Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] ładowanie alternator

PAWELwrx - 4 Mar 2009, 15:34
Temat postu: [MK3] ładowanie alternator
Mam taki problem z napięciem ładowania, jest za niskie. Mam alternator bosh. wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami. Po pomiarach mam takie wyniki - nie obciążony 13,8 - obciążony 12,7. Akumulator ma 12,5.
(Pomiary świeżo po wymianie regulatora napięcia ze szczotkami.) Na starym regulatorze miałem - nie obciążony 14, obciążony 13.
Przyczyna leży w tym że szczotki jeszcze nie dotarte???
Przy wymianie starałem również wyczyścić wszystkie zaśniedziałe styki. Nie ukrywam że mój akumulator najlepszej kondycji już nie ma, po wyjęciu z prostownika ma maxymalnie 13,6.

JoeMix - 4 Mar 2009, 19:09

O napięci akumulatora i napiecu lądowania było nie raz, zwłaszcza ostatnio,,, jak wymieniłeś regulator to daj mu trochę czasu na dotarcie.
PAWELwrx - 4 Mar 2009, 23:58

Z wypowiedzi innych po zmianie regulatora przeważnie było widać znaczną poprawę, a u mnie na odwrót. Dlatego mnie to zaniepokoiło.
Podejrzewam że kabel plusowy idący do rozrusznika a potem do akumulatora już nie najlepiej przewodzi prąd (albo gdzieś masa). Dlatego chodzi mi po głowie aby sprawdzić napięcie przy samej prądnicy, jeżeli będzie wyższe to mam pytanie do elektryków:
Jak pociągne dodatkowo 2 kabelki z alternatora prosto do akumulatora, plus do plusa minus do minusa to nic złego się nie stanie?

JoeMix - 5 Mar 2009, 11:23

Nie, ale nie ma czegoś takiego jak przewód źle przewodzi, wyczyść jego końcówki dobrze, wyczyść oczka, wyczyść pola na które je przykręcasz, dobrze skręć, zabezpiecz przed utlenianiem np. wazeliną.

Wyczyści dokładnie złącze na alternatorze i we wtyczce. (jak taka masz)

Wyczyść dobrze zawias alternatora (tamtędy płynie prąd) wyczyść dobrze pole w które wkręcasz regulator. na jeden ze śrubek regulatora jest kontakt do dobudowy alternatora, możesz tam założyć przewód z oczkiem i dać bezpośrednio do masy pojazdu lub ujemnej klemy akumulatora.

PAWELwrx - 5 Mar 2009, 16:37

Zrobiłem tak jak mówisz na początku ale problem już rozwiązałem. Okazało się, że naprawde przewód źle przewodził :) Plusowy idący z alternatora do rozrusznika był załamany w jednym miejscu (gientki) . Puściłem drugi kabel prosto z prądnicy do akumulatora i napięcia mam takie: nieobciążony 14,0 obciążony 13,6 <8> a akumulator 12,3
Dzięki za podpowiedźi. Temat można zamknąć.

drjanusz - 5 Mar 2009, 18:51

PAWELwrx napisał/a:
. Okazało się, że naprawde przewód źle przewodzi

Już Ci JoeMix napisał że nie ma przewodu źle przewodzącego,przewód był uszkodzony-została przerwana ciągłość tego przewodu i w całości była tylko izolacja :fox:

Maki - 5 Mar 2009, 19:22

Cytat:
jak wymieniłeś regulator to daj mu trochę czasu na dotarcie.

A niby co miało by się tam dotrzeć. Co niby szczotki. Nie ma to większego znaczenia czy są płaski czy wklęsły. Przy płaskim już ma wystarczający styk by przewodzić owy prąd(natężenie).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group