Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Gotowanie ukł chłodzenia

stafcio - 6 Lip 2009, 15:27
Temat postu: [MK4] Gotowanie ukł chłodzenia
siemanko,

problem chłodzenia wraca jak bumerang.
auto: escort rs turbo 1,6cvh
sytuacja wygląda następująco:
1.po lekkiej jeździe układ się nagrzewa do normalnej temperatury. po wyłączeniu silnika nic się nie dzieje.
2.po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu temperatura wskakuje do poziomu wyższego średniego, po dłuższym pojeźdżeniu spokojnym uspokaja się i jest ok po wyłączeniu.
3.po mocniejszym wciśnięciu gazu i mocnej długiej jeździe układ się nagrzewa, nawet po ostudzeniu trochę układu w trakcie jego chłodzenia układ się gotuje i wywala przez zbiornik wyrównawczy.

słychać bulgotanie w rurach.
rury gumowe nie twardnieją.
po wybulgotaniu, silnik nie chce się uruchomić przez chwilę.

nie zauważyłem spadku ilości płynu chłodzącego i oleju


czy przyczyną może być termostat? czy przyczyną może być owinięcie kolektora, części turbiny i downpipe'a bandażem?

Radkalkin - 6 Lip 2009, 16:01

Stafcio, może masz gdzieś rurę od chłodzenia mniej drożną.
ja mam pękniętą w jednym miejscu [trójnik] i mam tam wepchniętą rurkę która stoi w poprzek głównej rury i spowalnia obieg. [swoją szosą muszę coś z tym zrobić]
pamiętam, że we fieście naprawiałeś węże, więc przyszło mi do głowy takie coś.. :]

stafcio - 6 Lip 2009, 16:12

raczej nie jest to zatkana rura.
chłodnica jest przeczyszczona, założyłem inną niż miałem.

na passionford.com koleś ma takie same objawy tylko u niego przewody są bardzo twarde (co oznacza ze gazy spalania się dostają do ukl chlodzenia), ludzie mu sugerują zeby uszczelkę pod glowicą zmienił.
po zdjęciu glowicy okazalo się u niego ze ma małe pęknięcia między kanałami...

pvzon - 6 Lip 2009, 18:33

miałem takie coś w zetecu i się okazało że jest przedmuch powietrza z cylindra do kanału wodnego
JoeMix - 6 Lip 2009, 21:00
Temat postu: Re: Gotowanie ukł chłodzenia
stafcio napisał/a:
słychać bulgotanie w rurach. rury gumowe nie twardnieją.
Niedobrze - gdzieś jest nieszczelność - jak jest bulgotanie to jest gaz, jak jest gaz to musi się robić ciśnienie, jak rury są miękkie to ciśnienie się nie robi, jak nie ma ciśnienia to płyn może przyjąć mniej ciepła i wrze w niższej temperaturze i może stąd bulgotanie - koło się może zamykać.

Jak sprawdzasz temperaturę silnika/płyny - wskaźnik na desce czy termometr?

stafcio - 6 Lip 2009, 22:21

tylko wskaźnikiem na desce.
swoją drogą dobrze piszesz.

teraz sie zastanawiam czy wyjąć termostat i do zimy tak pojezdzic ( w zimie planuje remont silnika) więc może tak przeczekać? a jak mi wydmucha uszczelkę to też będzie lipa

hubi_2006 - 6 Lip 2009, 22:37

albo sprawdź mój temat... jest gdzieś tu niedaleko w mechanice

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group