|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Problem z zawieszeniem silnika i skrzyni - za miekkie?
tommirs - 17 Lis 2008, 15:49 Temat postu: Problem z zawieszeniem silnika i skrzyni - za miekkie? Witam
Pytanie kieruję głównie do śmigających w KJS'ach i tego typu imprezkach.
Mam problem z zawieszeniem silnika/skrzyni.
Podczas zerwania przyczepności kół podczas startu lub gdy odciąży się koło (głównie prawe-przy skręcie w prawo oczywiście) silnik tam bombie w rozpórkę kielichów, że aż głowa boli.(kolektor dolotowy uderza w rozpórkę) Poduszki wymieniłem na nowe, główną silnika dodatkowo utwardziłem takim starym rajdowym patentem i nic!
Trochę to dziwne bo odstęp rozpórki od kolektora jest dosyc spory - ok 5cm.
Problem pojawił się dopiero teraz , gdy zamieniłem koła na 15", utwardziłem zawias oraz załozyłem nową poduszkę silnika. Wiadomo że przy twardym zawiasie koło może sie tak zachowywać, ale żeby aż tak silnik latał po komorze??
Kurde, a patent ze skręceniem poduszek skrzyni na stałe śrubą??
.. sam nie wiem co robić?
JoeMix - 17 Lis 2008, 18:47
Skręć na sztywni przez tuleje teflonowe lub coś podobnego, ale wtedy drgania silnika będą się niosły po karoserii.
Daras84 - 17 Lis 2008, 22:55
no sam sobie rozwiazałes skrecaj na sztywno i tyle a na bude az tak drgan nie przenosi
squadak - 18 Lis 2008, 09:03
ja na seryjnych poduszkach, niezaleznie od kol i zawiasu nigdy tak nie mialem, ale... raz trafila mi sie nowa poduszka zamiennik (nie pamietam juz jakiej to firmy bylo) i byla ona wlasnie za miekka moim zdaniem, az sprawdzalem pare razy czy aby nie jest urwana - dlaczego okazalo sie po paru imprezach jak juz sie urwala poduszke zrobili z dwoch osobnych kawalkow gumy i zle zwulkanizowali je ze soba - rozleciala sie dokladnie w polowie na 2 czesci i po demontazu widac bylo ze te 2 kawalki gumy byly polaczone ze soba tylko po zewnetrznej krawedzi
moze Ty tez masz takie "dobre" zamienniki poduszek pod skrzynie, dodam jeszcze ze kluczowa jest tu poduszka przednia, tylna praktycznie nigdy sie nie urywa
Żółwik Tuptuś - 18 Lis 2008, 20:52
pomyśl także o dodatkowym stabilizatorze na górze zespołu napędowego , tak jak ja mam ( siły były takie że raz ękł , ale narawde czuć różnicę , zwłaszcza w dwóch przypadkach : gdy startujesz orazz gdy masz zmienić bieg przy dużym przechyle lub na łuuku )
tommirs - 18 Lis 2008, 21:52
Żółwik.. a jak to wygląda? mógłbyś opisać ?
odyniec - 18 Lis 2008, 22:05
tommirs, spójrz w Dziale Projekty temat Żółwia...tam gdzieś jest zdjęcie. Musisz poszukać.
Żółwik Tuptuś - 18 Lis 2008, 22:11
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
strona druga na dole
tommirs - 18 Lis 2008, 23:58
faktycznie, bardzo ciekawy patent.
Przypomniało mi się, że w bravo mam tez cos takiego (fabryczny górny stab silnika) - oblukam i zastanowię się co z tym fantem zrobić w fiestce.
PS. jakoś nie mam nigdy tyle czasu, żeby przesledzić od deski do deski wszystkie wątki z waszymi modyfikacjami...ale naprawdę Żółwiu chylę czoła
|
|