Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Okopcona świeca

kenczorf - 2 Kwi 2009, 03:27
Temat postu: [MK3] Okopcona świeca
Zobaczyłem dzisiaj, że na 4tym garze mam okopcona świece...mianowicie w miejscu gdzie się kończy przewód zapłonowy założony na świece to mamy jeszcze z 1cm widocznej świecy. I tak z 0.5cm jest jakby okopcona, przypalona czy coś. Nie jest to raczej bród ponieważ nie chce zejść. Co może być przyczyną albo co to oznacza?
JoeMix - 2 Kwi 2009, 22:09

Nie wiem, świece się tak brodzą u nasady, da się to zeskrobać z tej porcelanki.
Tommur - 2 Kwi 2009, 23:40

Kenczof. Ja wczoraj oglądałem świece 4 gara i mam to samo. 3 gar czysty
kenczorf - 2 Kwi 2009, 23:47

A to spoko. Myslalem ze to cos oznacza. Mam stary nie rozwiazany jak dotad problem zamulania auta na benzynie i szukam juz chu... do dupy bo nie mam zadnego pomyslu jak to rozwiazac.

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 02:41 ]
Dziś wykrecilem swieczki i widze pewna zaleznosc. Ten nalot na zewnetrznej stronie swiecy wiaze sie z tym co sie dzieje w komorze spalania. Mianowicie taki nalot jak pisalem jest na 1 i 4tym garze i te swieczki maja tez okopcony iskiernik. Jest to taki czarny matowy aksamitny nalot. Doczytalem sie, ze to przez za bogata mieszanke- i to sie zgadza bo benzyna mi zalewa-i nie wiem czemu:/ I teraz pytanie...czemu tylko 1 i 4 swieczka? zalewa mi tylko te dwa cylindry? swieczka druga ma minimalny nalot a trzecia wogole nic- jest zdrowiutka.

pablon - 4 Kwi 2009, 18:52

Miałem tak samo, ten czarny osad na świecy to niespalona bezyna i w konsekwencji tego niedługo świeca padnie :hahaha: . na 99% cewka sie rozwarstwiła i nie daje napiecia na świece. na szrocie dostaniesz czesci zapasowe:].
bidżej - 4 Kwi 2009, 19:38

dokładnie, prawdopodobnie zdycha cewka (a właściwie jedna jej połówka odpowiadająca za cylindry 1 i 4 właśnie) - stąd pewnie problemy z zalewaniem...
kenczorf - 5 Kwi 2009, 11:45

bidżej napisał/a:
prawdopodobnie zdycha cewka
No tak...tylko ze u mnie zalewa tylko benzyna...na gazie nic zalewa i chodzi idealnie. A jakby cewka byla walnieta to na gazie tez nie powinno byc za kolorowo
Tommur - 5 Kwi 2009, 21:51

Dziś zmieniłem cewkę na zapasową i na razie nie szrpnęło. Tuż przed wymianą szarpało nawet na hamowaniu silnikiem. Przejechałem na razie 10km i jest spoko. Wcześniej obroty po kilku szarpnięciach auta na luzie i postoju wynosiły ~1400. Po zamianie cewki obroty trzymają 900-1000 (to już wiem że to od wałeczka :) ). Rano test na odpalaniu i jeździe zimnego silnika.
kenczorf - 5 Kwi 2009, 23:04

Ogladnolem moja ceweczke i jest ok...tzn z zewnatrz nic nie widac pekniec czy innych dziwnych nietypowych rzeczy... Zeby sie upewnic trzebaby podmienic ale niema skad wziasc...
Tommur - 5 Kwi 2009, 23:31

U mnie pęknięć ani wybrzuszeń także nie ma.

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 13:13 ]
No to po problemie :-) . PO testach porannych stwierdzam, że szarpanie zniknęło :jupi: . Zacnie sie teraz jeżdzi. A więc to ceweczka mnie męczyła od 1,5 roku (oprócz potencjometra przepustnicy, który w międzyczasie wymieniłem).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group