Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Fiesta nie chce "zapalic", trzeba dlugo krecic roz

Toro - 28 Cze 2009, 15:05
Temat postu: Fiesta nie chce "zapalic", trzeba dlugo krecic roz
Witam,
Fiesta niedomaga.
Objawy - nie chce zapalic mimo dlugiego krecenia rozrusznikiem. Jak jest ciepla troche lepiej, ale nie tak jak normalnie.
Swiece wymienione.
W przewodzie powrotnym paliwa pecherzyki powietrza - to normalne?

Podejrzenie - rok temu, przez pare tysiecy km (2-3) karmilem Fiestke bioestrem ze stacji Bliska. Do momentu, kiedy nie zobaczylem co sie stalo z uszczelka na wlewie paliwa. Cala zwiotczala, zrobila sie pofaldowana itp.
Jezeli bioester niszczy gume to czy mogl uszkodzic cos w pompie paliwa i doprowadzic do jej rozszczelnienia? Znajomy fachowiec od diesli (ale od kanciakow T3) podejrzewa "lewe" powietrze w ukladzie paliwowym.
Inna mozliwosc - wtryski?
Teraz zapalam Fieste na ogol na 3 proby - 3 razy krece rozrusznikiem i za trzecim na ogol odpala. W zimie bedzie tragedia.

Czego szukac?

Jak moge sprawdzic, czy pompa paliwa nie bierze powietrza?

pozdr
Piotr

JoeMix - 28 Cze 2009, 15:40
Temat postu: Re: Fiesta nie chce "zapalic", trzeba dlugo krecic
Toro napisał/a:
W przewodzie powrotnym paliwa pecherzyki powietrza - to normalne?
Raczej nie,,,
odyniec - 29 Cze 2009, 07:53

Tam nie powinno być powietrza :-)
diodalodz - 29 Cze 2009, 17:17

może to być wina niedomykających się końcówek wtryskiwaczy szczególnie jeśli po odpaleniu silnik kuleje . ja robie tak że biorę przeźroczyste rureczki i zakładam sobie na powroty i robie powrót z końcówek do słoiczka a powrót na pompie zaślepiam i patrze co jest źródłem problemu czy bąble idą z pompy czy z powrotów wtryskiwaczy .
Toro - 30 Cze 2009, 18:18

diodalodz napisał/a:
może to być wina niedomykających się końcówek wtryskiwaczy szczególnie jeśli po odpaleniu silnik kuleje . ja robie tak że biorę przeźroczyste rureczki i zakładam sobie na powroty i robie powrót z końcówek do słoiczka a powrót na pompie zaślepiam i patrze co jest źródłem problemu czy bąble idą z pompy czy z powrotów wtryskiwaczy .


Dzieki Panowie za odpowiedzi. Poczytalem sobie ksiazke, ale tam proponuja naprawy dosc mocno skomplikowane - przekraczajace moje umiejetnosci i posiadane narzedzia. Regulacja poczatku tloczenia to troche za duzo dla mnie ;)
Kumpel wlasnie polecal zalozenie przezroczystych przewodow paliwowych i sprawdzenie gdzie sa bable powietrza a gdzie ich nie ma.
Moj przewod DO pompy jest w tej chwili nieprzezroczysty - nie mam jak stwierdzic co sie w nim dzieje.
Przezroczyste przewody paliwowe kupie "z metra" w sklepie z czesciami? Czym zaslepiasz otwor w pompie po przewodzie powrotnym?
Tutaj zdjecie mojej zapowietrzonej pompy.

Chyba faktycznie pierwsze co moge zrobic to wymienic przewody na przezroczyste i zobaczyc co sie w nich dzieje.
Czy pompa mogla sie "rozszczelnic"?

Acha, po spojrzeniu na obrazek przypomnialem sobie ze troche tam "namotalem". Jakis czas temu Fiesta wogole nie palila. Teraz ma dodatkowy kabel zasilajacy idacy od stacyjki. Prad pojawia sie w nim po przekreceniu kluczyka.

pozdr
Piotr

black268 - 21 Paź 2009, 17:48

witka.. mam podobmy problem w takiej samej pompie i trz jezdzilem na bio... przy odpalaniu nie chce wejsc na obroty... nie mam pojecia co mam zrobic... pomocy
JoeMix - 21 Paź 2009, 20:12

black268, znam 2 przypadki gdzie bio dobiło stary silnik :(
Toro - 20 Lis 2009, 18:08

JoeMix napisał/a:
black268, znam 2 przypadki gdzie bio dobiło stary silnik :(

W sensie? Co poszlo? Powalcze jeszcze troche z pompa, postaram sie sprawdzic czy to ona jest powodem klopotow. Jeszcze sprawdzenie kompresji silnika...
Hmm, inne alternatywne paliwa oparte na ropie tez tak dzialaja?

Niestety to moze byc ostatni dzwonek dla mojej Fiesty. Duuuuzo dziur i rdzy na progach, blotnikach, podlodze, podszybiu, wycie z przedniej osi (?), aku do wymiany, 2 opony do wymiany, koniec OC i badan, doszlo kiepskie zapalanie i gasniecie. W sumie jakies 1700-2000 zl i blacharka i tak nie bedzie idealem :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:
Juz dostala swego czasu spory remont po stluczce... :|
Gdzie w Wawie tanio sprawdzic kompresje?

Rozwazam opcje rozebrania jej na czesci i sprzedania ich. Ew. fotele i kanapa wyladuja w moim busie T3 - zawsze chcialem miec kameprka. Fiesta w tym roku posluzyla za campera - wyjalem przednie siedzenie, tam polozylem plyte i materac dmuchany i tak przespalem 3 tygodnie nad morzem.

Echhhhh


pozdr
Piotr
:sad:

Laskosz - 20 Lis 2009, 21:48

złomuj to tylko mk2
Toro - 21 Lis 2009, 00:20

Laskosz napisał/a:
złomuj to tylko mk2

duze prawdopodobienstwo, ze sie tak skonczy. Z tym ze byla u nas od mlodosci, to byl jeden z najlepszych wozow na parkingu przed blokiem w 1984 ;)

JoeMix - 21 Lis 2009, 08:45

To nie złomuj,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group