Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Różnice pomiędzy xr2 a "zwykłą fiestą"

profi - 15 Cze 2009, 21:02
Temat postu: Różnice pomiędzy xr2 a "zwykłą fiestą"
Otóż jednak okazało się, ze fiesta zostaje u mnie (czeka na przykręcenie świeżych blach) i tu mam pytanie, bo w niektórych fiestach znajduje się "spojler" na tylnej klapie, z tego co mi wiadomo, to moja fiesta też miała taki spojler, czy spojlery montowane były do wszystkich fiest, czy tylko do xr2?
JoeMix - 15 Cze 2009, 21:40

Spojlerek można było sobie dokupić, nie jest on wyznacznikiem Xr2, generalnie Xr2 maila mocny silnik reszta bez większych zmian, ciekawiej wyglądała wersja Sport (z silnikiem 1,1 lub 1,3 na życzenie) która bardziej się konstrukcyjnie różniła od serii chyba,
van - 16 Cze 2009, 00:03

xr2 a zwykła to dość mocna jednak rozbieżność dość dużo rzeczy było "innych" lub dodatkowych w mk2 te różnice nabrały na tyle mocy że prawie wszystko jest inne od chociaż by w niektórych miejscach grubość blachy :9:
AdamB - 16 Cze 2009, 01:39

Z tego co mi wiadomo apropos różnic w MK2 i co nasuwa mi się na szybko to wygląda to tak:
Wnętrze:
- pogłębione fotele
- deska rozdzielcza tkj. w wersji Ghia i Diesel czyli z miejscem na radio i wlotami powietrza po środku i co za tym idzie ciut inna nagrzewnica. Oczywiście na desce obrotomierz i prędkościomierz do 220km/h.
- grubsza i wygodniejsza kierownica (mam jedną na sprzedaż ;-) )
- szyberdach (to akurat minus)
- zegarek nad lusterkiem, z opcją stopera (dokładność 1s) :-)
- pomiędzy fotelami znajdowała się dodatkowa konsola na różne drobiazgi, w której umieszczony był przycisk do otwierania klapy za pomocą elektromagnesu.
- czasem, choć w mojej tego nie było, dostępna była regulacja lusterek od środka, ale to można było spotkać też w innych wersjach.
- dzielona kanapa i pasy z tyłu też nie zawsze były standardem we wszystkich Fiestach MKII, więc ten fakt też może zasługuje na odnotowanie.
Mechanika:
- Oczywiście inny silnik i wszystko co z nim związane ale to oczywiste...
- Inna skrzynia, sprzęgło...
- Większa chłodnica i większy wiatrak.
- Inny układ wydechowy
- wygłuszenie pod maską
- Inne hamulce czyli większe i wentylowane tarcze z przodu oraz chyba szersze okładziny z tyłu wraz z większymi tłoczkami. Oczywiście nieco większa pompa hamulcowa, która tym wszystkim porusza (średnica tłoczyska większa coś około 2mm)
- Inne półosie, choć odnośnie tej lewej mam wątpliwości czy jest inna. Prawa na 100% jest inna.
- Co do przegubów głowy nie dam, że są inne (choć na logikę pewnie są), ale można się upewnić w katalogach.
- Inne amortyzatory i ciut niższe oraz sztywniejsze sprężyny.
- inne mocowanie prawego drążka reakcyjnego oraz inny prawy drążek reakcyjny (spotykane również w wersji Diesel), zmieniony w celu zlikwidowania kolizji z alternatorem.
Nadwozie:
- Na oko nadwozie wygląda tak samo... poza szyberdachem o którym już wspomniałem.
- dodany pakiet ospojlerowania oraz plastkiowe zderzaki.
- dodatkowe lampy halogenowe nad przednim zderzakiem
- dwie lampy przeciwmgielne z tyłu.
- Czarne malowanie wokół szyb bocznych
Inne bonusy:
- felgi aluminiowe przypominające durszlak
- felgi stalowe inne niż w pozostałych wersjach

Kilka fotków:
- Deska rozdzielcza
- Pod maską
- Układ napędowy

Jeśli coś pominąłem (a na pewno coś mi umknęło) to proszę o uzupełnienie listy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group