|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Nowy zakup.
tswcrew - 14 Cze 2009, 20:27 Temat postu: [MK3] Nowy zakup. Jestem młodym (20l) kierowcą, zakupiłem własnie forda fiestę z '92 roku
Sprowadzana 2 lata temu z niemczech, w polsce właścicielem był starszy pan, który bardzo o nią dbal - przebieg "niby" 77tyś (rotfl)
http://img140.imageshack....6646957234d.jpg
Co waszym zdaniem zmienić ? na dzień dobry widze że filtr powietrza i może paliwa, przewody wyglądają ok, ale świece są stare także tak czy siak będe je zmieniać razem z przewodami.
to jest wersja z monowtryskiem ? jutro w razie czego podam VIN.
Silnik chodzi ok, choc dla mnie wszystko chodzi ok po przesiadce z malucha
Malutki minus taki, że na niskich obrotach brakuje mu przyśpieszenia, dopiero około 3tyś obrotów czuć jakby większą "moc".
Dodatkowo - przeszukiwałem dość długo forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na kilka podstawowych pytań.
- jak zmienić oryginalne radio i jakiej wielkości są oryginalne głośniki ? niestety nie mam tego jak teraz sprawdzić bo auto stoi z dala ode mnie chwilowo
- jakie oznaczenia mają świece i przewody WN ? pracuje w sklepie motoryzacyjnym, gdzie jest problem z dostaniem części marki motorcraft, za to są świece bosch, ngk oraz przewody GATES.
- jestem na etapie zakupowania kluczy, jakie klucze przydadzą mi się najbardziej przy fieście ? (pytam jakie, bo na cały zestaw mnie nie stać a kupować będe TOPTUL-a bądź SATĘ bo do tych marek mam zaufanie)
szogoon - 14 Cze 2009, 20:52
albo źle widzę, albo masz dwa kable jednej firm, a dwa innej :/
1. zmienić radio... niedawno był temat jak wyciąga się oryginalne radio, a głośniki są 13cm
2. świeczki AGFS 22CM1, przewody EWR10
3. chyba wszystkie typowe: 10, 13, 15, 16, 17, 19 - jeśli chodzi o większe to nie wiem
co do tego czy wtrysk czy gaźnik to masz link
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=35120
tu chłopaki opisali co sprawdzić...
a jeśli nie chce Ci się zaglądać pod maskę to możesz zerknąć pod schowek, koło nóg pasażera powinien być komputr, jak nie ma to gaźnik
Piter - 14 Cze 2009, 21:03
Monowtrysk.
Przyda się jeszcze klucz 11 do ustawiania zaworów.
A z eksploatacji to powinieneś wymienić wszystko zanim zaczniesz sam użytkować.
pablon - 14 Cze 2009, 22:00
Zacznij od wymien olej, filtry, swiece Profilaktycznie mozesz sprawdzic poziom oleju w skrzyni, przez korek wlewu.
nexia145 - 14 Cze 2009, 22:06
Autko widać zadbane, dbaj i Ty a dalej śmigać będzie,ale w te 77 tyś to raczej nie wierz po 17 latach :yyy:
pablon - 14 Cze 2009, 22:09
Chyba 277 tys.
drjanusz - 14 Cze 2009, 23:35
No i tu mogę was zaskoczyć Sprzedawałem autko mojej teściowej Cinquecento rp.1994 z przebiegiem-69tyś.km Ręcze głową za ten przebieg-sam odbierałem z teściówką w polmozbycie to autko.Cuda się zdarzają
tswcrew - 15 Cze 2009, 01:28
Dzięki wam wszystkim za odpowiedzi.
Zakupie na pewno filtr powietrza, oleju i paliwa, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne
co do tych przewodów - faktycznie są 2 różne komplety, przewody już dobrane i jutro będą zamówione
Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
Samochodzik jest zadbany, karoseria świetnie zakonserwowana - jedyne co mnie bardzo wnerwiło to fakt, że właściciel w niemczech to jakiś elektronik-hardcoreowiec bo mam pozmieniane podświetlenie dosłownie wszystkiego, a w suficie około 30 diód led (nie wiem po co - nie działają ) i centralny zamek z pilota, który nie zawsze otwiera jak powinien.
Oj będzie przy niej pracy, no ale - "tanio kupiłeś - odbębnisz za naprawy"
Też zdawało mi się zę to monowtrysk, właściciel zaznaczał, że auto jest z października 1992, kiedy to już robili na monowtrysku.
Jaki lać olej silnikowy?
(znaczy jaki polecacie, poprzedni właściciel używał 15W40 bodajże motul-a).
Ogólnie zaspany jestem, więc przepraszam jeżeli nie trzyma sie to wszystko kupy, zaraz w kimę i do pracy pozamawiać części
Dzięki wam za odpowiedzi.
szogoon - 15 Cze 2009, 06:18
tswcrew napisał/a: | używał 15W40 bodajże motul-a | no i dobry olej, tylko, że u nas mało sklepów go sprzedaje, a jak już to ciutkę drogi
dobrym kompromisem jest fordowski olej albo mobil, chociaż ja osobiście leję castrola
w każdym razie: ktokolwiek by Ci nie polecał Lotosa - omijaj z daleka
Piter - 15 Cze 2009, 07:45
tswcrew, na każde Twoje pytanie jest już odpowiedz na tym forum
Cytat: |
filtr powietrza, oleju, bo wyglądają jakby były jeszcze oryginalne |
nawet mnie nie strasz
choć to mało prawdopodobne aby od 92r nikt filtra powietrza ani oleju i filtra nie wymieniał
tswcrew - 15 Cze 2009, 08:50
no w sumie racja ale na nowe to już nie wyglądają - szczególnie paliwowy cały zaśniedziały i z odpadającą farbą
no nic, o 17 jedzie fieścina na porządny przeglądzik (wszak kończy się pod koniec miesiąca) i wszystko będzie wiadomo.
dday - 15 Cze 2009, 19:40
tswcrew napisał/a: |
Poradzę sobie z wymianą w domowych warunkach ? ew. jakieś wskazówki ?
Wiem jedynie żeby ze świecami się obchodzić ostrożnie.
. |
przewody wymieniaj pojedynczo aby ich nie pozamieniać - spokojnie w domowych warunkach wymienisz
bidżej - 15 Cze 2009, 22:12
AAAARGH! po co ja robiłem ten FAQ co w podwieszonych tematach dynda?
tswcrew - 16 Cze 2009, 20:40
wiem, wiem
filt powietrza w kwietniu niby wymieniany, paliwowy i oleju na jesień jakoś.
Póki co nie powiem - wszystko trzyma sie kupy, jedno co mnie troszkę denerwuje to to, że zaraz po właczeniu świateł silnik słabnie i wchodzi na wyższe obroty i dopiero po jakieś minucie sie stabilizuje, ale może to wina zbyt mocnych żarówek albo coś ?
no i jak wcisnałem zapalniczkę to mnie strzeliła iskra
poza tym miodzik, nie ma sie do czego przyczepić.
Piter - 16 Cze 2009, 23:06
Silnik krokowy
bidżej - 16 Cze 2009, 23:25
Piter napisał/a: | Silnik krokowy |
też bym w niego celował. instrukcję czyszczenia znajdziesz na forum
tswcrew - 18 Cze 2009, 09:43
dobra, wczoraj zrobiłem 100km i wyszło pare niedociągnięć.
- czym zamontowany jest wlew paliwa ? ja wciskając mocniej korek oderwałem go od obłotnika, planuje podkleić go od wewnątrz poxipolem, ale może są lepsze sposoby ?
- lekki wyciek oleju spod uszczelki, jeżeli jest jakiś faq o wymianie uszczelki to zgłaszam się z wielką prośbą o podsunięcie, bo nie moge znaleźć :/
no i do wymiany mam prawdopodobnie olej bo na bagnecie już prawie minimum (sprzedający poinformował, nawet dorzucił litr oleju 15w-40, resztę sobie dokupie.
rozumiem że olejek trzeba najpierw spuścić jakoś, a dopiero potem zalewać
najlepiej od razu wymienić filt oleju czy jeżeli był wymieniany ok.8msc temu to zostawic jak jest ?
edit - znalazłem temat : http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39954 FKP rządzi
Teraz tak - koniecznie brać olej 15W40 czy 10W30 może być ? w pracy mam tanie valvoline
EDIT : jest jakiś sposób na przeczyszczenie prawego spryskiwacza ? nie tryska, a dostęp do jego wężyka to jakaś egipska łamigłówka.
sorry za banalne pytania - moje pierwsze własne autko a chce wszystko zrobić przed przeglądem 26-go.
bidżej - 18 Cze 2009, 09:55
wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło
wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów (ta sraczkowato-szara pokrywa na silniku) to najpierw zobacz czy nie poluzowały się śrubki, ewentualnie możesz tą uszczelkę wymienić (parę złotych). sprawa banalna: ściągasz obudowę filtra powietrza, odpinasz kable ze spinki na pokrywie, wyjmujesz korek oleju, odkręcasz śrubki (klucz 10, najlepiej mały nasadowy), i pokrywa zdjęta. dalej wyciągasz starą uszczelkę, możesz delikatnie dogładzić powierzchnię do której przylega na pokrywie (z resztek starej uszczelki i zapieczonego oleju), zakładasz nową uszczelkę (ostrożnie i dokładnie wkładasz języczki w nacięcia pokrywy), składasz wszystko i śmigasz.
olej - wymiany co rok albo 10kkm
filtr oleju - wymiana razem z olejem (ok 20-30pln i śpisz spokojnie)
tswcrew - 18 Cze 2009, 10:26
bidżej napisał/a: | wlew paliwa - powinien się trzymać nadkola, ale pewnie zżarła je ruda. typowa sprawa w MK3, poxipol sobie odpuść, lepiej jechać do blacharza póki pół auta nie zeżarło |
zero rdzy, no.. może nie zero, ale po prostu ktoś nieumiejętnie wymienił wlew i raczej słabo się to tak samo z siebie trzyma rdza raczej nie była tutaj winowajczynią. bidżej napisał/a: | wyciek oleju - jeśli mowa o uszczelce pod deklem zaworów |
tak, zaraz ta pierwsza uszczelka, którą widać gołym okiem.
Dzięki za opis, mam zamiar wszystko porobić w sobotę żeby we wtorek na przeglądzik podjechać już podszykowaną
olej lać ten sam czy możę być valvoline 10w-30 ? co do filtra to albo denckermann albo FIAAM założe, bo ostatnio filtron straszny szajs nam przywozi (serio).
bidżej - 18 Cze 2009, 10:28
skoro jest zalana 15W40 to zmień na taki sam
tswcrew - 18 Cze 2009, 10:57
ok, w pracy mam mobila i elfa po okolo 90zł więc zaleje, mysłałem że 15w-40 jest sporo droższy, ale nie jest
ok, z olejem i uszczelką sobie poradze
przedni zderzak zdążyłem już złamać, nowy to koszt ~70zł, ktoś się orientuje na ile śrub jest zamontowany ? na pewno te od rejestracji i 2 po bokach,a poza tymi ?
bidżej - 18 Cze 2009, 11:06
przedni zderzak montowany jest na 2 śruby (rozmiaru nie pamiętam... 17?) od komory silnika (najlepiej zdjąć lampy, bo dojście strasznie marne ) i 2 wkręty do przednich nadkoli. rejestracja może zostać
tswcrew - 18 Cze 2009, 11:26
o kurcze, no nic - wjade dzis na "kanał" (dziura w ziemi ) i zobacze jak to siedzi
załatwiły mnie drzwi od garażu
drjanusz - 18 Cze 2009, 21:22
bidżej napisał/a: | przedni zderzak montowany jest na 2 śruby (rozmiaru nie pamiętam... 17?) |
bidżej na śrubach 8 to jest na klucz 13
tswcrew tylko tam gdzie przylega uszczelka wyczyść z resztek (uszczelki,oleju) i nowa ma być kładzona na sucho
tswcrew - 18 Cze 2009, 21:42
drjanusz napisał/a: | tswcrew tylko tam gdzie przylega uszczelka wyczyść z resztek (uszczelki,oleju) i nowa ma być kładzona na sucho |
wiem, mam sporą historię z remontowania simsonów z olejem na łączeniach nie ma przelewek, nic się potem nie trzyma.
jutro dostanę wszystkie części i polatam, poszukam zderzaków po szrotach/złomach.
|
|