Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] nie pali - brak iskry

szogoon - 12 Cze 2009, 21:06
Temat postu: [MK3] nie pali - brak iskry
Witojcie :)

czas chyba kupić nowy samochód :/

rozładowałem sobie akumulator, odpaliłem na kable, potem pod dom
jeszcze raz odpalanie na kable, potem wpadłem w kałuże sporą i mi zgasł
udało się jeszcze odpalić na kable, postawiłem auto i ojciec wyjął akumulator do ładowania

wkładamy akumulator i kręci, kręci, kręci...
ale nie odpala :(

wykręciłem świecę, przyłożyłem gwintem do bloku - nie ma iskry

wymieniłem kable na stare (nowe - The Leader, stare - Motorcraft) - nie ma iskry

zmieniona cewka na starą, pękniętą, ale działała cały czas - nie ma iskry

znalazłem stronkę Abla z testerem pod złącze diagnostyczne - podpiąłem 1 pin pod minus głośnika, plus głośnika pod plus akumulatora, 2 i 3 zwarłem - cisza

czy mam uwalonego kompa ? ;-(

Tommur - 12 Cze 2009, 22:13

1. A bezpieczniki obejrzałeś w skrzynce?.
2. Pompka zaczyna pracować jak przekręcisz kluczyk?

szogoon - 12 Cze 2009, 22:15

1. bezpieczniki przeleciałem wszystkie które nie miały związku ze światłami
2. pompki nie sprawdzałem :(

Tommur - 12 Cze 2009, 22:18

nie musisz jej sprawdzać. Przekręcasz kluczyk (ale nie do momentu kiedy kręci rozrusznik) i jesli masz wtrysk a tak wynika z twojego opisu. To na 3 sek zalącza się pompka. Słychać to doskonale.
szogoon - 12 Cze 2009, 22:26

jutro napiszę
nie kojarzę czy był ten syk czy nie

Marek - 12 Cze 2009, 22:38

Pompa paliwa nie ma nic wspolnego z iskra, nawet jak zadziala wylacznik bezwladnosciowy to iskra jest. Spr czujnik polozenia walu i wszystkie masy/wtyczki od wiazki silnika.
diodalodz - 13 Cze 2009, 16:27

po raz milionowy napiszę to :
odnajdź na ścianie grodziowej czarną kostkę z napisem EDIS .
odkręć wtyczkę .
Weź miernik i ustaw na zakres 20VDC
włącz zapłon :
sprawdź 8 pin a minusowa klema w kostce powinno być 12V
pin 8 a pin 9 powinno być 12V
pin 10 a masa powinno być nieco mniej niż 12V
pin 12 a masa powinno być nieco mniej niż 12V
przestaw miernik na 20 OHM i wyłącz zapłon .
Dotknij 1 koncówką do minusowej klemy i drugą do 9 pinu w kostce powinno być ok 0 ohm czyli 0,8 ohm .
Następnie przestaw na 2k ohm i zmierz między 5 a 6 pinem w kostce powinno być ok 700-1000 ohm .
W tym momencie wiesz już wszystko co jest niezbędne do postawienia diagnozy .

szogoon - 13 Cze 2009, 23:31

diodalodz napisał/a:
po raz milionowy napiszę to
podziękował :D

a tak właściwie to nie czekałem i oddałem do mechanika
powiedział, że komputer nie miał plusa :/ i do tego coś tam grzebał przy przekaźniku

dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi

diodalodz - 14 Cze 2009, 00:01

no wyczyścił ci przekaźnik :) ciekawe za ile :)
jokerkb - 14 Cze 2009, 01:05

szogoon napisał/a:
powiedział, że komputer nie miał plusa :/

koomputer... on zawsze sie myli :twisted: swoją drogą to zawsze poważna sprawa żeby klientowi powiedzieć i odpowiednią sume zainkasowac ;-|

szogoon - 14 Cze 2009, 17:57

sto pińdziesiąt
sergiozzor - 28 Lip 2009, 20:25

Witam.
Mam pytanie, zrobiłem pomiary, tak jak podał powyżej Diodalodz.
Z pomiarów mi wyszło że napiecia są w miarę ok (tylko między pinami 10 i 12 a masą oba napięcia = 12,3V), a oporności sporo się różnią:
pin 9 - masa = 6,4oma
pin 5 - pin 6 = 266omów
Dodam że brak jest iskry - czy można na tej podstawie wnioskować że cewka jest padnięta?

Pawełos666 - 28 Lip 2009, 22:01

nie.cewka to zagadka, rezystancje mozna pomierzyc i orientacyjnie cos to powie, zobaczyc jak dziala mozna oscyloskopem, 100% pewnosci nie ma, sprawdzic mozna testerem, niestety :| albo podmianka. jak chcesz Ci podam kod tej czesci (oczywiscie do Twojego 1.6 XR2i, 1989.03->1993.03 1598 ccm, 103 KM, 76 kW) cos kolo 100zl z FACET'a kosztuje z AKUSAN'a koło 70 z tego co pamiętam (przynajmniej po tyle mam w sprzedaży). Niżej masz te rezystancje jak coś (ale badanie sprawdzanie ich tak to i tak w wiekszosci przypadkow mozna sobie podarować):


diodalodz - 28 Lip 2009, 23:53

jeśli masz na module zasilanie na pinie 10 i 12 to znaczy że cewki mają przejście i zasilanie . więc je możesz wykluczyć dla pewności możesz wziąć żarówkę H4 i po przez nią zewrzeć 12 i 10 do masy i przy odrywaniu przewodu od masy powinna przeskoczyć iskra . Ważne by nie podłączać masy na dłużej niż sekundę bo cewki nie lubią za dużego prądu i właśnie żarówka H4 ma go ograniczyć. podaj na pin 9 mase z akku bo jest to duza wartość oporu . zobacz ponad to czy między 5 a 6 pinem na zakresie 2V voltomierza podczas kręcenia zmieniają się wartości . Wszystko wskazuje że umarł sam edis .
sergiozzor - 29 Lip 2009, 20:33

Dzięki za pomoc!
W piątek lub sobotę będę miał trochę czasu wiec wszystko posprawdzam według waszych rad. Zobaczę też z innym edisem - ale niestety nie wiem czy jest dobry (leży sobie z innymi gratami od fiesty).
Jeszcze raz dzięki!

Tommur - 29 Lip 2009, 20:54

Witamy kolejnego Xr-kowicza z Szczecina :jupi:
sergiozzor - 1 Sie 2009, 12:13

Witam ponownie.
Dziś zrobiłem pomiary i oto co mi wyszło:
- inny Edis - wszystko bez zmian
- pin 12 i 10 przez żarówkę h4 do masy - przy odrywaniu od masy nie ma iskry (jest minimalna przy stykaniu)
- rezystancja na wejściu do cewki (pomiędzy + a -) jakieś 2 omy (na obu minusach)
- na wyjściach cewki, wg. rysunku który zamieścił Pawełos666, powinno być 13komów - u mnie brak oporu, chyba że źle mierzyłem, a mierzyłem miedzy stykiem a masą.
Ma ktoś pomysł co może być? Może jednak ta cewka jest padnięta?
@ Tommur, co do xr-ki to mam ją już ponad rok - ale ostatnio to ona więcej stoi niż jeździ :sad:

diodalodz - 2 Sie 2009, 00:50

ehhh posłuchaj choć raz . Podmień edisa i sprawdź tą masę . Cewka nigdy nie pada cała za jednym zamachem najpierw tracisz jedną sekcję czyli 2 cylindry .
sergiozzor - 4 Sie 2009, 19:41

Witam.

A więc tak - podpoiłem masę z akumulatora pod pin 9 i sprawdziłem iskrę na każdym kablu WN - i wszędzie jest, choć nie jestem pewny czy jej siła jest ok, ale jednak jest.

Wykręciłem też świece i je przeczyściłem - był na nich czarny nalot.

Złożyłem wszystko do kupy i przy pierwszej próbie odpalenia coś jakby silnik przez moment chciał zaskoczyć. Potem było już tak jak przedtem - dalsze kręcenie nie dawało żadnego efektu (testowane na dwuch edisach).

Co radzicie w dalszej kolejności sprawdzać?
Dzięki za wszelkie rady!

diodalodz - 5 Sie 2009, 02:26

nie masz iskry na wszystkich świecach ?jeśli tak to podłącz plus z akku na 8 pin i zobacz czy nie odpali . jeśli nie będzie chciała to wepnij żarówkę 5W w 2 pin cewki i w masę i zobacz czy przy próbie rozruchu nie przygaśnie (kostka zapięta na cewki)
sergiozzor - 6 Sie 2009, 19:49

diodalodz dzięki za rady,
ale powyżej napisałem że iskra jest na wszystkich świecach, ale nie wiem czy dość mocna - trudno to mi ocenić.

Czy jeśli iskra jest to zrobić test wg. twojego powyższego opisu czy próbować coś innego?

[/b]

diodalodz - 7 Sie 2009, 02:51

jeśli jest iskra to powinien odpalić . wykręć swiece podgrzej na kuchence gazowej by opalić je z oleju i paliwa po 30 sekund każda . poczekaj aż troszkę przestyną wkręć . jak nie odpali to zdejmij pokrywę paska rozrzadu i zobacz czy nie przeskoczył pasek . W jakich warunkach auto przestało odpalać ?
sergiozzor - 9 Sie 2009, 15:54

Dzięki za rade, jutro to sprawdzę.
A co do odpalania, to zgasł podczas jazdy - dość wolnej, jakieś 30km/h - nie był ciśnięty, zwyczajnie spokojnie sobie jechałem. Po zgaśnięciu już nie odpalił... Aku oczywiście dobry - dopiero co kupiony, napięcie ok, rozrusznik też ok, dopiero co wymieniany.

Pele - 9 Sie 2009, 15:57

Świece są mokre ?? Paliwo dochodzi ??
sergiozzor - 10 Sie 2009, 19:13

Jak wykręcałem świece to śmierdziały paliwem, dodatkowo były pokryte ciemnym nalotem.
diodalodz - 11 Sie 2009, 02:08

zdejmij pokrywę rozrządu i zobacz znaki na kołach . jak chcesz podeśle ci schemat ustawienia kół .
sergiozzor - 11 Sie 2009, 18:43

Diodalodz myślisz że mógł przeskoczyć pasek rozrządu? Czy mimo ewentualnego przestawienia się rozrządu przy kręceniu nie powinny być jakieś oznaki chęci odpalenia silnika?
Przed chwilą właśnie wykręciłem i wygrzałem świece - nic to nie dało. Zastanawiam się czy może wtryskiwacze w ogóle nie dają paliwa - ale z drugiej strony przy poprzednim wykręcaniu świec jednak śmierdziały benzyną...?
Co do schematów to dzięki za chęć pomocy, ale widzę że są u hayesa.
Jeszcze raz dzięki za wszelkie rady i cierpliwość.

diodalodz - 11 Sie 2009, 22:56

to czy podaje paliwo łatwo sprawdzić wstrzyknij z 10 ml paliwa w kolektor dolotowy jak zapali i zgaśnie to znaczy że nie ma paliwa i tyle :) nic prostszego . Ewentualnie samostart w rurę dolotową .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group