Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] 1.25 Zetec spadek mocy przy 4'500 min^(-1)

wolfcub - 4 Lip 2008, 08:23
Temat postu: [MK4] 1.25 Zetec spadek mocy przy 4'500 min^(-1)
Dzien dobry
mam nastepujacy problem ze swoim samochodem, Ford fiesta 97 1,25 l 16v. Przy obrotach okolo 4'500 spada nagle moc, wiec nie mozna wyprzedzac na trasie. Maksymalna predkosc to okolo 120km/h. samochod byl w warsztacie, nastepujace podzespoly/funkcje byly sprawdzone:
-rozrzad - sprawdzony
-sprezanie - sprawdzone
-podcsnienie (lewe powietrze)
-przeplywomierz - przeczyszczony
-sonda tlenu (lambda) - wymieniona
-czujnik temperatury wody - wymieniony
- filtr paliwa -wymieniony
- katalizator - sprawdzony
- cisnienie paliwa - sprawdzone

Czy ktos ma moze pomysl co moze byc jeszcze przyczyna takiego zachowania pojazdu, lub wskazac warsztat w szczecinie, ktory by sie tym zajal byl bym wdzieczny.
pozdrawiam

Marcin - 4 Lip 2008, 12:23

ja bym jeszcze podmienił przepływomierz na inny i sprawdził cpp czy nie ma dziury w rezystancji, na każdym biegu się tak zachowuje?
wolfcub - 4 Lip 2008, 12:45
Temat postu: odp
Przepływomierz podmieniałem, na uzywany z innej fiesty, bez zmian. Samochód zachowuje sie w ten sposob na wszystkich biegach, od jedynki zaczynajac. Z tym ze na 1 i 2 biegu jest w stanie po pewnym czasie przeskoczyc granice 4'500 obr i dalej idzie normalnie. natomiast na 3 i wyzszych biegach 'nie ma juz sily' przeskoczyc tej granicy. Na biegu jalowym nie widac zeby obrotomierz dziwnie sie zachowywal przy 4'500 obr.
w momencie kiedy samochod traci moc jest uczucie dokladnie jak przy puszczeniu pedalu gazu. Na wyzszych biegach jadac wieksza predkoscia jest wrazenie jakby wciskac i puszczac pedal gazu na zmiane

Marcin - 4 Lip 2008, 12:56

moim zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie cpp i ewentualnie diagnostyka przez kompa.

ps. zmień silnik w profilu

wolfcub - 4 Lip 2008, 15:50

Marcin napisał/a:
moim zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie cpp


cpp - czujnik polozenia przepustnicy - sprawdzal znajomy elektryk przy pomocy potencjometru (tak mi sie zdaje), przy wciskaniu pedalu gazu wskasania sie zmienialy,wiec raczej urzadzenie dzialalo dobrze.

Marcin - 4 Lip 2008, 17:09

wolfcub napisał/a:
sprawdzal znajomy elektryk przy pomocy potencjometru (tak mi sie zdaje)

prędzej miernikiem <8>

to chyba musisz się wybrać na diagnostyke komputerem, może wyskoczy jakiś błąd, przy okazji przelecieć wszystkie dane z czujników podczas pracy na wyższych obrotach.

A wydech za katem nie jest przytkany, może się końcowy tłumik rozleciał i przytyka spaliny

wolfcub - 4 Lip 2008, 18:48

katalizator i wydech byly tez sprawdzane. Nie wiem natomiast czy były sprawdzane błedy przy pomocy komputera, ale domyslam się ze tak, bylem w warsztacie specjalizujacym sie w fordzie, ale nieautoryzowanym.na ulotce pisalo 16 lat doswiadczenia...
moze jest ktos w stanie polecic jakis dobry warsztat w szczecinie, ktory by to naprawil i 'nie skroil' mowiac potocznie

Marcin - 4 Lip 2008, 21:32

spróbuj jeszcze odłączyć przepływomierz i się przejechać

sądząc po tym co jest sprawdzone to ten warsztat też szukał po kolei, komp wcale nie musi czegokolwiek wykazać jak w danej chwili jest wszystko ok

wolfcub - 8 Lip 2008, 19:45

Udalo sie w koncu naprawic samochod.
Okazalo sie ze jest uszkodzony trojdzielny zawor pzy skrzyni korbowou. Znawcom tematu mowi to wiecej niz mi.

tyciek - 14 Cze 2012, 21:37

Cześć

Nasz kolega napisał

"Wysłany: Wto Lip 08, 2008 19:45 Temat postu:
Udalo sie w koncu naprawic samochod.
Okazalo sie ze jest uszkodzony trojdzielny zawor pzy skrzyni korbowou. Znawcom tematu mowi to wiecej niz mi."

Mam ten sam problem.Może ktoś wstawi linka z tą częścią żebym wiedział czego szukać.To chyba sztandarowa usterka w tym modelu :) pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group