Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Woda przy korku oleju

szcze01 - 11 Lis 2008, 19:07
Temat postu: [MK3] Woda przy korku oleju
Witam mam maly problem. mam fieste mk3 90r. pod korkiem wlewu oleju i pod pokrywa od zaworow osadza sie woda i taki siwy szlam. wody w zbiorniku nie ubywa tylko jest wlane ponad max. robie ok 15 km dziennie. ZMieniac uszczelke czy moze jakies inne rady macie? pomocy prosze.
zebro78 - 11 Lis 2008, 19:38

Normalny objaw w MK3 :P Szczególnie w porach zimnych typu jesień zima - jest to efekt krótkich dystansów pokonywanych przez Ciebie i nie dogrzanego silnika. Temat wielokrotnie poruszany na tym forum -> wpisz w opcji szukaj słowo majonez :P
PS. Wyczyść sobie raz na jakiś czas korek i odmę. Pokonanie dłuższego dystansu a co za tym idzie dobre rozgrzanie silnika pomorze ale masełko i tak wróci kiedyś :P

szcze01 - 11 Lis 2008, 19:40

dzieki wielkie :)
Marcinowaty - 11 Lis 2008, 20:03

Innym objawem który świadczy o wymianie uszczelki pod głowicą jest bombelkowanie w zbiorniku wyrównawczym.
Freeman - 11 Lis 2008, 21:13

Często "majonez" spowodowany jest przez złe działanie termostatu. Napisz do jakiej pozycji dochodzi Ci wskazówka temperatury.
szcze01 - 11 Lis 2008, 22:59

wlasnie nie zaduzo dochodzi do konca bialego pola. Robie tylko 5 km i gasze bo dojezdzam do szkoly. moze zatkac chlodnice bedzie sie moze szybciej grzal. jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn??
JoeMix - 11 Lis 2008, 23:21

szcze01 napisał/a:
jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn??
?Hę?

Chłodnicy zasłaniać sensu nie ma, bo i tak w niej nie płynie płyn na zimnym silniku. Kup sobie termostat w kształcie do fiesty, ale o wyższej temperaturze otwarcia, np. 102st zamiast 91st (czy ile tam powinno być)...

k_myk - 11 Lis 2008, 23:27

Czy mógłbym się dowiedzieć konkretnie, która część jest nazywana "odmą"? Kilka razy już rzuciło mi się to w oczy, ale nie jestem pewien czy dobrze to kojarzę... <???>

EDIT:// Wybaczcie mi OT :ups:

Pozdrawiam,
k_myk

JoeMix - 12 Lis 2008, 00:17

Odma najczęściej łączy dół silnika (to co pod tłokami, miskę olejową itp) z układem dolotowym - tłoki nie gwarantują 100% szczelności pomimo pierścieni u cześć spalin się tam przedostaje, również znajdują się tam pary gorącego oleju (to co mieszane z wilgocią z powietrza tworzy majonez) - przez odmę silnik zasysa to wszystko i przepala.

Pod deklem zaworowym jest podobna sytuacja - nieszczelne zawory, uszczelniacze itp - silnik zasysa to tak samo...

Każdy silnik ma nieco inaczej stare silniki 1,1 w Mk1/2 mają w korku wlewu oleju zawory - idą aż 3 węże i w skrzyni korbowej jest utrzymywane większe ciśnienie niż pod deklem zaworów gdzie wręcz jest podciśnienie w czasie pracy, w mk3 3 węże zredukowano do jednego, nie ma też zaworków tyle...

bidżej - 29 Sty 2009, 00:24

sorki za archeologię, ale na tym chyba polega używanie szukajki ;-))

JoeMix napisał/a:
w mk3 3 węże zredukowano do jednego, nie ma też zaworków tyle...

i jest to wąż idący od korka w poziomą odnogę trójnika w patelni?

i od czego jest drugi wężyk wchodzący w ten trójnik pionowo? idzie później za kolektor dolotowy, tam jest kolejny trójnik, z którego jeden wężyk idzie gdzieś pod przepustnicę (chyba), a drugi do małej puszki na ścianie grodziowej...

pytam, bo od dłuższego czasu próbuję zwalczyć pocenie się dolotu, pochodzące nie-wiadomo-skąd (już kiedyś o tym pisałem - o TUTAJ...) jak tylko zrobi się ciepło, mam zamiar wszystkie te węże wybebeszyć i spróbować przetkać :|

JoeMix - 19 Lut 2009, 10:16

bidżej86 napisał/a:
i od czego jest drugi wężyk wchodzący w ten trójnik pionowo? idzie później za kolektor dolotowy, tam jest kolejny trójnik, z którego jeden wężyk idzie gdzieś pod przepustnicę (chyba), a drugi do małej puszki na ścianie grodziowej...
Obcykaj foto jak możesz,,,
bidżej - 19 Lut 2009, 14:49

fotki z telefonu na szybko:

chodzi o ten wężyk:


drugi wężyk z niebieskiego trójnika idzie do małej puszki na ścianie grodziowej (zawór odprowadzenia par?):


a tak wygląda dolot z zewnątrz:

Marcinowaty - 21 Lut 2009, 10:53

szcze01 napisał/a:
wlasnie nie zaduzo dochodzi do konca bialego pola. Robie tylko 5 km i gasze bo dojezdzam do szkoly. moze zatkac chlodnice bedzie sie moze szybciej grzal. jezeli popuszcze korek od plyny jezeli bierze moze wyzuci plyn??


Ja robie 5 km w jedna i w drugą dziennie, najmniej. Mam troche majonezu, ale wskazówka idzie na 3/4 pola i opada do połowy..

cinek2439 - 30 Lis 2009, 22:33

tez mam majonez pod pokrywa zaworow o w wezyku idacym od korka wlewu oleju do obudowy filtra powietrza , a mam pytanie ile 1.1 moze brac oleju bo ja w wakacje zmienialem olej mialem max i jakos poltora miesiaca temu dolewalem a juz mam mniej niz minimum:/ oleju chyba niebierze bo niekopci na jakis niebieski kolor czy cos normalnie odpala i zle niejezdzi wiec nieciagnie chyba przez pierscienie moze gdzies przez zawory???
JoeMix - 1 Gru 2009, 07:15

Ile 1,1 może brać oleju? A Tyle ile będziesz mu dolewał, nie ma granicy maxymalnej :P
cinek2439 - 1 Gru 2009, 15:58

ale tak serio to normalne ze oleju ubywa w ciagu 2 miesiecy???czy moze brac olej gdzies przez zawory, uszczelniacze ???
JoeMix - 1 Gru 2009, 16:12

Może,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group