Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Dziwne stuki przy zimnym silniku 1.8D, czyzby popychac

Owad - 9 Sty 2008, 00:23
Temat postu: [MK4] Dziwne stuki przy zimnym silniku 1.8D, czyzby popychac
Witam.

Co to moze byc, stuka przy zimnym silniku tylko do momentu rozgrzania silnika gdy dogazuje stuki robia sie coraz

glosniejsze, a gdy pracuje na biegu jalowym, to stuki sa mniej slyszalne i takie nieregularne. Stuki wystepuja

tylko po zimnej nocy, gdy jezdze w dzien i silnik ostudzi sie po ok 2-3h stukow nie ma. W lato takowych stukow nie

zauwazylem, tylko w ta zime... Stuki wydaja sie dochodzic z silnika obok rozzadu.

Majster stwierdzil, ze to rolka paska rozzadu, rozzad wymienialem jakies 40tys temu komplet.
Cos mi sie w ta rolke wierzyc nie chce, moze chce naciagnac mnie na wymiane itp. czytalem ze to moze byc cos z

popychaczami albo z cisnieniem oleju, olej leje oryginalny forda i raczej dbam o to, zeby zawsze na czas wymieniac.

Gosc w innym poscie pisal, ze ma podobny problem ale u niego stuki te trwaja ok 5-10sek a u mnie do rozgrzania

silnika.

Co to moze byc, jak to najlepiej sprawdzic ew. oszacowac koszty itp. ?

Z gory dzieki.
Pozdrawiam

Piter - 9 Sty 2008, 11:03

Mogą być popychacze ale to nie powinno trwać dłużej niż ok 1 minuty. Sam olej raczej nie jest winny. W zimne dni jest gęstszy i to normalne. Jeśli to popychacze to pomoże tylko wymiana ale diesel jeszcze długo póki co pośmiga.
Diesel Forda jest ogólnie głośny przy rozruchu jak zimny i klepie jak " diesel forda zimą " :rotfl:
ale proponuję posłuchać jak odpala zima Pug 205 1,9GRD. Nie mówiąc już o uruchamianiu silników w MB W122 czy W123 z silnikami 220D czy 240D.
Z nowszych silników to proponuję posłuchać jak uruchamiają sie zmrożone silniki opla w wersjach 1,7DTI (Corsa), czy nawet większy 2,2 DTI z takiej Vectry C GTS.

Kolin - 9 Sty 2008, 11:28

chyba 3/4 dieslów ma niską kulturę pracy jak się odpala zimnego...jeszcze nie słyszałem żadnego co by w miarę fajnie i cicho chodził

Może popychacze zaklekotają do czasu napełnienia się olejem :-)

Owad - 9 Sty 2008, 14:16

a gdybym wymienil olej i zastosowal ceramizer przeciw stukom popychaczy zaworow ? w tej chwili mam jeszcze 4000km do przejechania przed wymiana oleju i zawsze lalem albo shella albo oryginalny forda przez ok 2,5roku - mineralny

W tym silniku mam hydrauliczne popychacze zaworow ? to silnik endura 1.8D 60PS na allegro widzialem takie wyciszacze do hydraulicznych popychaczy zaworow np. ten: http://moto.allegro.pl/it...hacze_hit_.html

Kolin - 9 Sty 2008, 14:45

Cerazmizer to jest chyba najlepszy z tych wszystkich wynalazków chodź nigdy takiego czegoś nie używałem ale opinie są pozytywne

Olej zmień na Valvoline Max Life bardzo dobry olej :ok:

Fordon - 9 Sty 2008, 15:30

Te silniki hydraulini kigdy nie widzialy :)
A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol??bo wiedz ze rozrzad w 1.8D lubi sie mscic i czasem warto do niego zagladac...

Owad - 9 Sty 2008, 19:51

Fordon napisał/a:

A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol??


na sluch, pytalem czy moze bez wymiany sprawdzic itp. to stwierdzil, ze musi podniesc silnik i koszt to ok 100zl, wiec jak juz to za jednym zamachem byloby lepiej wymienic...

Fordon - 9 Sty 2008, 21:38

Owad napisał/a:
Fordon napisał/a:

A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol??


na sluch, pytalem czy moze bez wymiany sprawdzic itp. to stwierdzil, ze musi podniesc silnik i koszt to ok 100zl, wiec jak juz to za jednym zamachem byloby lepiej wymienic...
A pewnie ze lepiej bylo by wymienic, ale z tego co wiem to wystarczy odkrecic 3 sruby i 2 blaszki odbezpieczyc zeby dostac sie do ukladu rozrzadu...
Jest to mozliwe ze chrobocze napinacz, ale to trzeba organoleptycznie lub jak kto woli namacalnie zbadac, bo na sluch to chlop w szpitalu umarl...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group