Forum FiestaKlubPolska -

LPG - Sterownik bingo-s a cewka zapłonowa

viertnik - 26 Cze 2008, 11:17
Temat postu: Sterownik bingo-s a cewka zapłonowa
Witam
Mam pytanie czy ktoś posiada instalacje gazową ze sterownikiem bingo-s, jeśli tak to w jaki sposób są podłączone przewody do cewki zapłonowej w fieście i jaki rodzaj cewki ma ustawiony w programie do sterownika? Ponieważ u mnie gazownicy wpieli się na przewód środkowy wtyczki, oraz tylko jeden ze skrajnych, a w programie mam ustawioną cewkę podwójną. Objaw jest taki że przy pracy na gazie trzepie całym silnikiem na wolnych obrotach i podczas ściągania przewodu z pierwszej i czwartej świecy nie ma żadnych zmian w pracy. Natomiast podczas pracy na benzynie wszystkie wyżej wymienione objawy nie występują.

diodalodz - 26 Cze 2008, 13:46

wpięli się dobrze . wywołaj sobie obrotowmierz na laptopie i zobacz jakie masz obroty biegu jałowego widzianego przez sterownik a dowiesz sie czy jest ok . Sygnal powinien być wzięty z którego kolwiek przewodu skrajnego . środkowy to zasilanie cewek i co tam wpięli nie mam pojęcia chyba że po kolorach dojdziemy .
viertnik - 26 Cze 2008, 13:49

Na z środkowego wzieli zasilanie to, któro powinno być wzięte po stacyjce. Obroty z kompa wahają się 900-950 czyli ok.
diodalodz - 26 Cze 2008, 14:47

musisz mu wymusić nieco bogatszą mieszankę . spróbuj przestawić czułość membrany w parowniku albo zaworek wolnych obrotów .
JoeMix - 26 Cze 2008, 15:12

Zamień ten przewód na ten 2gi skrajny i zobacz czy coś się stanie, jak objawy pozostaną, ale przerzucą się na 2 i 3 cylinder to znaczy jakby centralka od gazu zwarcie robiła, albo za dużo impulsu zabierała i brakuje na iskrę,,,
diodalodz - 26 Cze 2008, 19:05

JoeMix napisał/a:
Zamień ten przewód na ten 2gi skrajny i zobacz czy coś się stanie, jak objawy pozostaną, ale przerzucą się na 2 i 3 cylinder to znaczy jakby centralka od gazu zwarcie robiła, albo za dużo impulsu zabierała i brakuje na iskrę,,,

i sądzisz że po przełączeniu na benzyne magicznym sposobem centralka przestanie zrobić zwarcie ?? Przecież to mikro komputer i dane możesz podglądać nie zależnie na jakim paliwie chodzi .

JoeMix - 26 Cze 2008, 20:01

Benzynka jest trochę mniej wymagającym paliwem,,, w sumie co mu szkodzi to sprawdzić :P
viertnik - 27 Cze 2008, 11:18

Po przepięciu nie ma różnicy. W wolnym czasie spróbuje przenieść ten przewód na czujnik położenia wału. Nie orientujecie się, czy gdzieś przewody które wychodzą z czujnika można spotkać gdzieś wyżej np na grodzi. Jednocześnie zastanawia mnie dlaczego gaziarze wpieli się zasilaniem sterownika na cewkę ( podejrzewam że tak było najwygodniej ). Tak sobie myślę, skoro sterownik w tym miejscu ma założone zabezpieczenie 7A to pewnie zabiera to trochę szmocy z cewki.
diodalodz - 27 Cze 2008, 12:32

przestańcie kombinować. Mowie że jest za uboga mieszanka ustawiona co jest winą albo lambdy albo ustawień sterownika. Zapłon jest ok . Taki efekt można zrobić też w zwykłym prawoniku i silniku z gaźnikiem i nie jest to wina zapłonu .
viertnik - 27 Cze 2008, 12:55

Regulacja na parowniku nie przynosi żadnych efektów
diodalodz - 27 Cze 2008, 21:05

to niech ci przestawią wychylenie krokowca na biegu jałowym . możesz sobie kupić za 10 zł
register(sterownie gazu na śrubkę) i założyć zamiast krokowca i zobaczyć czy da sie wyregulować . a aktuator (silnik krokowy od gazu położyć sobie gdzies żeby nadal był podłączony)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group