|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - [MK3] Wahacz a geometria
moristo - 10 Kwi 2009, 01:16 Temat postu: [MK3] Wahacz a geometria Mam taki problem. Dzisiaj pojechałem na ustawienie zbieżności. Niestety mechanik po wielu próbach stwierdził ze nie da sie jej ustawić ponieważ mam 2 rózne wahacze:( z lewej strony mam wahacz ze sworzniem montowanym na 2 nity a zprawej na 3. Przez to niby między jadnym a drugim kołem jest 1.5 stopnia róznicy w geometrii. Wahacz prawy był wymieniany jakis czas temu u mechanika. Nie wiem teraz czy mechanik wstawił zły wahacz, czy lewy miałem juz od dawna zły ,a mechanik wstawił dobry?
Czy ktoś orientuje się czy jakie wahacze były montowane w fiestach 93r 1.3 ?? czy mają one jakies nry i czy można to jakoś sprawdzic?
Z góry dziekuje za pomoc.
Parzych - 10 Kwi 2009, 02:27
Powiem w ten sposób: najlepiej parzyste części wymieniać parami...
Ad@mus - 10 Kwi 2009, 08:05
moristo, ja mialem w ogole jajca bo jeden wahacz byl o 1cm krotszy od drugiego
przez co kola nie mialy odpowiedniego kata, najlepsze jednak to ze ten krotszy byl ok a dlugi nie, w sklepach wszystkie wahacze byly takie jak ten dlugi wiec trza bylo zalaczyc flexa, skrocilem wahacz sworzen obspawalem i kolo w cudowny sposob odzyskalo wlasciwy kat, a mechanik mowil ze nie da rady:D
jesli masz wahacze jeden sworzen na 2 sruby a drugi na 3 to zaloz tak zeby byly te same, a najlepiej tak jak jacek napiesal parami zmien
JoeMix - 10 Kwi 2009, 08:12
Mechanik Cię lekko w balona zrobił, wahacz nie ma nic do zbieżności, gdyż tą regulujesz na układzie kierowniczym (skręt koła lewo/prawo) - jeśli masz różne wahacze, to możesz mieć w innym miejscu koła (nie obok siebie, tylko np. jedno bardziej z tyłu) lub inne kąty pochyleń - ale to nie ma nic do zbieżności i tę da się ustawić, choć auto może ściągać czy drzeć opony.
moristo - 10 Kwi 2009, 10:27
JoeMix napisał/a: | Mechanik Cię lekko w balona zrobił, wahacz nie ma nic do zbieżności, gdyż tą regulujesz na układzie kierowniczym (skręt koła lewo/prawo) - jeśli masz różne wahacze, to możesz mieć w innym miejscu koła (nie obok siebie, tylko np. jedno bardziej z tyłu) lub inne kąty pochyleń - ale to nie ma nic do zbieżności i tę da się ustawić, choć auto może ściągać czy drzeć opony. |
Dokładnie, zbieżnośc w sumie jest ustawiona, ale jak puszcze kiere to sciąga mnie w prawą strone, przez to ze jedno koło jest bardziej z przodu. Jak wyprostuje kiere to auto jedzie prosto.
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 11:25 ]
Nadal nie wiem czy isc do mechanika, ktory mi wahacz wymieniał z pretensjami?? Czy on wymienił na zły wahacz, czy poporzednie wahacze miałem złe.
Czy ktoś orientuje się czy jakie wahacze były montowane w fiestach 93r 1.3 ?? Z podwójnym czy potrójnym nitowaniem sworznia? czy mają one jakies nry i czy można to jakoś sprawdzic? ??
bidżej - 10 Kwi 2009, 23:43
moristo, z tego co wiem sworznie 3-nitowe były montowane w mk3.5, czyli od roku 1994. wcześniej sworznie miały 2 nity.
arecki - 10 Kwi 2009, 23:52
bidżej napisał/a: | moristo, z tego co wiem sworznie 3-nitowe były montowane w mk3.5, czyli od roku 1994. wcześniej sworznie miały 2 nity. |
dokładnie 3 nitowe były montowane od mk3.5
jackrzec - 11 Kwi 2009, 19:40
arecki napisał/a: | dokładnie 3 nitowe były montowane od mk3.5 | Jeśli chodzi o ścisłość, to są na trzy śruby...
bidżej - 11 Kwi 2009, 21:09
jackrzec, fabryczne wahacze były nitowane. w nowych kompletnych wahaczach też zazwyczaj są nity, a śruby dodawane są do pojedynczych sworzni
przykład TUTAJ
jackrzec - 11 Kwi 2009, 21:31
bidżej napisał/a: | fabryczne wahacze były nitowane. w nowych kompletnych wahaczach też zazwyczaj są nity, | Fakt! Fabrycznie były na nity, ale jeśli kupi same wachacze, to sworznie będzie montował na śruby - ale dobrze piszesz bo tak jest.
szynszyl - 11 Kwi 2009, 22:51
pół dnia pitolenia zamiast włączyć pierwszy lepszy katalog sklepu internetowego to raz.
dwa - skoro są dwa różne wahacze to sie same nie wymienią (swoją drogą wycieczka do pseudomechanika ślepego na jedno oko wskazana)
trzy... zajrzałem dopiero teraz i dopiero teraz zamknę ten skanadal
|
|