|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - fiesta 1.3 kent - przegrzewa się w korkach
Sachar - 9 Kwi 2009, 23:28 Temat postu: fiesta 1.3 kent - przegrzewa się w korkach Witam
Pokrótce opiszę swój problem. Od razu zaznaczam, że przeszukałem tematy na forum i nie udało mi sie odnaleźć rady na mój problem.
A więc: autko po kilku minutach stania w korkach zaczyna się przegrzewać. Wentylator włącza się, ale niestety nie daje rady. Dodatkowo podnoszą się znacznie wolne obroty - im wyższa temp. tym wyżej się kręci (tylko w korkach - ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się - na postoju, bez dodawania gazu jest ok - silnik nagrzewa się, wentylator się włącza i schładza do odpowiedniej temp). Przy jeździe na trasie nie ma najmniejszego problemu.
Co udało mi się zrobić: wywalony został termostat, zdjęta głowica, splanowana i złożona na nowych gratach, wymieniona pompa wody.
Nie za bardzo wiem co można jeszcze sprawdzić i co może byc przyczyną takiego zachowania.
Acha, chłodnica wygląda że jest wporządku, nie "sypie się " po dotknięciu, rozgrzewa się równomiernie na całej powierzchni.
help.
polmen - 10 Kwi 2009, 10:38
może napięcie na wentylatorze jest za słabe? nie kręci na tyle szybko jak powinien?:>
płyn chłodzący czy woda?:>
Żółwik Tuptuś - 10 Kwi 2009, 13:25
Z tego co piszesz i co sprawdziłeśwynika że faktycznie poszperałeś po forum .
Jeżeli sytuacja występuje w korkach , a nie występuje przy postoju to ja stawiam na odwrotnie podłączony wentylator ( pcha powietrze przez chłodnicę i atrapę na zewnątrz zamiast ciągnąć do wnętrza komory ) na psotoju jest mu obojętne i chłodzi , ale jak lekko ruszysz pęd powietrza ( nawet minimalny ) będzie niwelował działanie wentylatora i będzie dupa .
Rozgrzej auto i zobacz czy jak sie włączy wentylator to nie czukiereczekpowietrza przez atrapę . Jak tak to zamień końcówki na wentylatorze .
Sachar - 10 Kwi 2009, 22:03
Wentylator kręci w dobrą stronę, silnik zalany borygiem/petrygiem i dziś dolałem płukankę Prestone - może coś wyleci. Dziś ustawiłem większy luz na lince gazu i obroty nie wzrastają już tak bardzo - przez cały dzień jeździłem bez problemu (ale i korki dziś mniejsze jakby). Z nowych opcji dochodzi jeszcze aparat zapłonowy do sprawdzenia - może się zawiesza i po przyspieszeniu zapłonu nie wraca do normalnego ustawienia? (co mogłoby skutkować spalaniem stukowym, a co za tym idzie podwyższoną temp. spalania i w efekcie przegrzaniem - albo w odwrotnej kolejności ). Narazie nie mam drugiego aparatu, żeby sprawdzić.
|
|