Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] nie chce zapalic?????

MIKSU - 6 Kwi 2009, 17:59
Temat postu: [MK3] nie chce zapalic?????
Witam wsystkich....gdzies na forum czytalem ze tym modelem fiesty mozna do stawu wiechac i umyc silnik,ale ja jaz zwykle mam malutki problem z moja fofi 1.4 CLX (gaznik) a wiec tak...
- postanowilem umyc komore silnika oczywiscie razem z silnikiem,pozakrywalem wazniezsze miejsca folia tzn.: aku,kopulke aparatu zaplonu,cewke.Uzylem srodka do czyszczenia(w spraju) odczekalem ile trzeba i wszystko splukalem szlauchem z koncowka do podlewania kwiatow (nie karczer) pod ostrym strumieniem.Silnik wyglada pieknie czysciutki...odpalilem bez zadnych problemow i fofi "pracowala" sobie jakis czas na wolnych i raptem sama zgasla tak jakby ktos wylaczyl zaplon lub jakby zabraklo paliwa poprostu motor stanol.Walczylem wczoraj caly dzien szukajac miejsca gdzie moglaby dostac sie woda,wszystko wyczyscilem i urzylem na wszystkie kostki (a nie ma ich tam zbyt wiele) srodka do usowania wody (CRC) i nic to nie pomoglo.Skracajac cala historyjke doszedlem ze cewka nie daje pradu na kabel WN.Sprawdzilem miernikiem i na krucce od cewki dochodzi prad 12.3V czyli na moj zdrowy rozum padla cewka....kupilem nowa i przez przypadek zamienilem kable na kruccach cewki z + na - (czy to moglo uszkodzoc nowa cewke????) bo dalej nie chce zapalic.Jest jeszcze na aparacie zaplonu takie czarne pudelko (moze to jakis regulator,nie mam pojecia)i dochodzi tam kostka z 3 kablami (i tam tez jest napiecie 12.3V) moze wlazla woda do tego urzadzonka?????? Wszystkie styki czyste,nowa cewka,przeczyszczone swiece,kable o.k. a zapalic nie chce :głowąwmur: !!!!!!!!!!!! benzyna tez mam :rotfl: tylko aku prawie pusty od krecenia :sad: Czy moze ktos ma jakis pomysl co jej jest??????zalaczam foto........Uklad zaplonowy wyglada prawie tak samo a moze to jest aki sam tylko ja mam 4 swiece a nie 6 jak na zdjeciu ( i to chyba cala roznica) dowiedzialem sie ze to ustrojstwo przykrecone do aparatu to jakis tranzystor lub cos takiego i po jego otwarciu w srodku woda :sad: Czy ktos wie co to jest,jak to sie nazywa,gdzie i za ile to kupic????????????????Pozdro dla Wszystkich

JoeMix - 6 Kwi 2009, 19:29

Masz rozdzielacz zapłonu? Zdejmij środkowy przewód - podepnij tam świece, zakręć silnikiem zobacz czy iskra skacze, 2) zdejmij kopułkę zabierz do domu na kaloryfer, a najlepiej kup nowa wraz z nowym palcem. Podepnij jak trzeba, świecą sprawdź czy jest iskra po kolei na każdym cylindrze.

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 19:32 ]
Najpierw naładuj akumulator! i dopiero sprawdzaj co napisałem.

MIKSU - 6 Kwi 2009, 20:22

Jak pisalem wczesniej na kablu WN miedzy cewka a kopulka nie ma pradu,a na boczne krucce dochodzi prad 12.3V....
Zalaczylem fotke do mojego postu i wszystko jast prawie takie samo......przynajmniej wyglada podobnie (wlacznie z tymi "lopatkami" wewnatz aparatu)

P.S. dzieki za rade............JoeMix

JoeMix - 6 Kwi 2009, 22:05

Czyli co ja? Pali nie pali, jest na środkowym przewodzie iskra - to sprawdzisz tylko świeca dotkniętą do masy i zakręceniem rozrusznika, żaden przyrząd typu woltomierz, multimetr nie wchodzi w grę.

Sprawdzenie samej cewki - podłączasz do niej jedną świecę jak pisałem, odłączasz przewód 1(-), włączasz zapłon na przewodach 15(+) i MASA (gdziekolwiek) pojawia się napięcie (możesz sprawdzić woltomierzem), ale przed samym testem go odłącz, do cewki ma być podłączona tylko świeca, na włączonym zapłonie należy do złącza 1(-) podpiąć masę (kawałkiem przewodu) i przytrzymać chwilkę (cewka naładowana) , w chwili odłączenia na świecy powinna przeskoczyć iskra, potem przewodem dotykasz do złącza i za chwile znowu odłączasz i znowu powinna przeskoczyć iskra. Jak się tak dzieje to obwód zasilania cewki i sama cewka jest Ok.

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 22:06 ]
MIKSU napisał/a:
Zalaczylem fotke do mojego postu i wszystko jast prawie takie samo......przynajmniej wyglada podobnie (wlacznie z tymi "lopatkami" wewnatz aparatu)
Tiaaa, to że rysunek jest od silnika na 6 garów to inna bajka,,,

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 22:15 ]
A teraz doczytałem to co dopisałeś poza fotą - to coś na aparacie to sterownik cewki, tranzystor to on ma w sobie i to nie jeden gdyż to prosty układ elektroniczny i generalnie winien być wodo odporny.

MIKSU - 7 Kwi 2009, 19:51

Witam ponownie...dzis znalazlem troche czasu na przetestowanie rad JoeMix-a. Wysuszylem suszarka ten sterownik cewki i razem z cewka lezal od wczoraj na grzejniku.Dzisiaj poskladalem wszystko do kupy i zastosowalem sposob na sprawdzenie cewki a wiec swieca z kablem do cewki,orginalny kabel 15(+) na swoje miejsce a kruciec z 1(-) kabelek na mase.Na wlaczonym zaplonie efekt zwarcia i iskra na swiecy jest!!!!!!!!! ale niestety moj miernik nie pokazal zadnego napiecia(o ktorym pisales),nie wazne iskra jest :) i teraz laduje aku :) Z drugiej strony (moze to byc pomocne) jak sprawdzalem wczoraj miernikiem napiecie na wlaczonym zaplonie to bylo tak: kabel od sterownika i kable + i - od cewki wszedzie 12.3V,dzisiaj bylo tak: jak byl odlaczony sterownik cewki wszedzie napiecie 13V w momencie podlaczenia sterownika na kabelkach od cewki (+ i -) napiecie 3.2V :yyy: czy tak ma byc???? A MOZE WIESZ JAK FACHOWO NAZYWA SIE TEN STEROWNIK CEWKI bo moze on jest trafiony a internecie nie znalazlem nic o takiej nazwie.....
DZIEKI ZA DOBRE RADY......Pozdrawiam

JoeMix - 7 Kwi 2009, 21:36

W książce serwisowej nazywa się to STEROWNIK, w servisówce po angielsku, rysunek ze strzałkami na śrubki mocujące ten STEROWNIK podpisany jest "Electronic amplifier module retaining screws" w innych publikacjach spotkałem się też z określeniem "moduł wzmocnienia zapłonu"

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group