Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] opór na kierownicy po wymianie krzyżaka

sergiozzor - 11 Cze 2008, 21:18
Temat postu: [MK3] opór na kierownicy po wymianie krzyżaka
Witam
Wymieniłem właśnie krzyżak, stary był już mocno zużyty. Luzy na kierownicy prawie znikły, ale pojawił sie spory, denerwujący opór przy skręcaniu kierownicy. Czy może to wynikać z błędnego montażu - tzn. czy krzyżak powinien być przesunięty bardziej w stronę wielowypustu, czy też w stronę kierownicy, czy może jeszcze inaczej?
Z góry dzięki za rady.
Pozdrawiam

stafcio - 12 Cze 2008, 00:27

byc moze zle zamontowales, ja zmienialem krzyzak juz 2 razy. kiedys tez zle sie krecilo przez to ze zle byl wsadzony. sprobuj go wyjac i zmienic polozenie (obrocic). moze bedzie lepiej.
bidżej - 12 Cze 2008, 13:17

pierwsze co to było sobie poczytać opis wymiany który gdzieś tu jest - tam jest napisane żeby sobie zaznaczyć położenie starego krzyżaka...
sergiozzor - 12 Cze 2008, 19:54

Dzięki za rady. Co do opisu wymiany krzyżaka to przed wymiana go przeczytałem - krzyżak został zamontowany prawie tak samo jak stary, z tym ze uciekły mi ze 2 ząbki i kierownica jest teraz lekko skręcona przy jeździe na wprost. Jutro go wykręcę i zmontuje z powrotem, zobaczę czy coś sie zmieni, bo ten opór jest jednak dość duży.
bidżej - 12 Cze 2008, 19:57

sergiozzor napisał/a:
prawie tak samo jak stary

Jak wiadomo, "prawie" robi wielką różnicę :)

k_myk - 13 Cze 2008, 00:35

Jak ja miałem problemy z krzyżakiem to wystarczyło go nasmarować :rotfl:
Miły - 13 Cze 2008, 15:51

ja jak nasmarowałem kżyrzak oliwką to po tygodniu się rozsypał... ;] teraz smaruje silikonem w spray'u :ok:
pablon - 13 Cze 2008, 16:01

ja proponuje Lotos, jade na starym do dzisiaj:] :odlot:
marian - 13 Cze 2008, 21:18

panowie ale tu kolega założył nowy kżyrzak i tu jest/był problem ja też leje olej jak zaczyna ciężej chodzić i jest git
Sethmp - 19 Lip 2008, 17:46

dziś też wymieniłem krzyżaka na nowego w swojej fieście 1.3 i podobnie jak kolega w pewnym momencie mam opór na kierownicy. postaram się pójść za radą i nasmarować go olejem.
A propo wymiany krzyżaka. Parę osób zastanawiało się czy przy wymianie krzyżaka trzeba wymontowywać przekładnie. Otóż w moim przypadku nie trzeba było wymontowywać. Zdjęcie krzyżaka w moim przypadku polegało na tym aby na początku minimalnie rozszerzyć przerwy w krzyżaku a potem umiejętnie przy jego zdejmowaniu zastosować dźwignię :) (jak zdjąłem dół to góra sama zeszła) :)

SpiderMAN - 21 Lip 2008, 14:56

k_myk napisał/a:
Jak ja miałem problemy z krzyżakiem to wystarczyło go nasmarować :rotfl:
Krzyżaka nie należy smarować... Matko święta. jak chcesz się cieszyć krzyżakiem dłużej to kup taki z mieszkiem gumowym, na przykład firmy MEYHLE.
naturalhigh - 25 Lut 2009, 16:43

dzis dalem fieste do mechanika
ma wymienic krzyzak i tu chce sie zapytac czy to duzo i czy sie oplaca
krzyzak FRAN za 116 i robocizna 60
co o tym myslicie znacie ta firme oplaca sie

Tommur - 25 Lut 2009, 18:16

Krzyżak Meyle 70zł i wymiana 50zł
neidi - 5 Cze 2009, 10:23

Witam

Odświeżam temat gdyż, nie padło definitywne rozwiązanie problemu a niestety mam to samo.

W mojej fieście (wspomaganie) został wymieniony krzyżak kolumny kierownicy.
Pojawił się natychmiast problem z oporem kierownicy. Podczas skręcania pod większym kątem w pewnym momencie jest silny opór. Jest na tyle silny, ze zaburza harmonię jazdy i utrudnia ją. Ponadto zdaje się, ze wspomaganie jest słabsze. Podejrzewam, że dokładnie jak u kolegów.

Dodam, że nowo zamontowany krzyżak jest używany gdyż w moim modelu jest on ponoć drogi gdyż nie da się odłączyć go od jednej części. Na początku to w ogóle myśleli w warsztacie, że trzeba całą kolumnę wymienić i ją wymontowali gdyż ponoć mój model jest rzadki i jeszcze takiego nie widzieli i nie wiedzieli, że da się zdjąć.
Wymieniony został cieknący zimering.
Facet naciągnął tez pasek alternatora zastawaniem się czy mogło to poluzować pasek wspomagania.

Tu jest link do fotek zamontowanego krzyżaka.
http://img155.imageshack.us/gal.php?g=img0778.jpg


Jak to się wyjaśniło w waszych przypadkach?
Może ktoś inny ma jakieś pomysły?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

bidżej - 5 Cze 2009, 11:24

upewnij się, że nowy krzyżak jest zamontowany tak jak stary - przeguby Cardana są niehomokinetyczne
neidi - 5 Cze 2009, 11:40

Niestety nie mam pojęcia jak był zamontowany poprzedni przegub.
Gdybym jeszcze wiedział co to znaczy, że jest niehomokinetyczny.
Facet, który to robił uchodzi za specjalistę od fiest zakład nazywa się Ford Fach. Przez telefon twierdzą, że nie mogli tego źle zamontować.

Mam tylko takie zdjęcie poprzedniego krzyżaka:
http://img195.imageshack.us/i/dsc00037a.jpg/

bidżej - 5 Cze 2009, 11:53

niehomokinetyczny znaczy taki, który ma nieliniową charakterystykę prędkości - przeguby Cardana muszą być montowane parami symetrycznie - czyli przegub który został wymieniony musi mieć krzyżak ustawiony tak samo jak ten drugi, wewnątrz kabiny.

nie wiem czy to na 100% może być przyczyna oporu, ale na pewno ma wpływ na charakterystykę układu

neidi - 6 Cze 2009, 12:04

Dzięki za podpowiedzi.

W poniedziałek jadę do 2 warsztatów do tego co robiłem i innego.
W pierwszym jak mi powiedzą, że to nie ich wina i to związane z czymś innym to jadę do drugiego zweryfikować te informacje. I wtedy będę ewentualnie się wykłócał.

neidi - 8 Cze 2009, 10:40

Kolesie stwierdzili, że to przekładnia kierownicy do regeneracji lub wymiany bo cieknie ze wspomagania na ziemeringu chociaż ziemering był wymieniony.
No to jestem ugotowany to już za duże koszty chyba odłączę wspomaganie.

McLfan - 8 Cze 2009, 10:50

W sumie wspomaganie nie jest potrzebne... U mnie po wymianie krzyżaka kierowajką aż się chce kręcić. Tylko trzeba dużo obrotów wykonywać. :) Ale z drugiej strony po odłączeniu wspomki u Ciebie będzie dość gorzej, bo przełożenie mniejsze...
neidi - 13 Cze 2009, 20:51

W ostateczności warsztat, który zakładał krzyżak rozmontował wszystko i okazało, się że przesunął mu się o jeden ząbek. Po poprawnym założeniu krzyżaka było jeszcze gorzej. I nagle Pan wpadł na genialny pomysł, że może to guma blokuje, którą zamontował żeby nie wiało mi po nogach (bo oryginalnej nie było). Wyskrobał tą gumę i nagle stał się cud Problem zniknął.

Przy okazji powiem, że kiepski warsztat który bez wahania sugerował wymianę przekładni to: Mechanika Pojazdowa Andrzej Sobolewski, ul. Bieszczadzka 15, Szczecin, Szczerze nie polecam.

pozdrawiam

Tommur - 15 Cze 2009, 00:52

no comments :9:
jarek_m - 15 Cze 2009, 04:51

Kombinatorstwo z tą gumą, ale cóż - Polak potrafi :9:
strong1 - 18 Lip 2009, 07:47

witam jestem tu nowy także mam problem po wymianie krzyżaka a mianowicie kierownica podczas skręcania wychodzi do góry i stuka gdy schodzi w dół :sad:
pablon - 18 Lip 2009, 10:46

Chce wymie nc krzyzak w serwisie, czy jest mozliwe ze po wymiane bede mial krzywo kierownice :hahaha: .
nexia145 - 18 Lip 2009, 10:56

Jest możliwe,jesli tego nie przypilnuja ;/
bidżej - 18 Lip 2009, 17:33

strong1, masz źle osadzony krzyżak (za płytko/za głęboko) na którymś trzpieniu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group