| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Tuning mechaniczny - [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)
 
 mikesc - 10 Lip 2009,  07:54
 Temat postu: [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)
 Silniki jak w temacie. Obecny silnik 1.4 (80PS) się rozpadł (pękł pasek rozrządu) więc zmuszony jestem do wymiany całego silnika. Pojawiło się pytanie, czy da sie w prosty sposób zamontować silnik 1.6 (100PS), zawsze to troche więcej rozrywki przy podobnym zużyciu paliwa. Czym różni sie osprzęt tych silników i czy swap jest 1 do 1, czy trzeba z czymś kombinować ?
 MARIUSZ.B - 10 Lip 2009,  07:59
 
 Musisz kupić silnik z osprzętem, 1.6 ma prawdopodobnie większą średnicę kolektorów. Wydech też będzie do wymiany. Ogólnie wszystko powinno pasować łącznie z elektroniką.
 Marcin - 10 Lip 2009,  08:45
 
 Oprócz kolektorów i ewentualnie średnicy wydechu to reszta powinna być taka sama, do tego 1,6 ma większe sprzęgło i trochę dłuższą skrzynie. Można jeszcze popatrzeć na nr części np. w katalogu IC i porównać czy jest to samo.
 Jeśli kompy i wiązka są takie same to możesz próbować uruchamiać 1,6 na kompie z 1,4, bo w przeciwnym wypadku czeka Ciebie zabawa z immo.
 pP - 10 Lip 2009,  10:01
 
 jak coś ja mam seryjny wydeszek z stka do sprzedania
   pawel182 - 11 Lip 2009,  17:22
 
 A ja mam pytanie: przy jakim przebiegu pękł pasek?
 mikesc - 14 Lip 2009,  07:30
 
 Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało.
 Marcin - 14 Lip 2009,  08:23
 
 
  	  | mikesc napisał/a: |  	  | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. | 
 zrobię małe OT... pozdrawiam wszystkich z zetekami-s pod maską, którzy uparcie czekają do owych 150k przebiegu...
 Tommur - 14 Lip 2009,  08:27
 
 A to pasków nie wymienia się co 60tys?. Tym bardziej służbowe (czytaj terenowe - sportowe
  ) odyniec - 14 Lip 2009,  23:11
 
 od kiedy w benzynie rozrząd co 60t km się robi?
 pawel182 - 15 Lip 2009,  18:51
 
 
  	  | mikesc napisał/a: |  	  | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało. | 
 
 Kwestia czy to oryginalny przebieg.....? Był sprowadzany? bo silnik 1.4 benzyna chyba nie był oferowany na polskim rynku....chyba że w pierwszym okresie pojawienia sie Fiesty na rynku.....?
 Skfarek - 16 Lip 2009,  10:33
 
 Na polskim rynku 1.4 w MK6 nie było oferowane, 1.4 16v występował u nas jedynie we Fusionie.
 mikesc - 21 Lip 2009,  10:52
 
 Póki co do auta trafił orginalny silnik, czyli 1.4. Pogrzebałem jednak troche w katalogu i wychodzi, że osprzęt silnika jest taki sam, kolektory i wydech, wiec z przekladka mechaniczna nie powinna przysporzyć większych problemów. Pozostaje jedynie kwestia komputera i immo.
 PS. Auto ma orginalny przebieg i faktycznie zostało sprowadzone. Wiec zdarza się, że paski pękaja przed 150 tys. km.
 Parzych - 21 Lip 2009,  13:26
 
 
  	  | mikesc napisał/a: |  	  | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. | 
 ASO podaje że przy 120tyś. km należy wymienić pasek... Swoją drogą, ciekawe co to za katalog podaje te 150tyś.... 	  | Tommur napisał/a: |  	  | A to pasków nie wymienia się co 60tys?. | 
   MARIUSZ.B - 21 Lip 2009,  19:38
 
 mikesc,  pochwal się jakie straty były w silniku, ile zaworów poleciało ?
 Laskosz - 21 Lip 2009,  21:06
 
 obstawiam 14-15 :>
   MARIUSZ.B - 21 Lip 2009,  21:09
 
 Koszt jednego około 30zł
     
 |  |