Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Gdzie włączyć tylną wycieraczkę ? - pytanie laika

ivanek - 8 Lip 2009, 19:23
Temat postu: [MK3] Gdzie włączyć tylną wycieraczkę ? - pytanie laika
Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum i chciałbym się ze wszystkimi na początek przywitać :) :hihihi: :V:
Mam bardzo dziwny problem.. Otóż całkiem niedawno kupiłem Fiestę z 91 roku. Śmiga ładnie, wszystko co na początek trzeba było wymieniłem ale.. Dzisiaj jadąc, zaczęło padać. Chciałem włączyć tylną wycieraczkę i... Okazało się że nie wiem jak :( Wycieraczka na 100% jest, jest też dysza spryskiwacza na tylnej szybie, ale nie ma żadnego przycisku, korbki, wajchy żeby je włączyć :głowąwmur: Oglądałem zdjęcia przełączników zespolonych i widziałem że tylna wycieraczka jest po przekręceniu końcówki w dół. U mnie nie ma obrazka, a i końcówki obrócić się nie da ;-( Ktoś wymienił mi przełącznik zespolony na uboższą wersję ?! Czy może jestem debilem ? :P
Dodam tylko że w aucie poprzedni właściciel robił jakieś wynalazki, typu: diody na lusterku wstecznym od strony przedniej szyby klejone na silikon (po co ? na co ? nie wiem!), dziwna instalacja alarmowa która nie działa bo zostały tylko jej resztki, kable które kończą się np. w bagażniku i za cholerę nie wiem do czego są :( , brak kabla antenowego w tunelu za radiem (chociaż antena jest).

olo_2026 - 8 Lip 2009, 19:53

proponuje przełącznik pociągnąć do siebie a jesli to nieda rezultatyu to spróbuj poczyśćic styki które są w klapiei u dołu i na belce tylniej takie złote blaszki tak mi się wydaje
Spryskiwacz tylniej szyby tak samo się włacza tylko że dwa razy do siebie

ivanek - 8 Lip 2009, 19:55

No właśnie o to chodzi że przełącznik (wajcha) działa tylko do góry i reguluje tylko 2 prędkości wycieraczek. Nie da się jej w inną stronę "wygiąć" :(
olo_2026 - 8 Lip 2009, 19:58

a w dół sie da bo tak są chyba czsówki
olo_2026 - 8 Lip 2009, 20:00

chyba musisz pociągnąc z większą siła moze ie coś blokuje
ivanek - 8 Lip 2009, 20:03

No właśnie o to chodzi że się nie da :hahaha: Myślałem że może jest gdzieś ukryty przełącznik...
olo_2026 - 8 Lip 2009, 20:07

wiec nic nie pomoge chuć bym chciał :sad:
Miły - 8 Lip 2009, 20:07

być może poprzedni właściciel wymieniał przełącznik zespolony i założył nie taki jak powinien - we fiestach mk3 były bodajrze 4 różne rodzaje przełaczników...
ivanek - 8 Lip 2009, 20:22








Pierwsze zdjęcie to mój przełącznik zespolony, tak sobie teraz pomyślałem - a może on zmienił klapę ? Gdzie szukać przewodów od wycieraczki ? I wężyka od dyszy ? Bo na szybkiego zszedłem w kapciach ale zaczyna kropić i nie zobaczyłem nic :( Drugie zdjęcie to jakieś cudo.. Jak ktoś wie co to jest to stawiam browara (litrowego ;) ). Można tym kręcić w dwie strony - do czego służy - nie mam zielonego pojęcia...
Trzecie zdjęcie to te diody o których wspominałem wcześniej... a najlepsze jest to że zobaczyłem je prawie miesiąc po kupnie auta :P

nexia145 - 8 Lip 2009, 20:44

Wężyk powinien iśc przednim słupkiem,nad podsufitka chyba i tym połaczeniem w klapie wraz z instalacja u góry do dyszy dochodzić.pisałes,ze jakies kable wisza w bagazniku.Może to od wycieraczki akurat. To ustrojstwo to wygląda jak potencjometr ze starego radia,może gość miał jakis wzmacniacz cy cuś :yyy: A te diody to juz przegięcie,wez to zdejmij bo wyglądaja jak :tyłek: zza krzoka :hahaha: Ten zespolony tez jakiś inny żeczywiście,powinien mieć jeszcze jedną strzałeczkę w dół obok tych dwóch do góry.Pozdrawiam
ivanek - 8 Lip 2009, 21:14

Diodki narazie zostawię bo chcę się dowiedzieć gdzie dokładnie idą kabelki. W bagażniku nie wiszą kable tylko leżą na dole "pod" zamkiem. Może w piątek wszystko posprawdzam bo dziś już nie mam czasu ani ochoty :(
nexia145 - 8 Lip 2009, 21:27

No i byc może była tam jakaś tuba z głośnikami i z tad te kable lub coś w tym rodzaju :gitarzysta: i po to to pokrętło :gitara: Pozdro
PATRIX - 8 Lip 2009, 22:06

Po przełączeniu do góry powinieneś mieć dwie prędkości... w dół czasówki a po przyciągnięciu do siebie tylną wycieraczkę <8>
Możliwe ze przełącznik jest wymieniony na inny jak już wspominano przez Miłego bo ja mam inny trochę ;-| pozdrawiam :ok:

ivanek - 9 Lip 2009, 00:16

Jedyne rzeczy jakie mogę zrobić z tą wajchą to dać o jeden lub dwa "przeskoki" w górę. Nic więcej :(

PATRIX: a mógłbyś wrzucić fotę ?

szogoon - 9 Lip 2009, 08:32

ja to widzę tak...

diody na lusterku to są takie specjalne, które odejmują kilometrów na suszarce, a ten potencjometr to jest strojenie tego urządzenia <8>

gdzie to piwo ?

drjanusz - 9 Lip 2009, 09:01

Po przełączeniu do góry powinieneś mieć dwie prędkości... w dół czasówki a po przyciągnięciu do siebie tylną wycieraczkę <8>
A Ty piszesz
Jedyne rzeczy jakie mogę zrobić z tą wajchą to dać o jeden lub dwa "przeskoki" w górę.
Włanczasz tylną wycieraczke pociągając wajche do KIEROWNICY ,wyłanczasz w przeciwną stronę-tak jak zmieniasz światł z mijania na drogowe :fox:

ivanek - 9 Lip 2009, 22:56

No właśnie że się nie da... Mało tego ustrojstwa nie wyrwałem... :/ Jutro będę miał wolne i chwilkę czasu to zobaczę.

szogoon: Załatw suszarkę to sprawdzimy. Jak będzie działać to opatentujemy i podzielimy się zyskami po połowie :D

PATRIX - 10 Lip 2009, 12:26

ivanek wyslalem Ci ta fote z przelacznikiem na prywatna wiad. bo nie wiedzialem jak wstawic na forum zdjecie... doszlo??? :-)
Brytan_PL - 10 Lip 2009, 13:39

ivanek napisał/a:
Diodki narazie zostawię bo chcę się dowiedzieć gdzie dokładnie idą kabelki. W bagażniku nie wiszą kable tylko leżą na dole "pod" zamkiem. Może w piątek wszystko posprawdzam bo dziś już nie mam czasu ani ochoty :(


W bagażnikach w mk3 często pod zamkiem leża przewody. Ale zależy tez co nazywasz zamkiem ;p bo wydaje mi się ,że chodzi Ci o wiązke przewodów pod 'stykami' od klapy, a to są przewody od świateł.
To ustrojstwo dziwne próbowałeś wciskać/pociągać/kręcić/wyginać etc.?
W rocznikach od 89 do 91 rzadko były czasówki. Przeważnie tylko dwie opjce do góry do wycieraczek przednich, i trzeba pociągnąć do siebie żeby włączyć tylną wycieraczkę, jak pociągniesz dalej, to zadziała spryskiwacz. Proponuje zdjąć obudowę kolumny kieronicy i zajrzeć do przełącznika zespolonego. Może coś tam się ułamało, zablokowało, cokolwiek co nie pozwala na włączenie wycieraczki.

Chociaż po zdjęciach przełącznik wygląda na całkiem nie zniszczony i może faktycznie był wymieniony jakimś najtańszym kosztem..
Albo zdejmij wycieraczkę, albo napraw przełącznik :P
a Diody zlikwiduj ! :P Bo siara straszna. :hahaha: Chociaż świecą? ;p

Brytan_PL - 10 Lip 2009, 13:56

Swoją drogą na pewno masz wersje C fiesty? 'C' to była wersja mk3 z czterema biegami, właśnie sprawdziłem w manualu :)


PATRIX - 10 Lip 2009, 15:00

Brytan_PL ja tez mam fieste 91r i mam przelacznik z wszystkimi opcjami heh :)
bidżej - 11 Lip 2009, 11:33

Brytan_PL, wyposażenie poszczególnych wersji zmieniało się w zależności od rynku i rocznika. Moja 1.1 C z 1995 ma m.in. 2 airbagi, radio, regulację el. świateł i welurową tapicerkę. Skrzynie 4-biegowe też sobie darowali w międzyczasie, chociaż z tego co się orientuję przez pewien okres dostępne były 4- i 5-biegówki do wyboru.

ivanek, może masz założony zespolony z oriona czy innego ustrojstwa bez tylnej wycieraczki? kup sobie odpowiedni - zapłacisz ze 40pln, a upolujesz jeszcze wersję z czasowymi wycieraczkami - wtedy dołożysz przekaźnik i będzie lala :)

w razie czego w elektryce w tematach podwieszonych jest FAQ na temat rozbierania przełącznika zespolonego.

BerciQ - 11 Lip 2009, 14:46

wg mnie to diody są,żeby było gdzie WunderBaum powiesić :)

ja też mam C tak jak bidżej, ale mam 1 airbag,el.światełka, 5 biegów i wszystkie opcje w sterowaniu wycieraczkami.

ivanek - 11 Lip 2009, 23:18

PATRIX: Nie dostałem foty tylko samą wiadomość. Jak wstawić zdjęcie masz opisane przy załącznikach jak odpisujesz na dany temat :)

Brytan_PL: Jestem laikiem ale jeszcze rozpoznaje przewody od "Bóg wie czego" od przewodów od świateł :P Chodzi o to że mniej więcej koło zamka (styków) kończą się jakieś przewody (bodajże 3 są, w tym jeden podwójny). To ustrojstwo (mówię o tym pokrętle) kręciłem ale nie zauważyłem zmian. Muszę to jeszcze sprawdzić jak będzie ciepło i sucho bo ostatnio padało a gdzieś mi kable zalewa i silnik mi się dławi po deszczu :P Diodki nie świecą (ale może na radary działają :P ).

Brytan_PL: Tak wygląda mój numer VIN: WFOBXXGAFBLB10108
A to po zdekodowaniu:
WFO - Niemcy Ford Werke A.G.

B - 3-drzwiowy

XX - :)

G - Ford Niemcy

A - Dagenham - Cologne - Ipiranga

F - Fiesta

B - 3-drzwiowy

L - 1990

B - Wrzesień

10108 -
A w dowodzie data produkcji 1991.. Oprócz tego pojemność silnika równiutko 1100 cm3.. Czyli czysto teoretycznie moja Fiesta nie istnieje :łoś:


bidżej: Mam na oku jeden zespolony do kupienia. Ale bardziej zależy mi na prawdzie.. Bo poprzedni właściciel nic nie mówił o takich "hockach klockach" :] Poza tym szykuję się do wakacji (na koniec lipca jadę nad morze - mam do zrobienia ponad 1500km w dwie strony) i muszę mieć pewność że moja Fiesta mnie nie zawiedzie, także wszelkie próby demontażu i naprawy pozostawiam "na po" 16 sierpnia :)




Ażeby rozbudzić Waszą ciekawość dołączam kolejne odkrywcze zdjęcie devil








Panowie - co to ku*** jest ? nunu :D Dodam tylko że jest to po lewej stronie od kierowcy (wydaje mi się że kiedyś były tam dokumenty od auta :] ).



I jeszcze jedno - oprócz tego niebieskiego pudełka jest jeszcze czarne, też klejone taśmą :D tylko mniejsze (widać go kawałek na ostatnim zdjęciu).

bidżej - 11 Lip 2009, 23:22

wygląda na jakieś strzępy alarmu :fox:
nexia145 - 11 Lip 2009, 23:37

Nie ma co,musiał być początkującym elektronikiem :-P nie masz tel do gościa żeby go popytać co tam nawyrabiał :plask: Pozdrawiam P.S zaraz ci bolec z zawiasu wypadnie w drzwiach,dobij klienta :hammer:
ivanek - 11 Lip 2009, 23:42

nexia145: Dzięki - nigdy bym tego nie zauważył :P
PATRIX - 12 Lip 2009, 12:39



ivanek oto mój przełącznik... :hammer:

Brytan_PL - 12 Lip 2009, 18:56

Skrytka jest jak we wszystkich autach.. Ale widze, że każdy znajduje tam co innego :-P Ja po poprzednim właścicielu znalazłem tam schowane 50zł i 5 patyczków dających światło chemiczne :)
Zobaczy z czym to jest połączone. Jeśli to szczątki alarmu, to zobacz przy drzwiach, jak masz czujnik do zapalania lampki po otwarciu drzwi. Wtedy powinno być tam coś podłączone. Chociaż, jeśli masz pokrętło i takie dziwne coś, to może to jakaś samoróbka do radia była? patrze bo przewodach i o wygląda na jakieś wtyki, mogę się mylić bo zdjęcie niewyraźne .

Kurcze ciekawy egzemplarz Ci się trafił :-P nie ma co.
Reszcie użytkownikom dziękuje, za wyprowadzenie z błędu co do wersji i wyposażenia mk3 :)

Pele - 12 Lip 2009, 19:56

Brytan_PL napisał/a:
także od teraz siedzę cicho i wypowiadam się tylko na temat :)


Eeeee tam, najwyżej dostaniesz bana :V:

Żeby nie było OT :)
ivanek napisał/a:
Panowie - co to ku*** jest ? nunu :D Dodam tylko że jest to po lewej stronie od kierowcy (wydaje mi się że kiedyś były tam dokumenty od auta :] ).


Sprawdź dokąd idą te kable i sprawa rozwiązana :ok:

ivanek - 12 Lip 2009, 23:26

Bolec nie wbity bo nie było czym.. :P

PATRIX: Chciałbym taki mieć :hahaha:

Brytan_PL: Dzisiaj już nie miałem czasu ani chęci bawić się z autem (wystarczyło 12h w pracy... ) ale odkryłem coś nowego. Jeśli się nie mylę to po wyłączeniu silnika, po chwili (około 6-8sek.) słychać takie "pyknięcię" dochodzące ze strony tej skrytki... Jutro mam wolne więc otworzę te pudełka i spróbuję ogarnąć co w nich jest :)



Nadal nikt nie rozwiązał problemu wersji mojego auta :P To co wpisałem w profilu, to to co uważam że tak jest, a czy ktoś po numerze VIN może powiedzieć mi prawdę ? ;)

Pele - 12 Lip 2009, 23:36

A podałeś ten VIN w odpowiednim temacie w HP ?? :-P
ivanek - 13 Lip 2009, 19:38

Częściowo VIN sam rozszyfrowałem, ale widzę że Panowie z tamtego tematu dysponują lepszymi narzędziami deszyfrującymi :D Prośba już poszła :)



EDIT:







To foty tego niebieskiego pudełka - co to może być ? :D Widzę (chyba :P , nigdy nie byłem asem z elektroniki ) jakieś trafo, diodę Zenera(albo prostowniczą), pare rezystorków i kondensatorków... Ale do czego to służy to nie mam pojęcia :(

Brytan_PL - 13 Lip 2009, 23:42

pff... ale cudo ! :-P ja mam pewien pomysł ;p skoro mówisz, że słychać pyknięcie po zgaszeniu auta, to może słychać i przed odpaleniem ;p tylko wtedy odgłos odpalanego auta zagłusza :-P
1. masz wypasione diody oszukujące fotoradary sprzężone z niebieskim cusiem podłączonym do prędkościomierza emitujące dzięki temu fale pozwalające na niewidzialny kamuflaż i wtedy fiesta staje się pojazdem niewidocznym na radrach :hahaha: :-P
2. Może w Twoim samochodzie zapłon był "na rączkę" i ktoś zrobił samoróbkę żeby odpalać normalnie z kluczyka? nie jest to nigdzie podłączone przy stacyjce? zaglądałeś pod kolumnę kierowniczą?

Radze zadzownić do poprzedniego właściciela, umówić się z nim jeśli masz możliwość i wypytać co do czego. Ewentualnie jak masz czas się bawić, weź to po prostu odłącz i sprawdź co się będzie działo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group