|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Problem ze śrubami do kół
blood_brother - 18 Maj 2009, 20:13 Temat postu: Problem ze śrubami do kół Witam.
Dzisiaj dostałem telefon od Loy'a, że w moim wynalazku są jakieś dziwne śruby modułowe, nie pamiętam rozmiaru. Problemem jednak jest dostać takie śruby w takim samym rozmiarze, a co dopiero dłuższe.
I teraz pytanie, czy do mk1/mk2 są jakieś dziwne śruby, których nie ma nigdzie powszechnie i gdzie można dostać takie jak się chce? Czy jest to po prostu jeden z kolejnych patentów poprzedniego właściciela? W drugim przypadku Loy zaproponował jeszcze dwa inne wyjścia, niż szukanie takich śrub:
- dorobienie wymaganych śrub u ślusarza.
- przegwintowanie otworów na pospolitszy rozmiar.
Ze względów finansowych, wchodzi w grę jedynie druga opcja. Loy uważa, że aktualny gwint pozwala na przegwintowanie tego.
Są gdzieś takie śruby, czy gwintować?
Żółwik Tuptuś - 18 Maj 2009, 21:14
Napisz k***** po ludzku o co Ci chodzi , albo powiedz Loyowi żeby napisał .
Przeróbki są niebezpieczne ( gwinty są walcowane a nie wykrawane , a obróbka otworó w piaście lub bębnie jest niebezpieczna bo nie ustawisz idealnie prostopadle osi nagwintowania nowego gwintu . i całość po skręceniu się bedzie naciągać ) .
szogoon - 18 Maj 2009, 22:05
a to nie lepiej wymienić piasty ?
czy ja źle rozumiem...
Laskosz - 18 Maj 2009, 22:05
jeśli chodzi o śruby do kół to najdłuższe pasujące założycie np od Clio2 ja takie mam u siebie
diodalodz - 18 Maj 2009, 22:17
hm rozmiar i skok gwintu jest taki sam jak w naszej dumie narodowej 126p o ile chodzi o śruby od kół oczywiście . bo może chodzić o szpilki głowicy to faktycznie gwinty są z tego co pamiętam rodem z UK
blood_brother - 18 Maj 2009, 22:25
Ogólnie rozchodzi się o to, że chcemy założyć dystanse do aluminiowych kół. W piastach jest jakiś nietypowy gwint do której śruby (tu Loy użył stwierdzenia "śruby modułowe") są właściwie nie osiągalne. Czy fiesty mk2 miały taki nietypowy gwint i trzeba szukać gdzieś śrub? Jeżeli tak, to gdzie można dostać takie śruby?
Loy zaproponował też od razu dwa inne wyjścia, mianowicie, dorobienie śrub u ślusarza, albo przegwintowania istniejących otworów, tak by pasowały powszechnie dostępne śruby półtorówki, czy jakoś tak. Ze względów finansowych wybrałbym opcję nr 2. Co do szczegółów technicznych nie wiem jakby to miało wyglądać. Z tego co zrozumiałem nie wpływałoby to zbytnio na bezpieczeństwo, tzn stwierdziłem tak, po tym, że Loy powiedział, iż nie byłoby z tym większych problemów, biorąc pod uwagę specyfikę istniejącego gwintu.
JoeMix - 18 Maj 2009, 22:50
Nie, fiesta maiła gwint normalny,,, bez problemu można śruby kupić, najlepiej nich Loy da foto tego modułowego czegoś,,,
DziDzia - 18 Maj 2009, 23:43
diodalodz napisał/a: | chodzić o szpilki głowicy to faktycznie gwinty są z tego co pamiętam rodem z UK |
W mk1 na drążkach kierowniczych też jest gwint calowy .. Kto to wymyślił heh
pozdro
diodalodz - 19 Maj 2009, 09:29
Niech Loy nic nie kombinuje . Śruby są dostępne od ręki i nic nie trzeba przerabiać ani gwintować .
kostek88wjcz - 19 Maj 2009, 23:39
3 zl sztuka diodalodz napisał/a: | Śruby są dostępne od ręki i nic nie trzeba przerabiać ani gwintować . |
blood_brother - 20 Maj 2009, 00:08
Czyli z tego co mówicie, ktoś coś tam modził i trzeba to teraz przywrócić do porządku:)
|
|