| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika ogólna - przeróbka mk2 > mk1
 
 arekturbo - 27 Gru 2007,  09:39
 Temat postu: przeróbka mk2 > mk1
 rozbiłem swoją mk1 i i tak mnie czeka remont i tak
 ale wpadł mi do głowy pomysł czy dało by sie do mk2 wstawic nowe błotniki , pas przedni i maske  z mk1:)
 czy ktos z was przykłądał maske z mk1 do mk2? jak to z podszybiem sie zgra?
 nie wiecie czy ktos juz na świecie opatentował to?
   
 jest do kupienia nowe podszybie do mk1?? i jakie są szanse na wstawienie go do mk2:)
 
 wdzięczny bym był jakby kazdy kto zaopserwował jakies zmiany w konstrukcji pomiedzy mk1/2 coś tu napisał
 konkretnie co jest zmienione i czemu uniemożliwia to przeróbke na mk1
 bo pesymistycznie zakładam ze sie tego nie da
   diodalodz - 27 Gru 2007,  13:00
 
 podszybie jest cieżko dostępne
 Maska nie pasuje bo mk1 ma krótszą to samo błotniki
 Inna belka
 Wiadomo że jest możliwe przerobienie mk2->mk1 ale nie jest to proste
 DziDzia - 27 Gru 2007,  16:57
 
 
  	  | arekturbo napisał/a: |  	  | bo pesymistycznie zakładam ze sie tego nie da   | 
 wg mnie wszystko da się zrobić...bo niby czemu nie... tylko.. po co
   
 
 pozdro
   kostek88wjcz - 27 Gru 2007,  18:33
 
 
  	  | DziDzia napisał/a: |  	  |  	  | arekturbo napisał/a: |  	  | bo pesymistycznie zakładam ze sie tego nie da   | 
 wg mnie wszystko da się zrobić...bo niby czemu nie... tylko.. po co
   
 
 pozdro
   | 
 
 po to by miec mlodsza mk1
  ) ale i tak moim zdaniem zbedna operacja . Laskosz - 27 Gru 2007,  19:25
 
 pamiętajce że mk2 ma inne wymiary budy
   Żółwik Tuptuś - 27 Gru 2007,  23:45
 Temat postu: Re: przeróbka mk2 > mk1
 
  	  | arekturbo napisał/a: |  	  | rozbiłem swoją mk1 i i tak mnie czeka remont i tak ale wpadł mi do głowy pomysł czy dało by sie do mk2 wstawic nowe błotniki , pas przedni i maske  z mk1:)
 
 | 
 
 Niedalej jak pól roku temu pytałeś mnie na GG czym się różni mk1 od mk2 i jaki byłby ewentualny kosztorys przefarbowania mk2 na mk1 .
 Podałem ci wtedy dokłądny wykaz części które trzeba przerobić oraz takich które trzeba wymienić . No i ewentualny kosztorys ile by to wyniosło .
 
 Masz sklerozę
   arekturbo - 28 Gru 2007,  00:59
 
 i to jaką:D
 van - 31 Gru 2007,  23:10
 
 a ja mówię że to nie wykonalne ....
 to jest Ford .. tu plastik tu inne mocowanie śrubki i od takich małych rzeczy do ogromnych różnic jest bez liku mimo że modele podają się prawie identyczne a różnice przerabiam już na kilku modelach forda
   AdamB - 1 Sty 2008,  18:59
 
 Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu ;-). Miałem budę MK2 z roku 85, a a teraz mam z roku 88. Generalnie jest to to samo, ale tak ja przedmówca pisze... Inżynierowie Forda postanowili zmienić jakiś szczegół i cała idea porządnej przeróbki zaczyna się sypać, bo zaczyna się druciarstwo. Przykładowo chciałem założyć do swojej nowej budy tapicerkę drzwi ze starej i niestety, bez wiertearki nie da rady. Inna tapicerka i inne drzwi, choć to ten sam model samochodu. Nie jest to wielki kłopot, ale oryginału w ten sposób się nie uzyska...
 Polecam jedynie wystylizowanie Mk2 na MK1, co w pewien sposób jest możliwe i ma nieco więcej logiki, choć nadal jednak bardzo znikomą ilość ;-).
 xr2fun - 1 Sty 2008,  19:51
 
 
  	  | AdamB napisał/a: |  	  | Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu . | 
 BARDZO TRAFNA ODPOWIEDŹ
   Nie doszukuj się logicznego podejścia desperatów posiadajacych pierwsze serie Fiest.
 Logicznie i matematycznie rozumując moja już dawno powinna być przetopiona ( dwa lata temu mój sąsiad zapytał gdzie mam auto ; w lakierowaniu odpowiedziałem - on się pyta "a  warto było to auto lakierować" , odpowiedziałem "nie" _ zgłupiał zupełnie ) a nadal ją jeżdżę i nigdy nie zawiodła!
 AdamB - 3 Sty 2008,  01:00
 
 
  	  | xr2fun napisał/a: |  	  |  	  | AdamB napisał/a: |  	  | Przeróbka Mk2 na MK1, jak dla mnie gubi sens w 2 sekundzie zastanawiania się nad tym pomysłem, choć jak wiemy samo logiczne uzasadnienie posiadania Fiesty Mk1 lub MK2 z grubsza na starcie już nie ma sensu . | 
 BARDZO TRAFNA ODPOWIEDŹ
   Nie doszukuj się logicznego podejścia desperatów posiadajacych pierwsze serie Fiest.
 Logicznie i matematycznie rozumując moja już dawno powinna być przetopiona ( dwa lata temu mój sąsiad zapytał gdzie mam auto ; w lakierowaniu odpowiedziałem - on się pyta "a  warto było to auto lakierować" , odpowiedziałem "nie" _ zgłupiał zupełnie ) a nadal ją jeżdżę i nigdy nie zawiodła!
 | 
 
 Doskonale wiem o czym piszesz ;-). Mam już 3 egzemplarz MK2 (jedna rozbita, druga XR2 na części i oczywiście obecna jeżdżąca) , a o tym ile pochlonela ta zabawa funduszy boje sie zastanawiać... Miałem natomiast dużą radość móc 3 dni temu pojechać swoją MK2 do Wiednia przez Pragę, tym bardziej, że obyło sie bez najmniejszych kłopotów. Troszkę Offtopic ale zapraszam do galerii z tego wyjazdu: http://www.adamb.art.pl/m...ne/fiesta/wien/
 Intel - 3 Sty 2008,  15:24
 
 To fakt ze przeróbka niedosc ze niema sensu to jeszcze była by bardzo trudna w wykonaniu  ! Kolego ADAMB masz racje ale dlatego ze ty masz xrke a co za tym idzie ma bogatszą wersje tapicerki i ona nachodzi na całe dzwi gdzie w zwyjkłej 1.1 lub 1.0 tapicerka nie nachodzi na całe dzwi i stąd ta roznica:)
 van - 4 Sty 2008,  13:42
 
 ale różnice nie są tylko w tapicerce .... wiecie że blacha w xr jest inna miejscami niż w zwykłej
  od poprostu FORD squadak - 4 Sty 2008,  15:45
 
 e tam ford... w pugu 106 zwyklym, a tym z nakladkami (rallye, s16) tez jest lekko inna buda, np ta z nakladkami ma glebiej wyciete tylne nadkola
 Kacper - 7 Cze 2008,  22:16
 
 narzekacie na FORDa bo go macie, byłby inny to inny byłby be.
 elektryke w francuzach byście poogladali, tam w tym samym aucie z tego samego roku jest kilka wersji wiązki elektrycznej hahaha mówie o Pegeocie 206 dokladniej
 pozdrawiam !
 Kacper
 van - 9 Cze 2008,  10:33
 
 miałem 205 więc o pługach coś tam wiem
 Ford montował co mu pasowało i jak mu pasowało i jak sobie klijent rzyczył i tak najsłabiej wyposażona niby wersja może indywiduwalnie być doposażona lepiej niż gijowana.
 A różnice między mk2 a mk1 są kolosalne tam wszystko jest lekko podobne ale tylko na pierwszy rzut oka dalej zaczynają się schody i to dużo i stromych
 
 |  |