|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Wymiana klocków hamulcowych 
						
												 luk-90 - 31 Maj 2009,  18:41 Temat postu: [MK3] Wymiana klocków hamulcowych Witam, dzisiaj sprawdziłem hamulce, jadąc około 45km/h wcisnolem pedal hamulca w podłoge, koła się nawet nie zablokowały, czyli klocki są juz na wykończeniu. Jakie klocki kupić, bo czytałem że były fiesty z systemem blokującym, który posiadał grubsze okładziny ścierne, jakie ja posiadam, bo nie wiem, fiesta 1.3 C.Teraz kilka pytań. Czy może mi jakiś mistrz opisać w miare łopatogolicznie jak wymienić klocki hamulcowe i przy tym płyn hamulcowy??
												 szogoon - 31 Maj 2009,  18:43
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | jadąc około 45km/h wcisnolem pedal hamulca w podłoge, koła się nawet nie zablokowały, czyli klocki są juz na wykończeniu | 	   czyli ja też mam klocki do wymiany  :yyy: 
 
 
klocki się wymienia jak się kończą, a nie jak słabiej hamuje
												 JoeMix - 31 Maj 2009,  19:32
  luk-90, a może podeprzyj se auto klockiem, zdejmij koło i zajrzyj do tych klocków, tu nikt nie jest jasnowidzem co ty tam masz i czy Ci nie blokuje bo się klocki kończą czy bo coś innego,,,
												 simnok - 31 Maj 2009,  19:38
  wymiana jest bardzo prosta tylko pamiętaj ze zęby zdjąć zacisk potrzebujesz klucza imbusowego 7 - nie ma go w zestawach z imbusami
												 marian - 31 Maj 2009,  21:50
 
  	  | simnok napisał/a: | 	 		  | wymiana jest bardzo prosta tylko pamiętaj ze zęby zdjąć zacisk potrzebujesz klucza imbusowego 7 - nie ma go w zestawach z imbusami | 	   to fakt
												 luk-90 - 31 Maj 2009,  22:12
  No dobrze, potrzebny klucz numer imbusowy 7 i co dalej?? Sciagam koło i ....    nie wiem co dalej
												 Maki - 1 Cze 2009,  09:28
 
  	  | Cytat: | 	 		  | No dobrze, potrzebny klucz numer imbusowy 7 i co dalej?? Sciagam koło i .... nie wiem co dalej | 	  
 
 
Jak nie wiesz co dalej to się nie zabieraj za to. 
 
 
Ja jak wymieniałem klocki i tarcze też nie wiedziałem jak to rozebrać. Zdjąłem koło i zobaczyłem jak to wygląda i myślałem co odkręcić by ściągnąć ten zacisk. Trochę wyobraźni do tego potrzeba i sprawnych rąk. Nikogo się o nic nie pytałem. To samo było z amorkami. Zobaczyłem jak amorek się trzyma i wymieniłem. Rozrusznik, alternator ta sama historia.
 
 
Jeśli masz wyobraźnię to nie powinieneś się tutaj o nic pytać.
												 marian - 1 Cze 2009,  10:49
  1.zdejmujesz koło(auto musi być dobrze zabezpieczone aby nie zjechało lub nie spadło z lewarka)
 
2.odpinasz zawleczke(ten drut,tylko nie pokrzyw)
 
3.z tyłu zacisku są takie dwa gumowe koreczki,jak je wyjmiesz to tam wkładasz wspomniany imbus i kręcisz w lewo.To co odkręcisz to są sworznie odłuż je w czyste miejsce
 
4.wysuwasz zacisk w strone przodu auta,troche nim ruszając w różnych płaszczyznach
 
5.wyjmujesz klocki,wszystko czyścisz szczotka drucianą(tylko uważaj na tą gumę od cylinderka a tak wogóle sprawdż jej stan czy aby nie jest popękana)
 
6.wkładasz nowe klocki (tylko tu może być problem bo są bodajrze dwa rozmiary w zalerzności od średnicy tarczy)i wszystko składasz w kolejności odwrotnej do tej jak demontowałeś
												 szogoon - 1 Cze 2009,  11:20
  no i śliczny FAQ   
 
 
trochę podkolorować żeby się lepiej czytało i nadaje się do podpięcia ;]
												 adamjb - 1 Cze 2009,  11:31
  Ale chlopaku masz podejscie     Sproboj metoda "prob i bledow"     Zycze powodzenia w wymianie klockow    
												 DziDzia - 1 Cze 2009,  11:52
 
    
 
 	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | Czy może mi jakiś mistrz opisać w miare łopatogolicznie jak wymienić klocki hamulcowe i przy tym płyn hamulcowy?? | 	  
 
Jak nie wiesz jak wymienić klocki, to płynu się nie dotykaj.. Więcej szkód możesz sobie narobić...
 
 
 
 
pozdro   
												 luk-90 - 1 Cze 2009,  12:16
 
  	  | marian napisał/a: | 	 		  1.zdejmujesz koło(auto musi być dobrze zabezpieczone aby nie zjechało lub nie spadło z lewarka)
 
2.odpinasz zawleczke(ten drut,tylko nie pokrzyw)
 
3.z tyłu zacisku są takie dwa gumowe koreczki,jak je wyjmiesz to tam wkładasz wspomniany imbus i kręcisz w lewo.To co odkręcisz to są sworznie odłuż je w czyste miejsce
 
4.wysuwasz zacisk w strone przodu auta,troche nim ruszając w różnych płaszczyznach
 
5.wyjmujesz klocki,wszystko czyścisz szczotka drucianą(tylko uważaj na tą gumę od cylinderka a tak wogóle sprawdż jej stan czy aby nie jest popękana)
 
6.wkładasz nowe klocki (tylko tu może być problem bo są bodajrze dwa rozmiary w zalerzności od średnicy tarczy)i wszystko składasz w kolejności odwrotnej do tej jak demontowałeś | 	  
 
I co od razu tak nie mozna było napisać?? Wielkie dzięki Marian
												 szogoon - 1 Cze 2009,  12:19
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | I co od razu tak nie mozna było napisać?? | 	   szybciej by było gdybyś zajrzał sam do tych klocków...
												 marian - 1 Cze 2009,  12:23
 
   
												 luk-90 - 1 Cze 2009,  20:47
  Dobra dzisiaj obadalismy autko z kumplem, okazało się że nakrętka zbiorniczka plynu hamulcowego byla niedokrecona, po dokreceniu efektywnosc hamulcy wrocila do normy, dla pewnosci zdjolem kolo przednie prawe i wkladka ma ok 8 mm grubosci, tarcza tez jeszcze potrzyma, tyle w temacie, dodatkowo sprawdzilem komputer i nie pokazal zadnych bledów, wszystko gra, niedlugo bedzie wymiana kabli WN i swiec na NGK, POzdro
												 MARIUSZ.B - 1 Cze 2009,  20:56
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | okazało się że nakrętka zbiorniczka plynu hamulcowego byla niedokrecona, po dokreceniu efektywnosc hamulcy wrocila do normy | 	  
 
Ciekawa teoria   
												 szogoon - 1 Cze 2009,  21:04
 
  	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  Ciekawa teoria    | 	   z czego się śmiejesz ?
 
ja jak wymieniłem żarówki to mi się szybciej wyprzedza
												 luk-90 - 1 Cze 2009,  21:07
  Smiejscie sie ale tak bylo,wczoraj, czy przed wczoraj jadąc ok 45 przy pedale w podloge kola sie nawet nie chcialy zblokować, teraz elegancko lapia
												 DziDzia - 1 Cze 2009,  21:39
 
  	  | Cytat: | 	 		  Ciekawa teoria    | 	  
 
Wiesz Mariusz.. Hamulce działają na zasadzie ciśnienia.. A przy otwartym korku mogło go ubywać   
 
 
 
 
pozdro   
												 TeasyM - 2 Cze 2009,  07:22
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  |  dla pewnosci zdjolem kolo przednie  | 	  
 
 
Yeee Haw !
 
Wiecie, że na forum MitsuManiaków ludzie sobie dopisują "Piszę poprawnie po polsku" albo przynajmniej " Staram się pisać poprawnie po polsku" ???
 
 
Zdjolem - przepraszam nie chce być uszczypliwa, ale tego rodzynka muszę zapisać w kajeciku ;P
												 szogoon - 2 Cze 2009,  07:43
  TeasyM, bo to się tak odmienia...
 
 
zdejmować
 
zdejmnij
 
zdejmołem
 
zdjołaś
 
łon zdjoł
												 TeasyM - 2 Cze 2009,  07:50
  Pysznie    
												 Pele - 2 Cze 2009,  08:39
 
  	  | TeasyM napisał/a: | 	 		  | Wiecie, że na forum MitsuManiaków ludzie sobie dopisują "Piszę poprawnie po polsku" | 	  
 
 
Na różnych forach to jest   
 
 
BTW, szogoon ma rację        
 
 
Pozdro   
												 DziDzia - 2 Cze 2009,  09:05
  Chyba temat troszkę zlazł z tematu     
 
 
 
 
pozdro   
												 trzeci - 2 Cze 2009,  09:09
  Wymiana klocków hamulcowych została opisana na pierwszej stronie.
 
Pisaniny na drugiej już wystarczy   
 
Zamykam.
 
Pozdro ...
												 
					 | 
				 
			 
		 |