Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - gaznik, kolektor z 1,0 do 1,1 i drgania

Nikita - 7 Sty 2005, 15:42
Temat postu: gaznik, kolektor z 1,0 do 1,1 i drgania
mam takie pytanko albo najpierw witam wszystkich jestem tu nowy jak widac ale moje pytanko to tak bo mam fieste 80 rocznik silniczek 1.1 i kupilem druga fieste z silnikiem 1.0 i chcialem przelozyc silnik ten 1.1 bo jest lepszy a pytanko nr

1. czy beda pasowac mocowania i da sie bez problemow zrobic taka przerzutke

2. czy gaznik bedzie pasowal z 1.0 do 1.1 czy jest jakis mniejszy labo cos

3. tak jak z gaznikiem ale teraz kolektor czy beda sie zgadzacdziury na sruby z silnika 1.0 do 1.1

4. mam straszne drgania n pewnych obrotach i nie wiem czemu poduszki sa oki wszelkie mocowania a i tak jest taka granica ze wytrzymac nie idzie i musze albo na mniejszych albo wiekszych obrotach jezdzic mozecie mi powiediec co to moze byc z gory dzieki

Żółwik Tuptuś - 7 Sty 2005, 20:59

Witam kolejnego użytkownika mk1
Nie napisałes z którego roku jest 1.0 ale skoro kupiłeśgo na swamo do mk1 to wnioskujęże jest on sprzed 89 roku ( na tym będe opierał moje odpowiedzi )

Ad 1 : Rozumiem że nie miałes jeszcze okazji obejżenia dokładnie silnika który kupiłeś bo jeżeli żucił byśna niego choćraz okiem zobaczył byśże jest on identyczny zewnętrzneie jak twój ( jeżeli pochodzi z mk1 ) lub różni sie nieznacznie gaźnikiem i kolektorem wydechowym ( jeżeli pochodzi z mk2 ) . Wracając do tematu . 1.0 i 1.1 sprzed 89 roku sąidentyczne zewnętrznie , mają te same mocowania , te same sprzęgła więc możesz swampować bez problemu )

Ad2 : Czegoś nie rozumiem . w pierwszym pytaniu mówisz o swampie , a w drugim o przekładce samego gaźnika Ale do żeczy : Gaźnik w twoim aucie był już pewnie niejednokrotnie zmieniany i jeżeli jest to Weber 1v bez powroty paliwa do baku to jest on identyczny dla cłej rodziny 0.9 - 1.1 ( były eksperymenty z innymi dyszami ale ty tego nie odczujesz )

Ad 3 : tutaj niestety musiał byś podać dokładniejsze dane obu silniczków , choć i to nie gwarantuje sukcesu . Na 90 % będąto te same kolektory ( ssące !!! ) ale występowały wersje z nieco inaczej wyglądającymi kanałami i ssącymi .

Ad 4 : na pewnych ( a sa niepewne obroty ? ) czyli na jakich ? Może poduszka główna silnika jest zerwana ( standard w mk1 ) , lub wydech jest źle skręcony i wali o bude i przenosi drgania ( teżczęste zjawisko ) lub silnik miał za dużo qni i kopyta bokiem im wyszły , lub ogólnie silnik posiada takie luzy na wszelkich możliwych połączeniach elementów ruchomych że po przekroczeniu pewnych obrotów dostaje orgazmu i wychodzi z ramy .

Z tego co rozumiem chcesz stworzyć hybrydę skłądającąsiez silnika 1.0 i osprzętu z 1.1 łudząć sie iż poprawi to osiągi w stosunku do założenia standardowego 1.0 . Jeżlei tak to po pierwsze nic z tego - te silniki satak podobne że części z nich są stosowane zamiennie ( w obiegu wtórnym ) i nie wiesz dokładnie od czego jest gaźnik itd , po drugie 1.1 często były rejestrowane jakop 1.0 , po trzecie 1.1 miały parę wersji mocy a łudzenie sie że trafiłeśna tą 55 KM jest bezpodstawne .

Nikita - 8 Sty 2005, 00:09

tak male sporstowanie ma dwie fiesty jedna z roku 79 o silniku 1.0 i druga rocznik 80 a silniku 1.1 i ten silnik 1.0 jest taki ze remont sie nie oplaca ale podzespoly sa dobre a z tej o silniku 1.1 za to sa blachy takie ze szkoda gadac wiec chce tylko silnik przelozyc ale ten 1.1 jest troszke do poprawy miedzy innymi gaznik cos nawala i ma kolektor to wymiany i dlatego sie pytalem czy to bedzie pasowac to jezeli o sprostowanie do pytania pierwszego i drugiego

co do pytania trzeciego to chodzi mi o kolektory wydechowe ale zauwarzylem jak sie przyjzalem ze raczej beda pasowac wiec to juz zalatwione

co do pytania mojego czwartego z tym obrotmi to na jakich mi telepie calym autem to nie wiem bo mam wersje bez obortomierza ale sprawdze wydech bo poduszka jest prawie nowka bo sprawdzalem i dzieki za podpowiedz o wydechu

i mowie odrazu nie chce zadne chbrydy 1.0 z podzespolami 1.1 bo mam silnik calkiem dobry 1.1 i tylko pare podzespolow jet do wymiany i dlatego sie pytalem czy bedzie pasowac z 1.0 a jak mi powiedziales ze sa identyczne to dziekuje szczerze i zaczynam sie brac do roboty a wieksza ilosc koni to ja dopieor jakja zrobie to bedzie miala :mrgreen: nie no zartuje :D :D narazie chce zrobic zeby wszystko bylo na cacy

a mam jeszcze jedo pytanko wlasnie odnosnie koni co mzna zrobic zeby zyskac troche mocy i wogole bo jezeli chodzi o fiesty tojestem jeszcze laik

Żółwik Tuptuś - 9 Sty 2005, 08:57

Jedna rada - podzespoly z fiesty którą masz zamiar rozebrać zostaw sobie ( przydadząsie później :) )

Gratuluje pomysłu ocalenia youngtimera . Mam nadzieje że dasz znak jak poszło .

Co do podnoszenia mocy to w przypadku posiadanego przez ciebie silnika najlepszym " Tuningiem " byłby remont kapitalny .
Ale nie baw sie w to . w przypadku 1.1 ( nawet HC ) nie ma to sensu ( zwłaszcza z patrząćprzez pryzmat pieniędzy ) .
Zresztajeżeli masz wystarczająco dużo samozaparcia ( i niestety pieniędzy ) to doprowadź swojąfiestę do dobrego stanu technicznego ( głównie blacharsko bo mechaniki w niej wiele nie ma ) , załóż LPG i wtedy pogadamy o ewentualnych modyfikacjach ( aby youngtimera przekształcić w youngtimera z pazurkiem )

ps Ile masz lat ?

Nikita - 9 Sty 2005, 11:15

wiec zaczne tak mam 18 lat tzn juz 19 bo 15 lutego mam urodziny ale to nie na temat a co do pazurka :mrgreen: to moze kiedys kiedys ale narazie robie tak jak mowiles blacharke pelny remont blach w jednej fiescie a durga narazie jezdze i jak zrobie blachy to zajme sie mechanika bo ten silniczek 1.0 ma troche wiecej do zrobienia niz 1.1 dlatego sie zdecydowalem za przerzutke silnika i zmiane paru podzespolow bo on chodzi a 1.0 nie dycha ni w zab i nie wiem co mu jest ale narazie to juz trwa renoncik blach wczoraj wydarlem ze srodka wszystko zostal tylko kokpit i gole blachy dookola auta i w srodku i zaczolem skrobac ale jka zobaczylem jak to bylo zrobione wczesniej to sie przerazielm polatane silikonem rdza nic nie skrobana konserwacja taka zelepiej nie mowic ale wczoraj z kumplem jak sie wzielismy we dwoch to teraz juz zostalo polerka do czyscutkiej blaszki i odwrucenie auta zeby sprawdzic spod dobra rozpisalem sie raczej niepotrzebnie dzieki za wszystkie rady i jak skoncze remoncik to zarzuce linka do zdjec bo robimy z kumplem zdjecia na kazdym etapie remontu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group