|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Fiesta Umarła :(
Smog - 5 Lut 2008, 00:56 Temat postu: Fiesta Umarła :( Witam wszyskich!
Problem jest nastepujący mam fieste mk3 z 95 no i padl mi silnik. Mam fieste 1.1 ale zastanawiam sie czy nie wsadzic np. 1.3 a jak wstawie to chcialbym ją gruntownie przerobic to jest z Tunningowac i pytanie brzmi.
Czy trzeb abedzie cos przerabiac jezeli bede chcial wstawic wiekszy silnik ale od innej fiesty?? i jaki jest lepszy na wtrysku czy na gaźniku za pomoc z góry dziękuje
Pozdrowionka!
dday - 5 Lut 2008, 01:23 Temat postu: Re: Fiesta Umarła :(
Smog napisał/a: | i jaki jest lepszy na wtrysku czy na gaźniku |
masz rok 95 więc zapewne już na wtrysku czy tak jak w profilu - gaźnik
i jak cokolwiek mówisz o tunigu to nie zaczynaj od silnika 1.3 tylko wal od razu 1.8
ale na samym początku przejrzyj forum, archiwum i zapoznaj się z opcją "szukaj"
Tommy - 5 Lut 2008, 08:16
1.3 jest silnikiem równie rozwojowym co organizacja typu "pomoc humanitarna na rzecz osób z wąskimi drzwiczkami od szafki nocnej". Jeśli Ci się tuningów zachciało to masz 2 opcje: albo zaszaleć i zamontować 1.4/1.6 (na którego przeróbki wydasz fortunę i połamiesz 4 komplety kluczy z tesco) lub też (i to bym ci zdecydowanie polecił) od razu z grubej rury wsadził zeteca 1.8 (który nawet w serii sprawia, że fiestka powyżej 60km/h zaczyna wysuwać skrzydła spod podwozia (niektórzy złośliwie twierdzą, że to podgnite progi przewracają się na lewą stronę) W każdym bądź razie 1.3 jest dobrym rozwiązaniem o ile tylko chodzi Ci o szybki, bezbolesny (dla Ciebie i Twojego przyjaciela portfela) i dający choćby minimalne poczucie męskości (jak to powiedział jeż do jeża gnając przez las -kur*****!!!!! jak mustangi, nie?) swap. (można go wykonać z instrukcja montazu lodówki firmy BeKO a i tak wyjdzie).
Reasumując:
a) Jeśli nie masz min. 2tys to o porządnym swapie możesz zapomnieć.
b) Jeśli masz min. 2 tysiące to szukaj calego dawcy
b1) Jeśli masz min. 2 tysiące to sprzedaj jeszcze klekota i szukaj całego 1.6/1.8
c) jeśli twój budżet ogranicza się do kwoty zdecydowanie niższej od 2tys to kup 1.3, wsadź i zbieraj na 1.8
Smog - 5 Lut 2008, 11:36
a trzeba coś przerabiac jezeli wstawiam wiekszy silnik???
[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 11:45 ]
aha i czy jakis silnik od innego modelu pasuje np od escorta 1.4??
Tommy - 5 Lut 2008, 11:46
Żeby to wogóle jeździło to potrzebujesz min.(oprócz samego silnika): wiązkę+kompa, chlodnicę+węże, łapy z poduszkami, kompletny wydech, chyba grubsze półosie i jeszcze mnóstwo mniejszych i większych dupereli o których zapomniałem. Trzeba też troche powiercić, ale dramatu nie ma. Kolega kruku swapuje teraz z 1.3 na 1.8 więc może udzieli ci dokładniejszego info.
Natomiast potem wypadałoby jeszcze zmienić min. kompletne zawieszenie na to z mocniejszej wersji + dołozyć staby oraz przeswapować kompletne hamulce (przód i tył)
dlatego uważam że oszczędniej byloby znaleźć całego dawcę niż kupować to wszystko osobno.. (no chyba, że ktoś będzie miał do sprzedania komplet w rozsądnej cenie)
[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 11:48 ]
z essiego też powinien pasować, ale jednak zainteresowałbym sie silnikami typu zetec - są zdecydowanie bardziej rozwojowe, albo jeśli nie zetec to przynajmiej 1.6 (jest bardzo zbliżony konstrukcyjnie do 1.4 a jednak ma wiekszy zapas mocy)
odyniec - 5 Lut 2008, 14:03
z escorta pasuje tylko silnik... wiekszosc rzeczy np. przy zetec'ku juz nie pasuje... takich jak alternator czy rozrusznik.
Bongo - 5 Lut 2008, 23:08
panowie...swap na 1.8 zetec to koszt kolo 4000 minimalnie...takze radze przemyslec pwne sprawy wiem bo sam orbilem i wiem o ile kosztuje nieestety...to nie jest kupno calego zestawu i wlozenie go....przerobek nie jest duzo...ale trz kupe nowych czesci...i to juz nie jest tanie...wwsadz sobie 1.3 jesli niemasz kaski i jezdzij...a jak masz kaske to tartuj na zeteca...a no i buda 95 to rzezba wiazki
paweł 111 - 25 Lut 2008, 11:40
Witam
Jeśli mogę ci poradzić to po pierwsze nie zmieniaj silnika na inny tylko napraw lub wymień ten który masz.
Jak ci brakuje mocy to sprzedaj i kup inną np. 1,4 75 KM dobrze się zbiera i mało pali.
Na taki pomysł jak ty wpadłem 3 lata temu też zachciało mi się wymiany silnika w fieście 91 z 1,3 na 1,4 z eskorta 94 i poległem na instalacji elektrycznej po tygodniu dłubania doszło do mnie że to nie jest warte tego zachodu.
Proponuje przemyśl sprawę.
Pozdrawiam
Kolin - 25 Lut 2008, 12:45
Wsadź 1.4 i zrób to co ja zrobiłem z nia
|
|