Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - Suzuki Swift zwany świstakiem lub suką :)

adi08 - 25 Lip 2008, 09:40
Temat postu: Suzuki Swift zwany świstakiem lub suką :)
1. NICK: adi08
2. IMIĘ: Adam
3. MODEL: Suzuki Swift
4. WERSJA: GTi
5. ROCZNIK: MK3, 92r.
6. SILNIK: 1298cm3 16v 101KM
7. OPIS AUTA: nie bede sie zbytnio rozpisywał...
* popularny... Swift czyli autko bardzo często spotykane na naszych drogach (nie w wersji GTi)

* niezawodny ... jeżeli jest zadbany to z pełną świadomością moge napisać że jest niezawodny (podobno kiedyś...a może jeszcze teraz... królował w rankingach bezawaryjności)

* ekonomiczny ... wersja GTi troche mniej ekonomiczna...wkońcu czymś konie trzeba nakarmić ... ale i tak niska masa (830kg), mała pojemnosć silnika (1298cm3) sprawiają że SS GTi wypada bardzo dobrze na tle innych marek

* dynamiczny... szczególnie wersja GTi :P ... podobnie jak w/w .... niska masa własna samochodu i coprawda mały silniczek ale stosunkowo mocny sprawia, że autko seryjnie do 100km/h przyspiesza poniżej 9 sek.

* mało elastyczny ... silnik pomimo swojej mocy praktycznie nie posiada momentu obrotowego :/ ... jeżeli chce sie jechać dynamicznie niestetey trzeba wysoko kręcić wałem i czesto zmieniać ... jako ciekawostke moge dodać, że seryjnie ograniczenie obrotów zostało ustawione na 7600obr/min jednak po przesunieciu ograniczenia można bezproblemowo kręcić do 8500 obr/min ... rekordzisici osiagają obroty rzedu 10700 obr/min (iloś zer jest właściwa :P )

* delikatny ... małą masa musi sie z czymś wiazać... porównując Swifta GTi z XRką mozna powiedzieć że Fiesta jest czołgiem... ale zauważyłem jedną zalete Swifta... wszystkie połaczenia gwintowane po tylu latach odkręcają sie bezproblemowo... w Fiescie różnie to bywa :/


8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: naklejone pare reklam i usunięcie tuningowych bajerów po poprzednim właścicielu jak nam rzerwanie przyciemniających folii z szyb :P oraz pomalowanie felg na biało (to już jest standard w moich autach :P )

b. mechaniczne: wymiana- kompletnego sprzegła, półosi i przegubów, kompletnego rozrządu, wszystkich filtrów, oleju silnikowego, tarczy i klocków hamulcowych, płynu hamulcowego, akumulatora; był mały problem z elektryką (nie świciła sie jedna kontrolka ale problem został naprawiony... okazało sie że jeden przewód był przerwany); odetkany wydech

c. audio: po zakupie nie było (jedynie tylna półka została z... duuużymiii otworami po głośnikach - jak można tak niszczyć); potem było jakieś stare audio żeby nie nudziło mi sie w drodze na zlot do Poznania :P ; teraz znowu brak :)

d. inne: z przodu założone troche nietypowe opony :P

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: maska z laminatu mocowana na zapinkach i jeszcze pare reklam

b. mechaniczne: poprawienie głowicy, zamontowanie ECUmastera (już kupiony czeka na chwilke wolnego czasu)

c. audio: nie bedzie... najlepsza jest muzyka silnika :)

d. inne

10. FOTKI AUTA





PumaRST - 25 Lip 2008, 09:58

Zajebiste auto, chyba najlepsze w swojej klasie, mimo kilku wad (ale żadne auto nei jest ich pozbawione).

Polecam do tego ECUmastera dokupić przepustnice od nissanowskiego sr20de i stroić na większej przepustnicy.

mikolaj_r - 25 Lip 2008, 10:40

Heh skądś znam ten garaż :D Super autko, gdyby nie mój sentyment do fordów, szukałbym czegoś takiego :)
Skfarek - 25 Lip 2008, 12:14

Rewelacyjny mały przecinak, pełen szacun dla japończyków za silnik (G13B miało kute tłoki w serii).
Wersja japońska (Cultus GTI) miała 115 km, a różniła się chyba tylko kolektorami.
Kiedyś szukałem takiego dla siebie ale wszystkie, które oglądałem były w stanie fatalnym i nie było co ratować :(

adi08 - 25 Lip 2008, 17:01

Skfarek napisał/a:
Rewelacyjny mały przecinak, pełen szacun dla japończyków za silnik (G13B miało kute tłoki w serii).
Wersja japońska (Cultus GTI) miała 115 km, a różniła się chyba tylko kolektorami.
Kiedyś szukałem takiego dla siebie ale wszystkie, które oglądałem były w stanie fatalnym i nie było co ratować :(


z tego co wiem to tłoki nie są kute ... ale za to wał i korby są już kute :)

Cultus nie różnił sie tylko kolektorami ale też kompem i wałkami... przynajmniej ja doszukałem sie takich informacji :) pozdro

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 12:23 ]
Może troche najnowszysch informacji...

Za mną kolejny start na 1/4 mili i wynik ET+RT na poziomie 16,3 troche nie zadowala... całkiem prawdopodobne, że gdyby nie moja niewiedza co do odpowiedniego startu wynik mógłby być poniżej 16sek... (procedura startu jest troche inna niż w rajdach samochodowych)
Tak czy owak może jeszcze w tym roku a napewno w przyszłym czas 15,xx bedzie osiągnięty...

Oto kilka fotek z ostatniego ścigania...




[ Dodano: Pią Gru 19, 2008 12:09 ]
wkońcu coś się ruszyło w pracach nad Swiftem...

na pierwszy strzał została wymieniona przekładnia kierownicza, końcówki drążków, wahacze wraz ze wszystkimi gumami, oraz łożyska :)

Dodatkowo wymieniłem poduszki silnika na twardsze :-) oraz zamontowałem DET2 (fotka poniżej)


Już podobno jedzie do mnie kolejna "zabawka" ale na opis jeszcze za wcześnie :P
Teraz zaczynam poszukiwania kolejnych części... jak je zgromadzę to unieruchomię Swifta na jakiś czas i może coś ciekawego z tego wyniknie :ok:

[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 09:56 ]
już dotarła do mnie nowa "zabawka"... oto ona :D :D:D



[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 10:52 ]
kolejne zdjecie z zamontowanym już kolektorem...


Piesek - 13 Sty 2009, 14:00

Adi wczoraj mi się chwalił że buduje poskromniacza RST :P
PumaRST - 13 Sty 2009, 22:17

no Adi widze ze zabawa dobrze sie rozkręca, skor masz juz DET2 to proponuje przepustnice z nissanowskiego sr20de i porting kolektora ssącego.
Daras84 - 13 Sty 2009, 22:23

det 2 znaczy sie EM2?
a1topgear - 13 Sty 2009, 22:36

Adi buduje RST ktore goni budowanym SS GTi- takie bledne koło tudzież pętla śmierci jego i mojego portfela... Jak dla mnie fajne autko które pokazało mojej dawnej 2i gdzie raki zimują...Tak BTW pare na ogólnopolskich już dawno mamy ustaloną, prawda Adiku?:>
ps. A mysle ze i tak na koniec sezonu Swift zrobi niska 15tke:)

PumaRST - 14 Sty 2009, 06:47

a1topgear napisał/a:
ps. A mysle ze i tak na koniec sezonu Swift zrobi niska 15tke:)


tylko że lekko podłubane RST robi wysoką 14 :) ), niemniej jednak tych 2 aut nie ma co porównywac. Swift jest cholernie szybkim autem!!

adi08 - 14 Sty 2009, 15:02

a1topgear napisał/a:
Tak BTW pare na ogólnopolskich już dawno mamy ustaloną, prawda Adiku?:>


zgadza się... :ok: hehehe... sam na siebie bata skręcam:P

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 15:08 ]
Daras84 napisał/a:
det 2 znaczy sie EM2?


zgadza sie :)

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 15:12 ]
PumaRST napisał/a:
no Adi widze ze zabawa dobrze sie rozkręca, skor masz juz DET2 to proponuje przepustnice z nissanowskiego sr20de i porting kolektora ssącego.


przepustnica bedzie na 100%... jeszcze trzeba bedzie coś pokombinować z całym układem dolotowym bo średnica tej przepustnicy jest coś około 60mm (seryniej GTi ma coś około 45mm) ale niestety przepływka bedzie wąskim gardłem... ale już mniej wiecej wiem co zrobie:P

Piesek - 14 Sty 2009, 19:54

a gdyby dać przepływkę od forda pumy np?
hmmm a czemu nie ITB?
PS. A wiesz że teraz kręcenie batów z dopalaczy jest legalne :P myślę że jak robicie mody po tym to beda to 2 predkie suki ;)

adi08 - 14 Sty 2009, 20:07

Piesek napisał/a:
a gdyby dać przepływkę od forda pumy np?
hmmm a czemu nie ITB?
PS. A wiesz że teraz kręcenie batów z dopalaczy jest legalne :P myślę że jak robicie mody po tym to beda to 2 predkie suki ;)


a jak byś to potem kalibrował?? zresztą przepływka to nie jest moim zdaniem dobry patent:D

a1topgear - 14 Sty 2009, 20:07

Te Piesek a skad wiesz ze nie ITB:P
Daras84 - 14 Sty 2009, 22:57

a bawiles sie juz samemu mapami?
adi08 - 14 Sty 2009, 23:07

jeszcze nie...
PumaRST - 15 Sty 2009, 06:47

Adi witam w projektach :yes:
adi08 - 15 Sty 2009, 10:18

PumaRST napisał/a:
Adi witam w projektach :yes:


dzięki :jupi:

Ad@mus - 25 Mar 2009, 19:54

pochawl sie co kombinujesz:D
jak sie na tym kolektorze sprawuje??

adi08 - 27 Mar 2009, 22:13

nic nie kombinuje tylko części kompletuje:D jeszcze sporo mi brakuje więc nie ma sie czym chwalić... ale zapewniam że jak coś bedzie nowego to napisze :D :D :D JAk tak patrze po liście zgłoszeń w klasie GOŚĆ to Swift jakoś marnie wypada na tle 2,0T więc mam kogo gonić :rotfl:
Darekmk3 - 28 Mar 2009, 07:02

adi08 napisał/a:
nic nie kombinuje tylko części kompletuje:D jeszcze sporo mi brakuje więc nie ma sie czym chwalić... ale zapewniam że jak coś bedzie nowego to napisze :D :D :D JAk tak patrze po liście zgłoszeń w klasie GOŚĆ to Swift jakoś marnie wypada na tle 2,0T więc mam kogo gonić :rotfl:


to ze cos kombinujesz to wiemwkoncu kupiles swifta w tajle... :P

adi08 - 29 Mar 2009, 13:30

Darekmk3 napisał/a:
adi08 napisał/a:
nic nie kombinuje tylko części kompletuje:D jeszcze sporo mi brakuje więc nie ma sie czym chwalić... ale zapewniam że jak coś bedzie nowego to napisze :D :D :D JAk tak patrze po liście zgłoszeń w klasie GOŚĆ to Swift jakoś marnie wypada na tle 2,0T więc mam kogo gonić :rotfl:


to ze cos kombinujesz to wiemwkoncu kupiles swifta w tajle... :P


i tutaj Cię zaskocze :P bo tego GTika o którym myslisz staram sie jakoś uratować :D pozdro ziom :)

Darekmk3 - 29 Mar 2009, 22:09

adi08 napisał/a:
Darekmk3 napisał/a:
adi08 napisał/a:
nic nie kombinuje tylko części kompletuje:D jeszcze sporo mi brakuje więc nie ma sie czym chwalić... ale zapewniam że jak coś bedzie nowego to napisze :D :D :D JAk tak patrze po liście zgłoszeń w klasie GOŚĆ to Swift jakoś marnie wypada na tle 2,0T więc mam kogo gonić :rotfl:


to ze cos kombinujesz to wiemwkoncu kupiles swifta w tajle... :P


i tutaj Cię zaskocze :P bo tego GTika o którym myslisz staram sie jakoś uratować :D pozdro ziom :)


wiesz ze nie wstrzymywane bąki powodują posrane pomysly - i to jeden z tych pomyslow.. :P ,podziwiam za to

pozdro :)

adi08 - 5 Lip 2009, 12:16

czas najwyższy na jakiś update...

będe pisał bardzo zwięźle...

SILNIK
głowica na początek delikatnie obniżona ...chyba 0,3mm
poprawione kanały- głównie ssące
dotarte zaworki
zamontowana przepustnica 60mm (oryginalnie jest chyba 45mm)
kolektor rurowy 4-2-1 owinięty bandażem termoizolacyjnym

NADWOZIE
wywalone wykładziny, maty wygłuszające itp... niestety okazało sie, że przez zime dobrały sie do świstaka wygłodniałe korniki... w podłodze mam "flinstona"... tragedii nie ma ale sama świadomość tego cholernie mnie wnerwia... wrrr....

w najbliższych dniach może uda sie wreszcie zamontować fotel kubełkowy...

foto story przedstawie w niedługiej przyszłości :)

tommirs - 5 Lip 2009, 20:43

Nie przejmuj się flinstonami, przecież znalezienie dobrej Suki graniczy z cudem jeszcze większym niż dobrej zdrowej fofi. Tyle, że fofi zazwyczaj nie gnije w newralgicznym miejscach w przeciwieństwie do świstaków.
Fordon - 6 Lip 2009, 14:58

Pewnie ze Flinstona da sie zrobic, przeciez to nie miejsce konstrukcyjne...
Czekam na foto relacje :)

a1topgear - 7 Lip 2009, 10:51

Oj Adam Adam- zdjęć dalej nei ma:) CO do główki, przepuistki i paru innych rzeczy- musze powiedzieć, albo dodać ze byloby szybciej gdyby pewnikiem Adam nie robil paru 'szybkich' aut w międzyczasie, tj Felicii, jakiejs Fiesty Rs-costam no i Nexi... A tak powaznie- dobra robota i ciesze sie ze w koncu zalozyles te zakurzone taile:) Pozdro
adi08 - 5 Paź 2009, 23:19

i tak historia dobiegła końca... GTi zostało sprzedane... :(
Parzych - 6 Paź 2009, 00:31

adi08 napisał/a:
GTi zostało sprzedane... :(
Czyli dziwka poszła do ludzi...
PumaRST - 6 Paź 2009, 06:37

adi08 napisał/a:
i tak historia dobiegła końca... GTi zostało sprzedane... :(


WRACASZ DO NAS??

yarbin - 6 Paź 2009, 14:58

GTi trafiło w moje ręce, ale pod projekt już chyba nie podpada, bo wróciła do stockowej konfiguracji. Jak doczyszczę ją z kleju po nalepkach to pochwalę się w dziale "Nasze Auta"

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group