewodów itd. nikt nie da mi gwarancji jak zmienia tylko w jednym.
swoją drogą zastanawiałem się nad tym dlaczego Ford nie robi tego jako akcja serwisowa skoro jest to nagminna bolączka TDCI.

ps.
co do potrzebnych narzędzi to jedynym "dziwnym" przyrządem jest klucz dynamometryczny do dokręcenia wtrysków.



Jakbys mógł wrzuć te instrukcje,będe bardzo wdzięczna :P
pozdrawiam :P

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 21:10 ]
wymieniłam uszczelke pod wtryskiem, przewód paliwowy kupiony niepotrzebnie ,aczkolwiek musialam wymienic jeden z przewodow przelewowych powrotnych,bo urwała sie koncówka przy ściąganiu,poza tym pięknie chodzi silnik nic nie cyka, zapach spalin w kabinie? brak!!!!!:PPP

mam za to nowy problem,podczas mrozow nie moglam odpalic auta,wymienilam swiece zarowe na nowe i dalej mam ten sam problem,po podpompowaniu paliwa pompka reczna odpala za pierwszym razem,czyli zapowietrza mi sie uklad paliwowy,jaka jest przyczyna?

tomasz1982 - 28 Lut 2010, 21:08

u mnie tak jakby cos też delikatnie cykało, ale może to dlatego, że jestem przewrażliwiony, spalin nie czuć, tylko co najwyżej zapach z nawiewów po zimie taki dziwny, pewnie troche wilgoci nagromadzilo sie. W związku z tym mam pytanie:

Czy taki zbieg wymiany tych elemntów jest priorytetem??
Zaplanowałem wymiane rozrządu przy 150tyś i nie wiem co najpierw zrobić. Czy rozrząd czy te uszczelki jeśli zaczyna cos cykać?? Rozrząd teoretycznie można przełożyć bo wymienia się co 240.
W ASO zaśpiewano za rozrząd:
> 1. zestaw rozrządu 459,94 pln brutto
> 2. wymiana rozrządu 239,12 pln brutto
Dobra cena??

Varran - 6 Maj 2010, 21:26

Odświeżam wątek bo mam ten sam problem co tomasz1982 w poprzednim poście i chętnie przeczytałbym odpowiedź.
lukassssek2 - 20 Maj 2010, 21:50

ja w swojej fiescie 1,4 w zime mialem problemy z odpalaniem, oczywiscie jak poprawiala sie temperatura ( tak +1 Celcjusza ) to sie polepszalo. Na poczatku cos "cykalo", pozniej bylo czuc spaliny w kabinie.

Najpierw zrobilem diagnostyke na komputerze ( 50 zl ) wyszlo ze nie trzyma cisnienia w komorach spalania. Przyczyna? Moze byc wiele, pompa, wtryskiwacze.

Te cykanie to wlasnie przedmuch na nieszczelych wtryskiwaczach.

W jednym zakladzie koles mi powiedzial, ze trzeba by sprawdzic wszystkie wtryskiwacze na maszynce i w razie KISZKI koszt wszystkiego to okolo 1500 zl ( z czesciami z odzysku lub po regeneracji ) Kalkulacja jest prosta:

- wyjecie wtryskiwaczy ( robocizna ) - 300-400 zł
- test kazdego wtryskiwacza 20 zł = 80 zł
- regeneracja każdego wtryskiwacza 100 zł = 400 zł

W moim przypadku okazalo sie ze da sie uratowac tylko dwa, a mialem wtryskiwacze boshowskie ( chyba najdrozsze ) . Nie chcialem ryzykowac i kupilem komplet 4 wtryskiwaczy na allegro z autka powypadkowego za 1000 zł aby pracowaly rowno, a te co uratowali to pewnie i tak by padly za jakis czas.

Oczywiscie te nowe tez trzebabylo przetestowac, wiec:

1000 zł + 400 zł + 200 zł ( regenracja ) + 80 zł + 80 zł =1760 zł.

Więc jak komus pojda tylko oringi lub uszczelki to ma szczescie. A w tych silnikach wtryskiwacze lubia sie psuc przy ciezkiej nodze.

A jak cos nie dziala zrobice sobie diagnostyke komputerowa, malo kosztuje a wiele sie mozna dowiedziec.

posqb - 29 Maj 2012, 20:57

Witam, u mnie po wymianie uszczelek cykanie przeszlo w tykanie, jakby cos strzelalo lub uderzalo cos metalowego? spalin nie mam, moc auta ta sama, ale przy przyspieszaniu lub puszczaniu gazu- tyka!.. :(
i co to moze byc? help


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group