Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK1] Chłodnica oleju, elektryczna pompka paliwa

JoeMix - 19 Maj 2009, 22:21
Temat postu: [MK1] Chłodnica oleju, elektryczna pompka paliwa
Witam, liczę na pomoc osobników montujących dziwne części do swoich fiestek,,,

1) Potrzebuję chłodnice oleju - oryginalnie było to chłodnica olej-woda combo z chłodnicą od silnika,,, rozmyślam nad osobną typu olej-powietrze, z wymuszonym nawiewem,,, tylko od czego? Ciecz do chłodzenia to olej skrzyni biegów, 90 do 100 stopni wypada zbić do 60-70, obawiam się że ciśnienie jest większe od oleju w silniku, ale pewności nie mam.

2) Pompkę paliwa eklektyczną potrzebuję do zamontowania w komorze silnika - czyli musi zassać paliwo jak taka mechaniczna od gaźnika, a drugie to musi mieć możność pracy pod ciśnieniem (czyli też jak mechaniczna) - duże ciśnienie pracy nie jest wymagane, dobrze jak by nie musiało być powrotu, więc potrzebna taka co sie nie chłodzi pompowanym paliwem, bo przepływ nie będzie duży,,, za to czas pracy około 5 minut. Może puszczać paliwo wstecz - w sumie spłynięcie niewykorzystanego paliwa nie będzie miało znaczenia, o ile będzie sobie tio potem zasysać.

Żółwik Tuptuś - 19 Maj 2009, 22:29
Temat postu: Re: Chłodnica oleju, elektryczna pompka paliwa
JoeMix napisał/a:
Witam, liczę na pomoc osobników montujących dziwne części do swoich fiestek,,,

1) Potrzebuję chłodnice oleju - oryginalnie było to chłodnica olej-woda combo z chłodnicą od silnika,,, rozmyślam nad osobną typu olej-powietrze, z wymuszonym nawiewem,,, tylko od czego? Ciecz do chłodzenia to olej skrzyni biegów, 90 do 100 stopni wypada zbić do 60-70, obawiam się że ciśnienie jest większe od oleju w silniku, ale pewności nie mam.


Jak ciśnienie wyższe niż w silniku to poskłądanie tego na wymienniku od klimy by dało radę . Do tego termostat i gitara .

JoeMix napisał/a:
2) Pompkę paliwa eklektyczną potrzebuję do zamontowania w komorze silnika - czyli musi zassać paliwo jak taka mechaniczna od gaźnika, a drugie to musi mieć możność pracy pod ciśnieniem (czyli też jak mechaniczna) - duże ciśnienie pracy nie jest wymagane, dobrze jak by nie musiało być powrotu, więc potrzebna taka co sie nie chłodzi pompowanym paliwem, bo przepływ nie będzie duży,,, za to czas pracy około 5 minut. Może puszczać paliwo wstecz - w sumie spłynięcie niewykorzystanego paliwa nie będzie miało znaczenia, o ile będzie sobie tio potem zasysać.


pompa od monowtrysku i trójnik z powrotem . Wirnikowa dedykowana do gaźnika nie zassie paliwa na wysokość 30-40 cm . Więc jedynie trójnik z powrotem Cię ratuje .

Maćko - 19 Maj 2009, 22:58

Co do pompy paliwa to radzę pomyśleć nad pompą paliwa z motocykla np. hondy vfr 750. Sam posiadam taką pompę, pompa membranowa na elektromagnesie, nie ma powrotu ale ma całkiem dobrą wydajność, sam czasem z niej korzystałem jak mi benzyna spłynęła z układu do zbiornika. Pompę wpinałem do układu, podłączałem kablami pod akumulator i pompa nabiła mi paliwa do gaźnika.
luki - 19 Maj 2009, 22:59

JoeMix, chcesz po prostu chłodnicy oleju pod automata??
jak by zaadaptować cos takiego http://allegro.pl/item629...i_2_4_benz.html albo http://allegro.pl/item629...omatycznej.html
Spróbuj zagadać do djSthonki myślę ze mógł by ci pomóc

jurek - 30 Maj 2009, 14:04

JoeMix, ciekaw jestem, co ty kombinujesz z tą skrzynią.
Znam podobnego napaleńca, to syn mojego kolegi. Ostatnio zrobił z malucha rajdowca.
Stukałem sie po głowie jak zaczynał, zwątpiłem jak skończył. Pełny profesjonalizm.
Ma w tym wehikule zamontowaną chłodnicę oleju, ale do silnika, jak również elektryczną pompę paliwa(bez powrotu)
Ciekawi mnie jednak gdzie do skrzyni biegów włączysz węże olejowe, oraz z czego dobierzesz pompę olejową.
Jeżeli ci ten pomysł jeszcze nie przeszedł, to mogę go spytać o chłodnice i pompę :)

JoeMix - 30 Maj 2009, 18:35

jurek, skrzynia automat :yes: Ma oryginalnie wyprowadzone węże. A pompka zamiast mechanicznej, bo mechaniczna nie pompuje jak silnik nie kręci, a ciśnienie potrzebne do uruchomienia silnika, elektryczna pompka rozwiąże problem, a że nie chce dłubać i kombinować przy tym zbytnio (bo może pomysł zupełnie chybiony i nie rozwiąże) to chcę założyć pompkę w miejsce oryginalnej.

Dostałem cynk że były pompki elektryczne pracujące tak jak mechaniczne - czyli z przeponą ale wprawianą w ruch elektromagnesem, posiadają wszystkie zalety i wady pompek mechanicznych, z tą różnicą że potrzebują prądu do działania. czy ktoś się orientuje jakie wynalazki miały takie wynalazki?

Maćko - 30 Maj 2009, 22:18

Honda vfr 750 i pewnie jeszcze pare innych modeli motocykli.
W przypadku używanych pompek przed kupnem radzę sprawdzić czy membrana nie popękała od leżenia bez paliwa (czasem tak bywa jak długo leży nienapełniona).
Nie wiem tylko jakiego ciśnienia oczekujesz, do wtrysku może być za słaba, ale do napełniania gaźników itp daje radę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group