|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Spore zużycie oleju - biały dym po odpaleniu silnika
FreeHack - 30 Wrz 2008, 08:32 Temat postu: [MK3] Spore zużycie oleju - biały dym po odpaleniu silnika Witam
Problem jak w temacie. Fiestka lubi olej. Celem zawężenia pola problemu sprawdziłem w dniu wczorajszym kompresję. Pomiaru dokonałem zarówno na zimnym(po nocy) jak i ciepłym(wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej między OR) silniku. Poniżej prezentuję rezultaty. Dodam, że norma dla mojego silnika wynosi 1,12MPa - 1,48MPa, co w przeliczeniu na bary(tej jednostki użyłem do odczytu z manometru) daje odpowiednio od 11,2 do 14,8.
Wyniki:
Zimny silnik:
1 - 12,7
2 - 12,1
3 - 12,2
4 - 13,1
Rozgrzany silnik:
1 - 11
2 - 11,1
3 - 11,5
4 - 11,8
Moim zdaniem wszystko wygląda poprawnie, jednak auto pobiera spore ilości oleju(dokładnej wartości nie jestem w stanie podać, ale są to osiągi rzędu 1l/1000km z powodzeniem). Dodatkowo tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko). Nie widać nigdzie żadnych wycieków oleju, zarówno z góry jak i z dołu pojazdu. Jak sądzicie? Czy duże jest prawdopodobieństwo, że winą tego stanu są uszczelniacze zaworowe? Pytam z nadzieją, że nie są to jednak pierścienie olejowe. Czekam na opinie i z góry dziękuję.
Pozdrawiam
diodalodz - 30 Wrz 2008, 20:13
hm
uszczelniacze możesz zmienić , choć one dużego wpływu na spalanie oleju nie maja chyba że są gigantyczne luzy na prowadnicach .
To że jest kompresja nie znaczy że silnik nie może zjadać oleju wystarczy że coś się stało pierścieniom olejowym i pasztet gotowy . Zmień uszczelniacze bo to groszowa sprawa i obserwuj . jedyne co ci powiem że silnik nie zje oleju przez uszczelkę tzn 1,1 tego nie potrafi
FreeHack - 30 Wrz 2008, 23:16
diodalodz dzięki za odpowiedź. Pokuszę się o wymianę uszczelniaczy na początek. Gdyby jednak nie przyniosło to skutku, a spalanie oleju wzrastało, to czy Twoim zdaniem opłacalna jest wymiana pierścieni? Czy lepiej rozejrzeć się za mniej olejożernym motorem?:)
Pozdrawiam
Lokmen - 1 Paź 2008, 09:47
gdy wymiana uszczelniaczy nie pomoże lepiej wymień pierścienie gdyż sądząc po kompresji silnik jest w przyzwoitym stanie
Marcinowaty - 1 Paź 2008, 11:49
Lokmen napisał/a: | gdy wymiana uszczelniaczy nie pomoże lepiej wymień pierścienie gdyż sądząc po kompresji silnik jest w przyzwoitym stanie |
To jak silnik jest w przyzwoitym stanie to po co ruszać pierscienie??
szynszyl - 1 Paź 2008, 12:04
bo jak jest w przyzwoitym stanie, to znaczy m.in ze nie ma progów na tulejach.
a pierscienie olejowe mogą paść moment, jak nie dopilnujesz poziomu oleju.
sama zmiana pierscieni wtedy pomoże (wg mojej wiedzy i tylko mojej, co nie jest opinią mechanika)
FreeHack napisał/a: | Dodatkowo tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko). | co wskazuje na uszczelniacze jak napisał dioda
ale Panie Dioda - uszczlniacze lubią łykać olej jak ... (ale mam brudne myśli ) i jak dojdzie do tego normalne spalanie oleju, to się robią brzydkie ilości
FreeHack - 1 Paź 2008, 12:09
Dziękuję za wszelkie sugestie:)
Pozdrawiam
|
|